Citat:
Ursprungligen postat av
sk0gen
Typ att man skall behva betala fr att lyssna? Mjligtvis. De har ju den ekonomiska basen redan av patreons och DE lr ju inte sluta lyssna fr att det blir en betalpodd (de betalar ju redan). Men det r nog ett drag han kan kosta p sig nu nr podden r spass etablerad
Str mig dock p att allt fler poddar brjar stnga av fr betalning, det finns ju en grns. Skulle t ex. inte frvna mig om Simon G kunde f fr sig det, i princip klipper han ju podden mitt i samtalet resan nu och kr resten fr patreons
Jag kan tnka mig microtransaktioner till poddar , men med tanke p att jag idag lyssnar p kanske 8-9 stycken s finns ju inte en chans att jag skulle brja betala 50kr i mnaden till var och en av alla poddar jag fljer. Blir det s kommer jag sluta lyssna
Undrar hur mnga av gsterna som kommer stanna kvar p timme #2 som blir Patreon-exklusiv isf. D fr ju Martin betala dem. Eller ska gsterna regelbundet dyka upp fr att gratis skapa exklusivt material t Martins patreons?
Men visst, Martin lr vl bli pissed p gsterna som bara r med p timme #1 och sen gr i pausen. Jag tror att majoriteten av gsterna r fr beta fr att vga st p sig och g i pausen. Det r vl typ Branne, Fritte och kanske ngon mer som skulle vga att inte vara Martins bootlicker. Men strre delen av gnget r ju redan fr fega fr att vga argumentera emot Martin i de vanliga samtalen, s de lr ju snllt sitta kvar i patreon-delen ocks, ven om de innerst inne vet att de frtjnar ersttning fr det.
Snl-Martin lr ju inte betala gsterna heller. Varfr skulle han ens gra det egentligen, nr mesarna glatt njer sig med att f se Martin moffa i sig frukost framfr dem och inte har ngot emot att Martin kommer in sist i studion efter alla andra. S egentligen knner jag inte s mycket sympati fr gsterna som knns som riktiga ynkryggar. De fr vl vara Martins drrmatta om de inte vill st p sig. S kan Martin glatt fortstta tjna pengar p dem utan att ge dem ersttning. Jag vill inte hnga ut ngra namn, men mnga av gsterna, ven mnnen, r ju ganska fjolliga.