2020-06-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzkorv
Var har Martin gtt loss angende beef?

Ja, om du hade lst inlgget som jag citerade s ser du att det inte r jag som kllan. Fr att frtydliga detta la jag ven till uppenbarligen.
Citera
2020-06-17, 22:32
Medlem
iheartcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Jag tyckte det var kul till en brjan. Men sen har jag fr mig att hela mndagen gick t att snacka Paolo. Sen resten av veckan ocks. S det var vl mest att det tog ver hela programmet som gjorde att jag blev lite trtt p Paolo-skmten. Tycker de ska prata om aktuella nyheter, men gillar inte nr de bara snar in p en nyhet.

Ah, jag kan hlla med dig till viss grad men tycker att dom bsta programmen och skmten har kommit frn just lite insning och terkommande mnen.
Citera
2020-06-18, 00:53
Medlem
Run3s avatar
Avsnittet idag (17 juni) var bra!!

Deltagarna var: Robin Berglund, Petter Bristav, Sebastian Jrpehag, Isak Wahlberg, Sebastian Mattson, Viktor Carlsson.

Vilken frisk flkt att avsnittet spelades in utan Martin Soneby! Robin r kanon som programledare och gillar hur rapp han r. Riktigt roligt att hra Petter igen, lskar hans skratt. Isak kommer med s bra instick. Sebastian Mattson och Viktor Carlsson vet jag inte om jag har hrt tidigare (kanske ngot avsnitt?), men de var ocks uppskattade och hade bra dynamik med vriga deltagare. Jrpen var sklart med som vanligt, men nr det r bra samspel och dynamik i podden s hinner han knappt med (fr mycket droger?), s han satt mest tyst i bakgrunden, vilket ocks var uppskattat.

Avsnittet fr 4,5 pong av 5 mjliga.

Hll undan Martin mer regelbundet, kanske ngon dag i veckan. Det blir mer intressant nr den buffeln inte alltid r med och styr, och tittar p YouTube-klipp.

Bra hanterat med Jrpis ocks. Samma strategi hade de i torsdags 11 juni, d de hade med: Isak Wahlberg, Jonathan Tengwall, Jonas Strandberg, Jonathan Rollins, John Gillberg, Sebastian Jrpehag, Simon Grdenfors, Thomas Eriksson. Likt den gngen, s blir det s mnga andra mer rappa rster, att Jrpis hamnar utanfr och inte hinner med. S fortstt att frska placera Jrpis i de avsnitten med personer som r tighta, s att han inte fr s mycket utrymme. Dock r han ju med i nstan varje gng, s jag frstr ocks att det blir svrt att uppn det helt. Helst hade jag velat ha ett avsnitt i veckan d de dliga personerna kan koncentreras till (Jrpis, Kathryn LeRoux, My Gudmund, Clara Kristiansen). Men om nu Jrpis tvrt ska vara med jmnt, s kan man frska dmpa skadan lite i alla fall.

Dagens gster rankade:
  • Dagens king: Petter Bristav,
  • Aristokrati: Robin Berglund, Isak Wahlberg.
  • Uppstickare med grym potential: Sebastian Mattson och Viktor Carlsson.
  • Avsnittets fjrt: Sebastian Jrpehag

Hller ni med om rankingen?
Citera
2020-06-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzkorv
Var har Martin gtt loss angende beef?
AMK Patreon gruppen p facebook, bara ppen fr patreons.
Han tyckte att det fanns folk frn gruppen som frsker f igng en beef mellan honom och Sderholm.
Citera
2020-06-18, 23:15
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hller ni med om rankingen?

Ja!
Citera
2020-06-19, 02:37
Medlem
Run3s avatar
Dagens avsnitt: Robin Berglund, Clara Kristiansen, Josefin Johansson, Jonathan Rollins, Jens Falk

Man knde sig lite bortskmd nr man lyssnade p det och det saknade bde fjskar-Jrpan och buffeln Martin. Tyckte att det var bra! Man mrker att samtalet och innehllet blir annorlunda nr Martin inte r med och styr. Sknt att inte behva lyssna p Youtube-klipp och kolla igenom lnklistan till avsnittet fr att frst vad de pratat om, vilket man ofta fr gra nr Martin styr och d ofta vill titta p Youtube.
Citera
2020-06-19, 09:56
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Sknt att inte behva lyssna p Youtube-klipp och kolla igenom lnklistan till avsnittet fr att frst vad de pratat om, vilket man ofta fr gra nr Martin styr och d ofta vill titta p Youtube.

Martin drmmer nog om att f byta upp sig till en tv-show istllet fr "radio" AMK.
Citera
2020-06-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Martin drmmer nog om att f byta upp sig till en tv-show istllet fr "radio" AMK.

Snarare att han inte har ngot annat innehll att bidra med.
Citera
2020-06-19, 22:04
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Dagens avsnitt: Robin Berglund, Clara Kristiansen, Josefin Johansson, Jonathan Rollins, Jens Falk

Man knde sig lite bortskmd nr man lyssnade p det och det saknade bde fjskar-Jrpan och buffeln Martin. Tyckte att det var bra! Man mrker att samtalet och innehllet blir annorlunda nr Martin inte r med och styr. Sknt att inte behva lyssna p Youtube-klipp och kolla igenom lnklistan till avsnittet fr att frst vad de pratat om, vilket man ofta fr gra nr Martin styr och d ofta vill titta p Youtube.

Tror det beror p flera saker, att gster ofta levererar nr de leder programmet.

1. De vill verkligen gra ett bra jobb. Dvs, anstrnger sig mer i att boka gster. Jag menar, nr var Josefin Johansson med i AMK senast?
2. De vet att de kan n ut till en stor publik och f in lyssnare/patreons till sina egna podcasts.
3. Nr katten r borta...osv.
4. Martin gr ju det dr 4 dagar i veckan och har gjort s i typ 8 r. Har du sett en serie i 8+ ssonger som inte haft en dip i ngra avsnitt el nn ssong liksom?

Med det sagt, tycker jag verkligen att Martin skulle kunna rycka upp AMK om han verkligen anstrngde sig. Men han kanske har blivit lite fr bekvm...
Citera
2020-06-20, 01:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Snarare att han inte har ngot annat innehll att bidra med.
Sant, Martin orkar inte med s mycket lngre om dagarna. Trots den hga inkomsten. Det han i mngt och mycket gr som frberedelse r bara att titta p Twitter och Youtube. Resultatet blir sklart att det enda han har att komma med till inspelningarna r hans favorit-filmklipp frn dagen innan.

Jmfr det med Gott Snack som har med en ny gst i varje avsnitt, och de hmtar gster frn alla mjliga stllen, vilket ger nya spnnande perspektiv. T.ex. i ett avsnitt hade de bjudit in en A-lagare som Fredrik Sderholm hade sett p en parkbnk ett antal gnger. Men annars kan det vara kockar, frfattare, skdespelare, radioprofiler, komiker, etc, allts alla mjliga personer. Nyligen hade de med Calle Schulman. Osv.

Tycka vad man vill om Gott Snack. Men det frvnar mig att de lyckas planera in s mnga olika gster, och ha s varierat innehll. Medan AMK Morgon ser ut som det gr... P sin hjd kan Martin under sndning komma p att de kan ringa upp deras hus-epidemiolog och ha en spontan "intervju" med honom. Det r verkligen kontrast i hur mycket frberedelse som sker dessa poddar emellan. Om Martin hade lagt det minsta med anstrngning i att frbttra innehllet, s skulle han ocks kunna ha en flora av nya gster. Om Gott Snack lyckas med det, s ska det vl inte vara omjligt fr Martin. Men det r uppenbart att Martin inte orkar bry sig, utan det enda han gr r att gnlla efter mer pengar och en redaktr som kan styra upp det t honom.
Citera
2020-06-20, 18:58
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Men det r uppenbart att Martin inte orkar bry sig, utan det enda han gr r att gnlla efter mer pengar och en redaktr som kan styra upp det t honom.

Ett mirakel att det finns s pass mnga Patreons som det gr i frhllande till den dynga som just nu produceras.
Citera
2020-06-22, 15:41
Medlem
Run3s avatar
Vilket toppenavsnitt idag!!! MARTIN r tillbaka, och givetvis tittas det p Youtube-klipp och pratas om TRUMP!! Finns inget roligare i AMK n amerikansk politik och Youtube-klipp! Gsterna var Fanny Agazzi, Sebastian Jrpehag, Johannes Brenning, Erik Brostrm, s GRYMMA personer!

Detta var ironiskt om det inte var uppenbart. 🥴🔫 Smsta podden. Vilket steg tillbaka efter de senaste tv avsnitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in