2020-06-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja, sen kommer de ut och sprider smittan igen.

Hur ska man sprida en smitta som knappt finns?
Vad tror du ungdomarna i Norge gör just nu? 30 grader och strålande sol
Hur känns det att sakta förstå hur FEL man har? Vill du berätta?
Citera
2020-06-18, 22:35
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Då följer du inte rysk media. Putin skickade bl a över deras största plan till USA fullastat med medicinsk utrustning som gåva.

Första försöket med ett egetproducerat vaccin inleddes idag.

https://tass.com/society/1169275

Jag tänkte mer hur han tagit hand om sitt eget land och sina regler. Han har ju aldrig problem och visst ville han hjälpa USA.
Vaccin absolut men Ryssland har inte haft några regler internt vad jag vet eller?
Citera
2020-06-18, 22:36
Medlem
gloffgloffs avatar
Vi har inte hört nåt i media om nya fall kopplade till demonstrationerna ännu va?

Alla som var på demonstrationerna var kanske redan immuna.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är det väl visst??

6 nätter bokade gäller även Skåne, Blekinge och Halland. Likväl som Norge och Västerbotten.
Nej. Inte för befolkningen i Skåneland.

medmindre = om inte

Citat:
Der vil fortsat være krav om 6-dages overnatninger for turister i Danmark, medmindre man er bosat i Slesvig-Holsten eller Skåne, Halland eller Blekinge. Hvis en af disse regioner er i karantæne, vil der alligevel kunne indrejses, hvis der kan fremvises negativ test foretaget senest 72 timer før indrejse.
https://www.regeringen.dk/nyheder/2020/danmark-aabner-graenserne-yderligere-og-lemper-rejsevejledningerne/

Skulle Skåneland komma över den magiska gränsen på 30 smittede pr. 100.000 indbyggere blir vi "karantænelande” och ett godkänt test måste medföras som är max 72 timmar gammalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sorry men han har inte slaktat en enda.

Jo han är ansvarig för varje död.
Vi skulle ju smittas? Det sa han ju själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montu
Alla borde bojkotta länder som håller på med sånt. Res till ett av de många trevliga länder som är öppet på riktigt!

Absolut. Det Danskarna håller på med är sjukt på riktigt.

Och kommer såklart inte att fungera. De har nu hållt på och bytt strategi med sina gränser lika ofta som det regnar på midsommar.

Och även detta kommer att förändras. Förmodligen innan det ens verkställts. Som många andra beslut de tagit den sista tiden.
Citera
2020-06-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Vi har inte hört nåt i media om nya fall kopplade till demonstrationerna ännu va?

Nej tyvärr :/
Menmen det positiva är att pandemin alltså är över
Citera
2020-06-18, 22:38
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massagulakort
Då har man det bekräftat. ”Vanlig förkylning” my as. Värsta jag varit med om och då är jag endast 31. Stackars då alla gamla som fått uppleva det här. Jag hoppas innerligt någon dödat Stefan Löfven och alla högre chefer i FHM för att dom lekt med svenska folks liv. Ska be till högre makter varje dag att detta sker.

"Vår coronastrategi har fungerat väldigt bra."

Anders Tegnell ger sig själv beröm efter att ha slaktat 5000 svenskar, Expressen 2020-06-18
Citera
2020-06-18, 22:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja precis.

Man börjar undra om det inte kommer sluta med en lockdown till slut ändå. Om inte annat till hösten.

Idag när jag var och handlade så fick jag återigen en sån "faan vi borde haft lockdown"-upplevelse.

En man stod bakom mig i kö. Han kom alldeles för nära (kanske 20-30 cm). Vände mig om och sa: "Du, ursäkta men det är ju viktigt att vi håller avstånd".

Sen när jag gick iväg, så gick han förbi mig, väldigt nära igen, och sa i en hög och hånfull ton: "Håll avstånd! Håll avstånd!" (Det här var alltså en man 50+, inget barn).

Med sådana människor "lösa", så kan jag inte riktigt förstå regeringens och FHMs "förtroende" för att folk skall sköta pandemin själva.... 😂

Sådana galningar finns det tyvärr gott om.
Jag tror inte heller att FHM vill stoppa viruset. De vill sprida det i en lagom takt. De tror ännu på den där flocken. Allt tyder på det.
Citera
2020-06-18, 22:39
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja precis.

Man börjar undra om det inte kommer sluta med en lockdown till slut ändå. Om inte annat till hösten.

Idag när jag var och handlade så fick jag återigen en sån "faan vi borde haft lockdown"-upplevelse.

En man stod bakom mig i kö. Han kom alldeles för nära (kanske 20-30 cm). Vände mig om och sa: "Du, ursäkta men det är ju viktigt att vi håller avstånd".

Sen när jag gick iväg, så gick han förbi mig, väldigt nära igen, och sa i en hög och hånfull ton: "Håll avstånd! Håll avstånd!" (Det här var alltså en man 50+, inget barn).

Med sådana människor "lösa", så kan jag inte riktigt förstå regeringens och FHMs "förtroende" för att folk skall sköta pandemin själva.... 😂

Prova att bära mask då håller folk avstånd bättre,

tycker jag iallafall.
Citera
2020-06-18, 22:41
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nej tyvärr :/
Menmen det positiva är att pandemin alltså är över

Jatack det vore trevligt!

Men det är ju inte sant kolla den här

[17th June] (Worldwide) Coronavirus disease (COVID-19) pandemic timeline
https://www.youtube.com/watch?v=6DrCKtjgrTw
Citera
2020-06-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jo han är ansvarig för varje död.
Vi skulle ju smittas? Det sa han ju själv.
Tro det eller ej men vi skulle nog ha smittats oavsett vad han sa eller gjorde. Virus träffsäkerhet är betydligt större än vad ni alarmister verkar inse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in