2020-06-19, 14:42
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Han var ju uppmäksamhetstörstande. Han kanske var på väg in i stay behind? Ville visa att han dög, men de lovade att han fick nästa kula om han inte knep käft och lämnade dem i fred?
Är han GM så var han med i SB.
Citera
2020-06-19, 14:43
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpenRoads
Ja, det är väldigt långsökt. En mördare som springer runt kvarteret och kommer tillbaka medan alla (?) de som bevittnade skotten fortfarande är kvar på plats.
Ett extremt smart drag.
Citera
2020-06-19, 14:46
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnabelAnders
Två saker. SE måste fått panik när han ser sig själv beskriven och avbildad som GM dagen efter i tidningen. Finns inte så många alternativ då än att försöka röra till i grytan ordentligt.
Nr två. Inte nog med att SE hade turen att få inkompetenta klåpare som utredde mordet. Dessutom satte idioterna, som var låsta i konspirationsteorier, en fantasisumma om 50 mkr i belöning till den som kunde avslöja mördaren (funkar ju givetvis inte om det är ensamverkande person, motsatt effekt istället). Kan nog få vem som helst att hålla mun, även till frugan, om man riskerar resten av livet i isolering.
Jag misstänker starkt att Palmegruppen var i maskopi med mördaren, vem denne nu var eller är. Vore inte så fallet hade vi haft en dömd mördare för länge sedan, anser jag.
Citera
2020-06-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Jag misstänker starkt att Palmegruppen var i maskopi med mördaren, vem denne nu var eller är. Vore inte så fallet hade vi haft en dömd mördare för länge sedan, anser jag.

Ja något märkligt är det ju med allt . Jag är helt övertygad om att det inte beror på dåligt polisarbete att det är olöst.
Citera
2020-06-19, 15:38
Medlem
Citat:
Jag skrev om SE är mördaren. Det är väl egentligen inget vittne som med säkerhet emotsäger att mördaren har gått exakt samma väg som SE påstår sig gjort, och om han är mördaren kan ha mycket väl ha gått exakt den vägen.

Ja absolut. Speciellt att han sneddar in enligt egen uppgift från reklampelaren mot skyltfönstret är misstänksamt faktiskt, med tanke på att det finns vittnen som antyder att GM rört sig så.
Citera
2020-06-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ett extremt smart drag.

Ja det må man säga Har aldrig hört talas om något liknande.Någon annan ?
Citera
2020-06-19, 16:07
Medlem
I KPs presskonfereans och hans incidens kjedja, där finns mycket att önska.

https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA

1:13:00 - i intervjun om att lägga pussel, så säger KP efteråt att SE närmast hånar polisen. Alltså... hånar? Vad? De tär väl mer irritation. Inte hånar. Varför skulle detta förslag på hån, vara ett hån att gå på?
Citera
2020-06-19, 16:19
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ja något märkligt är det ju med allt . Jag är helt övertygad om att det inte beror på dåligt polisarbete att det är olöst.
Det dåliga polisarbetet var ett medvetet drag från de som hade myndighet att kommendera poliserna. Idioterna började inte ens tekniska undersökningen förrän nästa dag! Vad jag vet togs inga fotavtryck. Allmänheten hittade en kula åt dom. Det hela behandlades som om det vore ett grövre personrån. Visst är detta medvetet uppstyrt!
Citera
2020-06-19, 16:21
Medlem
Citat:
Han var ju uppmäksamhetstörstande. Han kanske var på väg in i stay behind? Ville visa att han dög, men de lovade att han fick nästa kula om han inte knep käft och lämnade dem i fred?

Att komma in i stay behind genom att mörda statsministern låter än mer bakom än vad man kan tänka sig. Ungefär som att fånga en mammut, men du skulle bara hämta hem en mus.

Och att Stay behind skulle fungera lite som ett kriminellt nätver - visa först att du duger - det tror jag inte alls. Det fungerar inte så på knark-spaningssidan.
Citera
2020-06-19, 16:21
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ja absolut. Speciellt att han sneddar in enligt egen uppgift från reklampelaren mot skyltfönstret är misstänksamt faktiskt, med tanke på att det finns vittnen som antyder att GM rört sig så.
Skär man ner händelserna i brottet kring själva mordplatsen, vilket KP uppenbarligen har gjort, då finns det ingen chans att komma runt SE. Det går inte att komma runt den där promenaden han gjorde från Skandiahusets entré till mordplatsen hur mycket man än försöker.
Citera
2020-06-19, 18:42
Medlem
Citat:
Skär man ner händelserna i brottet kring själva mordplatsen, vilket KP uppenbarligen har gjort, då finns det ingen chans att komma runt SE. Det går inte att komma runt den där promenaden han gjorde från Skandiahusets entré till mordplatsen hur mycket man än försöker.

Han har ju i andra avseenden inte gått tillbaka till brottsplatsen, tex så har han inte kommenterat överhuvudtaget att de flesta vittnen ger en helt annan version än det Lisbeth påstår hände . Lägg också till Lisbeths tvärsäkra vittnesmål av Pettersson så blir det oerhört märkligt alltihop eller ?
Citera
2020-06-19, 21:31
Medlem
[quote=kato85|71980140]För att framstå som mer heroisk än han egentligen var.
Jag tror inte ens Stig såg mördaren, så sen var han att ankomma mordplatsen.

Hur kan han vara SEN till mordplatsen när han stämplar ut ca 23.19 och det är ca 40 meter till mordplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in