2020-06-15, 17:47
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Du har helt fel. Varför skulle folk bry sig om jailbreak nu för tiden? Du är ständigt uppkopplad. Du vill kunna spela online, ladda ned spel, få tillgång till uppdateringar, användad den som mediaspelare, osv.
Jag tror åtminstone 6k.
Du missförstår. Jag tror också att priset landar på 6. Däremot tror jag på att försäljningen kommer floppa dramatiskt. Sedan har jag inte alls fel, det är du som har fel. Jag själv precis som många av personer jag känner köpte ps3 för jailbreakens skull, att man kan köra lite vad man vill på sin PS3, t ex flertalet emulatorer etc. Så fel har jag inte det har du. Sedan visst är spelen billiga till PS5 så kanske du får rätt att det inte kommer spela så stor roll och det ändå blir en succe. Billiga = 150-200kr styck i början. Det tror jag dock inte på alls.
Citera
2020-06-15, 19:08
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Annat om konsolen är att jag inte gillar två olika utgåvor. Ena med fysiska spel och den andra bara digitalt. Gillar inte tanken att jag måste spendera mer på min konsol för att jag gillar mina fysiska utgåvor.

Vilket konstigt tänk, självklart är det du som ska betala mer om du vill ha möjligheten att spela fysiska utgåvor och inte de som endast vill köra digitalt.

Ingenting är gratis, nån ska ju betala för utvecklandet av konsolen med skivläsare, låt det inte drabba de som inte bryr sig om skivor.
Citera
2020-06-16, 06:13
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
Vilket floppat event

Allt är verkligen bara dåligt med detta.
Konsolen är ful. Dåliga spel som visades. Grafiken är likadan. Svart Spiderman. Kvinnor som huvudkaraktärer.

Allt går åt helvete nu verkar det som ...
Och vad beror de på? Jo människor är pengakåta svin.

Du måste nog vara den största X-box wankern genom tiderna.
Det här var ett av det bästa konsolevent jag sett och det var längesen man var så här hypad inför en konsol. Underbar lineup med spel dessutom.
Citera
2020-06-16, 07:40
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Usch vilket ointresse jag kände för PS5 när jag läste att GTA5 ska släppas för 75e gången och att nya spider man är en jävla remaster och expansion. Nu verkar det ju iochförsig vara lite olika uppgifter gällande nya Spider man men vågar faktiskt inte ens lita på sony och insomniac i detta läge utan känns lite som damage control. Hoppas jag har fel. En simpel remaster med nytt material gällande miles skiter jag fullständigt i. Om något hade jag gärna sett att dem droppat skiten med miles helt då jag inte har något intresse av karaktären. Inte ens hört talas om honom innan jag spelade detta spider man. Peter parker är den enda spider man för mig.

Annat om konsolen är att jag inte gillar två olika utgåvor. Ena med fysiska spel och den andra bara digitalt. Gillar inte tanken att jag måste spendera mer på min konsol för att jag gillar mina fysiska utgåvor. Konsolens utseende skiter jag ärligt talat i. Får vänta en del ytterligare på priset. Men presentationen var tillräckligt bra för att jag står fast vid att PS5 är det som gäller nästa konsol och inte nya xbox. Sen blir det nog och vänta kanske ett år innan man köper då jag ändå har så mycket på ps4 och spela och då man säkert får vänta på alla bra spel.
Skulle snarare se det som tvärtom. Du kan spendera mindre om du vill om du aner att fysiskt inte är någon big deal. Gissar att vad nu priset blir hade varit det samma även om de hade struntat i en digital version. Tycker det är bra med valmöjligheter. Alla vill inte samla på spel. Xbox One har ju en heldigital variant av sin konsoll, som visserligen kom vid ett senare tillfälle.
Citera
2020-06-18, 18:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
6000kr för ps5 kommer aldrig hålla. Finns inte. 3400kr möjligen.

PS3 hade ju fördelen att många köpte den eftersom den gick att jailbreaka.

PS5 kommer inte ha den möjligheten.

Spontant känns det inte att den kommer ligga på 5k+, de har lärt sig efter sitt misstag med ps3. Däremot det som talar emot att den ligger inom 3k-4k är att de inte gått ut med ett pris, de gjorde ju det med ps4 rätt tidigt. Antar att den verisionen utan cd-spelare kommer bli snäppet billigare.

Fortfarande lite oklar på hur jag tycker den om utssendet, tycker inte det är så stor katastrof som många säger.
Citera
2020-06-18, 23:27
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Spontant känns det inte att den kommer ligga på 5k+, de har lärt sig efter sitt misstag med ps3. Däremot det som talar emot att den ligger inom 3k-4k är att de inte gått ut med ett pris, de gjorde ju det med ps4 rätt tidigt. Antar att den verisionen utan cd-spelare kommer bli snäppet billigare.

Fortfarande lite oklar på hur jag tycker den om utssendet, tycker inte det är så stor katastrof som många säger.

Dom väntar nog på att microsoft ska gå ut med pris först. Båda väntar på den varandra.
Citera
2020-06-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du missförstår. Jag tror också att priset landar på 6. Däremot tror jag på att försäljningen kommer floppa dramatiskt. Sedan har jag inte alls fel, det är du som har fel. Jag själv precis som många av personer jag känner köpte ps3 för jailbreakens skull, att man kan köra lite vad man vill på sin PS3, t ex flertalet emulatorer etc. Så fel har jag inte det har du. Sedan visst är spelen billiga till PS5 så kanske du får rätt att det inte kommer spela så stor roll och det ändå blir en succe. Billiga = 150-200kr styck i början. Det tror jag dock inte på alls.

Vad är det han missförstår? Han gjorde inget anspråk på att veta varför folk köpte PS3 2007. Han klargjorde varför jailbreak känns meningslöst idag då det inte lär funka så bra med diverse onlinefunktioner 2020. Bristen på läsförståelse landar nog hos dig.

Jag kan ha fel, men vill minnas att jag betalade 3500 för ett PS för 25 år sedan. Då priset på spel inte gått upp nämnvärt sedan dess har jag inga problem med att betala lite mer för konsolen.. (köpte NES spel på 90-talet för 449 SEK)
Citera
2020-06-19, 00:07
Medlem
dumbaZs avatar
Har aldrig ägt en PlayStation, men efter att ha läst på så blir det helt klart ett givet köp för min del!
Citera
2020-06-19, 01:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Rykten säger 499 dollar. 450 dollar för den utan tillgång skivspelare.
Sen tillkommer ju skatter och valutakursen. Kan bli dyrt vilket är en nackdel för Sony.
Citera
2020-06-19, 08:21
Medlem
Vill så gärna haaa.. Ska man slå till när den väl släpps eller ska man vänta ett tag?? Hur mycket kommer den att kosta?
Citera
2020-06-19, 09:40
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vill så gärna haaa.. Ska man slå till när den väl släpps eller ska man vänta ett tag?? Hur mycket kommer den att kosta?
Jag personligen ska avvakta lite i alla fall
Citera
2020-06-19, 11:57
Medlem
JosinaSousas avatar
Det far kosta vad det vill, jag skall ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in