2020-06-19, 12:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Du som virker som har litt kjennskap til området.
Er det slik at den ryggende bilen kunne ha rygget hele veien fra fiskeplassen opp til huset og parkert med bakenden av bilen mot trappa?
Tror du eventuelt sjåfør av en ryggende bil ville vært synlig fra huset ved en slik manøver? - Hvis AEH så ut av et vindu.
Citera
2020-06-19, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ingen bevis har vært hemmelig for retten.
TH har ikke fått alle opplysninger, men det har retten (inkl Holden).
Politiet kan holde bevis hemmelig for retten, disse bevisene vil i såfall ikke være mulig å bruke i en evt rettsak senere.

Så kan man si;
- at politiet nå har bevis mot TH, som ikke var ferdig etterforsket da kjennelsen ble avsagt.
- at politiet har funnet bevis mot TH, etter ransakingene av eiendommene hans.
Men jeg tror ikke det!

Det du skriver er feil:

Det er drapshypotesen politiet mener er styrket, men GM kan fortsatt være hvem som helst. Politiet har ikke styrket siktelsen mot TH. Det er ønsketenkning fra din side.
Politiet har sagt at drapshypotesen er styrket, men politiet har ennå ikke klart å bevise at AEH ble drept i Slorave*en 4.
Det betyr bare at det i politiets øyne er litt mer sannsynlig, at AEH ble drept i Slorave*en 4.

For å ta det siste først. Det er du som tar feil. Drapshypotesen mot TH er styrket.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-drapshypotesen-mot-tom-hagen-ytterligere-styrket-etter-nye-funn-1.15045426

Det er retten som bestemmer om et bevis skal godkjennes som bevis, og ikke du.
Om politiet velger å ikke legge fram alt av bevis for å sette han i varetekt, betyr selvfølgelig ikke at hemmeligholdte bevis ikke kan brukes som bevis i en rettsak, det skjønner du også. Varetekt og fengselsstraff er to forskjellige ting.
Du tror ikke at politiet har funnet flere bevis etter siste ransakning, selv om de sier det. Vel det står du jo fritt til å tro hva du vil om.
Citera
2020-06-19, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Så det å si at de aldri har tenkt på skilsmisse er ikke å legge skjul på hvor turbulent ekteskapet har vært? AEH var jo på vei ut!
Det er ingen som har sagt at de ikke har tenkt på skillsmisse. Det har blitt sagt at skillsmisse har aldri blitt diskutert seriøst. TH har brukt eksempler, hvor det kan ha blitt truet med skillsmisse, uten at det har blitt diskutert videre (et typisk turbulent ekteskap).
Skillsmissepapirene som politiet peker på, ble undertegnet av bare AEH for 10 år siden.
Skal vi tro at AEH har vært "på vei ut" i 10 år?! - Nei, jeg tror ikke det!
Her må litt mer kjøtt på beinet, jeg ser knapt bein, er det bare spiker?! - Ja, jeg tror det!
Citera
2020-06-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Nå må du holde opp! Finnes det ingen grenser for dine tåpeligheter? Ved nærmere ettertanke, så er det ikke det. Det er vel egentlig nok å vise til din promotering av den "klarsynte" M. W+inger.
W som også antydet at AEH ville ut av ekteskapet. Nå fikk vi det bekreftet.

Men noen benekter det fortsatt her, på tross av at politiet sitter på nettrafikk som viser at hun søkte etter bolig, samt var med i facebook-gruppen og hadde signerte separasjonspapirer liggende. Det er en bevisst forkludring av tråden.
Citera
2020-06-19, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
jeg husker begynnelsen av Åsted norge på mandag, der elden sier man kan gi anonymt tips til advokat der advokaten videre har taushetsplikt, kanskje det var en luring som så på og ville gjøre opp gamle synder? ^^

Men han ble jo siktet for frakten av liket, så kanskje det ikke maker sense.. hvem vet

Ja, vet ikke. Hvis AE har ligget en eller annen plass hele denne tiden siden 2018, ville det ikke da ha vært lettere å fortelle om stedet, enn å grave opp masse bein og rotne kjøttrester, og så frakte det til en kum? Vet ikke, føler meg ikke så overbevist om at det må være henne, men jeg skulle ønske det, at de endelig hadde funnet henne. Hun kan jo selvfølgelig ha ligget en plass innsurret i plast, sånn at det var lett å frakte. Heller litt mer mot at dette har med noe rusmiljø å gjøre.
Citera
2020-06-19, 13:12
Medlem
Citat:
Jeg synes ekteskapskontrakten føyer seg inn i rekken av politiets "bevis". Den er knapt nok et indisium. Hadde kontrakten vært kompromitterende for TH, så hadde han selvfølgelig fjernet den forlengst. Og da kommer det opp fantasifulle forklaringer i gruppa: AEH har vært så undertrykt at hun har skjult kontrakten for TH. Javel, men ikke mer undertrykt at hun er med i en åpen Facebook-gruppe for folk som søker bolig i Gjøvik. Jeg skjønner ikke intensjonen med medlemskapet i gruppa.Hadde en skilsmisse vært aktuelt, så hadde hun selvfølgelig ikke stått på bar bakke Jeg skjønner heller ikke at renoveringsarbeid i Sl+oraveien blir lagt ut på M+itt A+nbud. TH driver et eiendomsselskap med en stor eiendomsmasse. Dette tilsier at TH har kontakter i byggebransjen, har tross alt vært i bransjen i hele sin yrkesaktive karriere. Hva er det AEH har surret med?
Tilbake til kontrakten. Dette bekrefter min mistanke. Politiet har ikke nye bevis i saken. Saken står i stampe. Det er derfor viktig for politiet å gi et skinn av progresjon i saken. Haris tipser derfor media, han kan triumferende opplyse om denne kontrakten! Ikke i nærheten av å være et bevis. Men godt egnet til ytterligere å sverte TH, og det er jo meningen med det hele!

For øvrigen nåværende etterforskningsledelsen er komplett uduglige. Disse folka må snarest byttes ut. De er garantistene for status quo!
Tror som du.
Är det Haris som tipsar och informerar reportern?
Hemskt och oproffsigt och tjänstefel om en utredare själv sipprar ut med vinklad information för att svärta ner TH.
Har funderat över vem den där skvallerkärringen är som ränner till reportern och sprider giftet, kom till den slutsatsen att det måste vara fru-flickvän till nån av de utredande poliserna.
Visar det sig att informationen till media ges direkt från en ansvarig utredande polis är detta sjukt.
Informationen i media har varit osaklig och vinklad för att peka ut maken som dråpare eller uppdragsgivaren till dråp på frun.
Citera
2020-06-19, 13:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Du som virker som har litt kjennskap til området.
Er det slik at den ryggende bilen kunne ha rygget hele veien fra fiskeplassen opp til huset og parkert med bakenden av bilen mot trappa?
Tror du eventuelt sjåfør av en ryggende bil ville vært synlig fra huset ved en slik manøver? - Hvis AEH så ut av et vindu.
Nei, det er ikke mulig pga plassforholdene der gangveien møter porten til nr 4. Kommer man ryggende må man kjøre med fronten inn. Eventuelt snu inne på selve gårdsplassen, der er det god plass.
Det er ingen sikt fra inne i huset til gangveien. Fra huset vil man først se en bil fra vindu i entreen når bilen er inne på tomta.
Citera
2020-06-19, 13:55
Medlem
Citat:
Jeg synes ekteskapskontrakten føyer seg inn i rekken av politiets "bevis". Den er knapt nok et indisium. Hadde kontrakten vært kompromitterende for TH, så hadde han selvfølgelig fjernet den forlengst. Og da kommer det opp fantasifulle forklaringer i gruppa: AEH har vært så undertrykt at hun har skjult kontrakten for TH. Javel, men ikke mer undertrykt at hun er med i en åpen Facebook-gruppe for folk som søker bolig i Gjøvik. Jeg skjønner ikke intensjonen med medlemskapet i gruppa.Hadde en skilsmisse vært aktuelt, så hadde hun selvfølgelig ikke stått på bar bakke Jeg skjønner heller ikke at renoveringsarbeid i Sl+oraveien blir lagt ut på M+itt A+nbud. TH driver et eiendomsselskap med en stor eiendomsmasse. Dette tilsier at TH har kontakter i byggebransjen, har tross alt vært i bransjen i hele sin yrkesaktive karriere. Hva er det AEH har surret med?
Tilbake til kontrakten. Dette bekrefter min mistanke. Politiet har ikke nye bevis i saken. Saken står i stampe. Det er derfor viktig for politiet å gi et skinn av progresjon i saken. Haris tipser derfor media, han kan triumferende opplyse om denne kontrakten! Ikke i nærheten av å være et bevis. Men godt egnet til ytterligere å sverte TH, og det er jo meningen med det hele!

For øvrigen nåværende etterforskningsledelsen er komplett uduglige. Disse folka må snarest byttes ut. De er garantistene for status quo!
Enig det. Det er tynt, men jeg tror bevisene mot TH i realiteten ikke presentert ennå. Bare deler av dem og da ikke de beste delene.

Men som Horst sa i forigårs på krimpodden, bevisene som ble presentert i forbindelse med varetekt var ikke gode nok. Men de var nok ikke heller fullstendig fra politiets side. Og det skyldes hensyn til tredjeperson.

Som Elden skrev på twitter så må Politiet fremlegge alt av bevis når noen blir varetektsfengselet. Man kan ikke gjemme unna bevis. Det er heller ikke mulig å påberope seg at bevis ikke er ferdigstilt, slik jeg forstår det. Bevis som kommer senere kan man ikke gjøre noe med og her kan politiet foreta noen "finter".

Det Elden ikke skriver på twitter, er som Horst sier, at Politiet må ikke fremlegge bevis som ødelegger sak mot tredjemann. For eksempel en viss V*gard E**estad. Det er nettopp det jeg tror Politiet har brukt som grunnlag og juridisk finte på å holde igjen bevis.

Jeg har snakket en god jurist om dette, og h*n mener dette er et sannsynlig scenario. Ikke at det er skrevet i sten, ingen av oss er eksperter på straffeprosess. Men jeg tror - banna bein - at politiet med loven i hånda har holdt tilbake de beste og mest fellende bevisene.
Citera
2020-06-19, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
For å ta det siste først. Det er du som tar feil. Drapshypotesen mot TH er styrket.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-drapshypotesen-mot-tom-hagen-ytterligere-styrket-etter-nye-funn-1.15045426

Det er retten som bestemmer om et bevis skal godkjennes som bevis, og ikke du.
Om politiet velger å ikke legge fram alt av bevis for å sette han i varetekt, betyr selvfølgelig ikke at hemmeligholdte bevis ikke kan brukes som bevis i en rettsak, det skjønner du også. Varetekt og fengselsstraff er to forskjellige ting.
Du tror ikke at politiet har funnet flere bevis etter siste ransakning, selv om de sier det. Vel det står du jo fritt til å tro hva du vil om.
Retten skal ha alle saksopplysninger som politiet har, dvs som er ferdig utarbeidet.

Du skriver; "Det er retten som bestemmer om et bevis skal godkjennes som bevis, og ikke du." - her kan jeg bare si, at det samme gjelder deg og alle andre, inkl politiet.

I artikkelen du lenket til, står det ingenting om at politiet har funnet bevis som peker mot THs skyld.
- Politiet mener at de har funnet bevis som styrker drapshypotesen.
- Og det står at politiet fortsatt jobber med kidnappingshypotesen.

Sitat fra artikkelen i NRK:
"– Siden pågripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan være egnet til å belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rådende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med."

Hvis du ikke skjønner forskjellen med en styrket drapshypotese og en styrket siktelse mot TH, etter at jeg forklarte deg det i mitt forrige innlegg, så kan jeg ikke hjelpe deg.
Men drapshypotesen og kidnappingshypotesen er to konkurrerende hypoteser, og siden politiet jobber med begge, så er faktisk ingen av hypotesene særlig sterke foreløpig.
Imidlertid så mener altså politiet at de nå har gjort funn, etter ransaking i huset, som styrker drapshypotesen.
Det sier ikke noe om hvor sterk drapshypotesen er, eller hvem hypotesen er knyttet til.
Det betyr nødvendigvis ikke mer, enn som i hypotesen "alle ravner er svarte" (ref Hempelparadokset/Ravneparadokset): "Et grønt eple er ikke svart, og er derfor ikke en ravn". Hypotesen "alle ravner er svarte" er derfor styrket.
Upps, nå forklarte jeg det litt mer likevel :-)

Hvis du husker hva som ble diskutert mellom Holden og politiet, ifm at politiet ba om tillatelse til å ransake THs eiendommer, så dreide diskusjonen seg om hvor vidt AEH ble drept i huset eller ikke.
Siden TH mest sannsynlig er uskyldig (ref Eidsivating lagmannsrett), så sier Occams razor, at politiet mener at det er større grunn til å tro at AEH ble drept i Slorsve*en 4.
Men det kan likevel ha vært en kidnapping som gikk galt, og derfor jobbes det fremdeles med kidnappingshypotesen.

Sitat fra artikkelen i NRK:
"Men det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica til NRK."

https://www.nrk.no/norge/politiet_-d...unn-1.15045426
Senast redigerad av Havhest 2020-06-19 kl. 15:08.
Citera
2020-06-19, 14:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, det er ikke mulig pga plassforholdene der gangveien møter porten til nr 4. Kommer man ryggende må man kjøre med fronten inn. Eventuelt snu inne på selve gårdsplassen, der er det god plass.
Det er ingen sikt fra inne i huset til gangveien. Fra huset vil man først se en bil fra vindu i entreen når bilen er inne på tomta.
Da kan man hvertfall fastslå at hvis GM satt i den ryggende bilen kunne ikke AEH se identiteten til sjåføren fra et vindu i huset før bilen eventuelt var inne på tomten, og da måtte hun i så fall ha opphold seg i entreen.
Hvis AEH for eksempel satt i en telefon med noen kunne hun ikke ha nevnt i telefonsamtalen at "nå kommer x på besøk"
Mulig noe en GM kunne kunne ha tenkt på?
Citera
2020-06-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Da kan man hvertfall fastslå at hvis GM satt i den ryggende bilen kunne ikke AEH se identiteten til sjåføren fra et vindu i huset før bilen eventuelt var inne på tomten, og da måtte hun i så fall ha opphold seg i entreen.
Hvis AEH for eksempel satt i en telefon med noen kunne hun ikke ha nevnt i telefonsamtalen at "nå kommer x på besøk"
Mulig noe en GM kunne kunne ha tenkt på?

Det har vært snakk om en dør direkte inn fra garasjen til entreen. Hva om 1 GM allerede var der, i garasjen. Sen kom bilen inn og de fraktet vekk den døde sammen. GM i garasjen vil ha hørt at AEH gikk på toaletten i entreen, og slo til.
Citera
2020-06-19, 15:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det har vært snakk om en dør direkte inn fra garasjen til entreen. Hva om 1 GM allerede var der, i garasjen. Sen kom bilen inn og de fraktet vekk den døde sammen. GM i garasjen vil ha hørt at AEH gikk på toaletten i entreen, og slo til.
Tenker hvertfall at en ryggende bil tyder på noen som er kjent med veien de kjører på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in