Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Bara jag som knappt kan se skillnad på PS4 och PS5? Grafiskt sett. Kanske för man inte kollar i 4K? Har förvisso en S10 som har bra skärm.
Hade iofs. förväntat mig att detta skulle bli den generation där skillnaden i grafik gör minst hopp. Det enda imponerande var krabban i trailern till nya Horizon.
Nytt Horizon som väntat. Det är en stor grej för mig. Hade tänkt strunta i PS5 så länge som möjligt då jag har Switch och massa spel jag inte kört på PS4 men Horizon lockar mycket. Såg väldigt annorlunda ut jämfört med första, världen ser intressant ut.
Jag såg heller ingen direkt skillnad rent grafiskt sett.
Men Sony hade sagt att dom spelar upp det i 1080p och i 30Hz på grund av rådande omständigheter, och att spelen kommer se bättre ut i antingen 1080p 60hz elled 4K 60hz.
Jag har sett ett av spelen i högre upplösning och bättre framerate och då tappade jag fan hakan, så jag känner väl spontant att resterande spel vi fick se igår är minst lika bra när det gäller grafiken.
Men som direkt svar på det du sa så håller jag med dig, i streamen såg jag ingen direkt skillnad (speciellt Gran Turismo) men vet att det kommer bli skillnad när man väl sitter där med en PS5.