2021-02-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Haha, finns inte en chans att jag kommer brja betala fr en timme AMK. D mste de ju hja nivn p gsterna, vem vill betala fr nuvarande kvalite?

Skumt folk i Patreongruppen. Det r ungefr en blandning av Samhall och Livets ord.

Hur sen var Martin idag? Sg att avsnittet endast var 1.50 lngt.
Citera
2021-02-11, 14:35
Medlem
Ngon som har clubhouse och frstr vilka jvla rum man ska vara i fr att hitta ngot kul som Isak Wahlberg tjata om?

Totalt obegriplig app....
Citera
2021-02-11, 18:37
Medlem
Jag r den enda som inte tycker Isak Jansson r rolig. Han sjlv tycker han r otroligt rolig och hans utlggningar med dialekter tar aldrig slut nr han vl brjat
Citera
2021-02-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tack fr info! Intressant att hra i.o.m. att ingen annan (?) rapporterat om uteblivna varor. Hoppas att du inte r patreon nu.

Jag bestllde ocks en trja (inte samma motiv dock) sommaren 2019 och har inte ftt varken pengar eller trja tillbaka. Har inte heller ftt svar p mail eller annan kommunikation.

r inte patreon men funderade p att bli det innan, nu knns det dock helt otnkbart med tanke p hur dligt Martin har hanterat detta
Citera
2021-02-12, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didde45
Jag bestllde ocks en trja (inte samma motiv dock) sommaren 2019 och har inte ftt varken pengar eller trja tillbaka. Har inte heller ftt svar p mail eller annan kommunikation.

r inte patreon men funderade p att bli det innan, nu knns det dock helt otnkbart med tanke p hur dligt Martin har hanterat detta

Riktigt pissig stil ifrn Martin, gr en anmlan fr fan.
Citera
2021-02-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Riktigt pissig stil ifrn Martin, gr en anmlan fr fan.

Kan bara hlla med. Fantastiskt att man kan vara s hr usel p att skta kringgrejerna runt sitt fretag. Det r liksom inte krnfysik att skicka trjor till folk.
Citera
2021-02-12, 15:49
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Typ att man skall behva betala fr att lyssna? Mjligtvis. De har ju den ekonomiska basen redan av patreons och DE lr ju inte sluta lyssna fr att det blir en betalpodd (de betalar ju redan). Men det r nog ett drag han kan kosta p sig nu nr podden r spass etablerad

Str mig dock p att allt fler poddar brjar stnga av fr betalning, det finns ju en grns. Skulle t ex. inte frvna mig om Simon G kunde f fr sig det, i princip klipper han ju podden mitt i samtalet resan nu och kr resten fr patreons

Jag kan tnka mig microtransaktioner till poddar , men med tanke p att jag idag lyssnar p kanske 8-9 stycken s finns ju inte en chans att jag skulle brja betala 50kr i mnaden till var och en av alla poddar jag fljer. Blir det s kommer jag sluta lyssna
Undrar hur mnga av gsterna som kommer stanna kvar p timme #2 som blir Patreon-exklusiv isf. D fr ju Martin betala dem. Eller ska gsterna regelbundet dyka upp fr att gratis skapa exklusivt material t Martins patreons?

Men visst, Martin lr vl bli pissed p gsterna som bara r med p timme #1 och sen gr i pausen. Jag tror att majoriteten av gsterna r fr beta fr att vga st p sig och g i pausen. Det r vl typ Branne, Fritte och kanske ngon mer som skulle vga att inte vara Martins bootlicker. Men strre delen av gnget r ju redan fr fega fr att vga argumentera emot Martin i de vanliga samtalen, s de lr ju snllt sitta kvar i patreon-delen ocks, ven om de innerst inne vet att de frtjnar ersttning fr det.

Snl-Martin lr ju inte betala gsterna heller. Varfr skulle han ens gra det egentligen, nr mesarna glatt njer sig med att f se Martin moffa i sig frukost framfr dem och inte har ngot emot att Martin kommer in sist i studion efter alla andra. S egentligen knner jag inte s mycket sympati fr gsterna som knns som riktiga ynkryggar. De fr vl vara Martins drrmatta om de inte vill st p sig. S kan Martin glatt fortstta tjna pengar p dem utan att ge dem ersttning. Jag vill inte hnga ut ngra namn, men mnga av gsterna, ven mnnen, r ju ganska fjolliga.
Citera
2021-02-12, 16:13
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Undrar hur mnga av gsterna som kommer stanna kvar p timme #2 som blir Patreon-exklusiv isf. D fr ju Martin betala dem. Eller ska gsterna regelbundet dyka upp fr att gratis skapa exklusivt material t Martins patreons?

Men visst, Martin lr vl bli pissed p gsterna som bara r med p timme #1 och sen gr i pausen. Jag tror att majoriteten av gsterna r fr beta fr att vga st p sig och g i pausen. Det r vl typ Branne, Fritte och kanske ngon mer som skulle vga att inte vara Martins bootlicker. Men strre delen av gnget r ju redan fr fega fr att vga argumentera emot Martin i de vanliga samtalen, s de lr ju snllt sitta kvar i patreon-delen ocks, ven om de innerst inne vet att de frtjnar ersttning fr det.

Snl-Martin lr ju inte betala gsterna heller. Varfr skulle han ens gra det egentligen, nr mesarna glatt njer sig med att f se Martin moffa i sig frukost framfr dem och inte har ngot emot att Martin kommer in sist i studion efter alla andra. S egentligen knner jag inte s mycket sympati fr gsterna som knns som riktiga ynkryggar. De fr vl vara Martins drrmatta om de inte vill st p sig. S kan Martin glatt fortstta tjna pengar p dem utan att ge dem ersttning. Jag vill inte hnga ut ngra namn, men mnga av gsterna, ven mnnen, r ju ganska fjolliga.
Tror dom flesta kommer att vara kvar timme tv eftersom dom inte har s mycket bttre fr sig. Bde generellt men ocks fr att det r en pandemi.
Citera
2021-02-12, 16:23
Medlem
Han sade ju att patreons har sjunkit s kommer skert bli betalvgg snart, the Good old gratisdagar r ver.
Citera
2021-02-12, 16:24
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Nr de pratade hr om dagen om Metallica-fans och Star Wars-fans som hatar Metallica o Star Wars fr att det inte r var de var frr. S tnkte jag p denna trden. :P Jag sjlv tyckte AMK var s jklar bra mellan 2015-2018, sen brjade man mrka en liten liten dipp, inte en jttefrndring, men en liten kvalitdipp var det allt. Nu tycker jag AMK fortfarande kan glnsa till, men det r inte varje avsnitt lngre som hller hg kvalit. Fr fortfarande ut ngot av att lyssna. Men knner sjlv att det r lttare nu fr tiden att hitta snt man str sig p med AMK och gnlla i denna trd. :P

Sen fr man vl hoppas att det r ngot annat Martin har i kikaren n att lsa in timme 2 fr Patreon. Mer Patreon-exklusivt och en redaktr kanske?

Tycker det r jkligt roligt att Branne har kommit tillbaka p veckobasis. S hoppas att Martin kanske kan betala Branne och typ Petter Bristav fr att vara med mer eller att de brjar programleda AMK Morgon p fredagar eller ngot?
Citera
2021-02-12, 16:25
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Jag r den enda som inte tycker Isak Jansson r rolig. Han sjlv tycker han r otroligt rolig och hans utlggningar med dialekter tar aldrig slut nr han vl brjat

Tycker Isak Jansson r bland de bttre gsterna. Men det r klart att hans riff ibland gr lite fr lngt.
Citera
2021-02-12, 16:32
Medlem
LemPicas avatar
Det knns ju som en tankevurpa av Martin om han lgger hlften bakom betalvgg nr patreon sjunkit.
Det r troligt att frre vill betala d kvaliteten r smre.
Han borde hja kvaliteten istllet och d kommer folk tycka att det r vrt att betala och drmed gra det sjlvmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in