2020-06-18, 21:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi beräknar att resande har obetydlig effekt på smittspridningen säger Tegnell. Men har vi fel så får vi återinföra starkare restriktioner. Så det betyder att deras beräkningar är ett höftandes utan dess like. Det innebär mångfaldigt fler smittade och döda.
När han sa - vi har räknat på det, visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Eller skrika rakt ut från balkongen. 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️😂
Citera
2020-06-18, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
A agree, but we do not have to wait a century. Warnings come every day from scientists. But not in Sweden. Our press stay quiet.

What do you mean? I guess you don't read Aftonbladet, Sweden's largest news paper.

You have titles all days with panicking news, today we have "Corona causes long term brain damage" reported in all major swedish news. So stop talking bullshit.
Citera
2020-06-18, 21:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi beräknar att resande har obetydlig effekt på smittspridningen säger Tegnell. Men har vi fel så får vi återinföra starkare restriktioner. Så det betyder att deras beräkningar är ett höftandes utan dess like. Det innebär mångfaldigt fler smittade och döda.

Allt tyder på att de ännu eftersträvar den där flocken. De vill sprida smittan.
Citera
2020-06-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ändå lite sött det vansinne som Danmark nu håller på med där man försöker göra skillnad på detaljnivå vilka som får passera gränsen och inte. Så detaljerat att gränsområdena i Halland är okey men inte resten... Vilka ingår i gränsregionerna i Halland undrar man ju

Och hur de ska kontrollera detta samtidigt som det ju är okey att åka igenom Danmark oavsett vart du bor...

Ett komplett vansinne och något som såklart aldrig kommer fungera i praktiken.
Dessa regler kommer vara borta snabbare än den om att Köpenhamnsregionen skulle undantas ifrån Norrmän. Den han aldrig verkställas...

Det kommer inte detta att göra heller. Och ska man då öppna och stänga olika regioner och gränsområden i Sverige från vecka till vecka beroende på situtationen eller vaddå?

HAHA!

Danmark har uppenbarligen panik för att få den besöksnäring vi i Sverige redan har ifrån Danmark. Men herregud... gör det på riktigt istället.

Skönt att de drabbas ekonomiskt av detta vansinne

De svenska resereglerna har byggt på att svenskar (och danskar) frivilligt gör det som SVT säger åt dem att göra. Tanken är kanske att de ska göra det nu också.
Citera
2020-06-18, 21:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Allt tyder på att de ännu eftersträvar den där flocken. De vill sprida smittan.

Good one. Tegnell vill sprida smittan i Europa för att framställa den svenska strategin som lyckad och att "Europa kommer ifatt med antalet döda".
Citera
2020-06-18, 21:37
Medlem
Då har man det bekräftat. ”Vanlig förkylning” my as. Värsta jag varit med om och då är jag endast 31. Stackars då alla gamla som fått uppleva det här. Jag hoppas innerligt någon dödat Stefan Löfven och alla högre chefer i FHM för att dom lekt med svenska folks liv. Ska be till högre makter varje dag att detta sker.
Citera
2020-06-18, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Svensken fegare än innan? Snarare har vi blivit kända i världen som väldig modiga! Världens modigaste folk. Men också dumdristiga.

Fega dock, det får du svårt att övertyga omvärlden om!
Svensken har alltid varit feg. Swedish coward är många som använder runtom i världen (för de som vet vad Sverige är, som annars är ju betydelselöst land). Det som gjorts i Sverige har inget att göra med att vara modig. Det kom ut ganska tidigt att covid-19 drabbar äldre. Så de flesta i arbetsför ålder tar relativ låg risk att utsättas för covid-19. Fegheten som fanns innan har amplifierats i och med att svensken har inte behövt uppleva "krisen". Definitivt inte på samma nivå som andra länder. När bilder från Italien visades på teve har de flesta svenskar hamnar i panik och drömde mardrömmar. Svensken är för feg, rädd, blyg för att kämpa på samma sätt som tex italienare gjorde. Att stanna hemma, bli tvungen att stanna hemma. Se polisen som stoppar dej p ågatan. Gemene svensk hade dött av rädsla att se polisen stoppa honom för att han gick runt. Fega människor klarar inte av en lockdown. De fega svenskar fick slippa lockdown och fick slippa se sina mardrömmar bli verkligheten. Så han slapp det. Detta har gjort att svensken har bl a blivit ännu fegare än innan. Idag skulle Sverige inte ens klara av att stå emot en invasion av Burundi. Så pass mesiga är svenskar.
Citera
2020-06-18, 21:38
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och med dessa studier blir det ännu mer obegripligt hur länder har agerat i det här.
En smitta med väldigt låg dödlighet och i mångt och mycket harmlös för de allra, allra flesta.

Svininfluensan som nästan hade samma dödlighet som Covid-19 brydde man sig inte ett skit om. Men nu... när snuvan från Wuhan är här??

Som sagt, det lär skrivas många böcker om detta vansinne som nu pågår.

Där håller jag med dig.

Och att nämnas i de böckerna är inte eftersträvandsvärt.
Citera
2020-06-18, 21:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det är väl ingen på allvar

som tror att det går att skydda sig med munskydd på ett flygplan

från att bli smittad med SARS-CoV-2?

Möjligen heltäckande mask.

Visst flygplan kan ha virusfilter i ventilationen så jag kan ha fel,

men att sätta sig i en lufttät konservburk med flera hundra andra människor

i flera timmar tycker jag låter som en jättedålig idé

om man inte vill bli smittad.

Ja, det har sagts väldigt tidigt under epidemin från bl.a. Kina att det kan smitta t.ex inne i en buss, i ett flygplan, litet rum m.m. Inte bara genom luften. Även från ytor i ex.vis ett plan som folk tar på.
Citera
2020-06-18, 21:39
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
850.000 svenskar har haft Covin-19. Åtminstone om man räknar baklänges på FHM dödlighetstal, 0;6%. Det kan jämföras med att man idag uppgav att 6.9% av svenskarna uppvisade antikroppar i slutet av maj. Det är 610.000. Så sanningen ligger väl där emellan.
Slutsats. Långt kvar till flockimmunitet. Och innan dess har vi 60.000 döda.

Jag har tidigt gissat på att vi kommer att få runt 30000 döda eller mer om inget görs.
Citera
2020-06-18, 21:40
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det är väl ingen på allvar

som tror att det går att skydda sig med munskydd på ett flygplan

från att bli smittad med SARS-CoV-2?

Möjligen heltäckande mask.

Visst flygplan kan ha virusfilter i ventilationen så jag kan ha fel,

men att sätta sig i en lufttät konservburk med flera hundra andra människor

i flera timmar tycker jag låter som en jättedålig idé

om man inte vill bli smittad.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det har sagts väldigt tidigt under epidemin från bl.a. Kina att det kan smitta t.ex inne i en buss, i ett flygplan, litet rum m.m. Inte bara genom luften. Även från ytor i ex.vis ett plan som folk tar på.

Blir som att hoppa i en bassäng

utan att bli våt med en badmössa som enda skydd.
Citera
2020-06-18, 21:41
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massagulakort
Då har man det bekräftat. ”Vanlig förkylning” my as. Värsta jag varit med om och då är jag endast 31. Stackars då alla gamla som fått uppleva det här. Jag hoppas innerligt någon dödat Stefan Löfven och alla högre chefer i FHM för att dom lekt med svenska folks liv. Ska be till högre makter varje dag att detta sker.
Döden är en befrielse jämfört med livstid i en liten cell.
Lås in dem.på skansen så att folk får gå och spotta på dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in