2020-06-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Oförsiktiga ungdomar som tror de är odödliga. Sedan sprider de smittan vidare.
Stäng landet nu tack.

De oförsiktiga ungdomarna försvinner inte för att man stänger landet.
Citera
2020-06-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Får är också ”modiga” där de går i allsköns ro och betar i hagen, och med herden som vakar över dem och talar om vad de ska göra.
De låter sig också godmodigt ledas in till slakt.

Fåglar slipper slaktas eftersom de får sitta isolerade i en bur tills de dör.
Citera
2020-06-18, 22:27
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
600 000 och Arbetsförmedingen som dragit ner på personal katastrofen är ett faktum Sverige är ett mycket sjukt land pga makthavarna

Vi har dessutom många att försörja i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH

Då håller de sig inne och sprider inte smittan. Trodde det var självklart att förstå så jag skrev inte det.
Citera
2020-06-18, 22:27
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi beräknar att resande har obetydlig effekt på smittspridningen säger Tegnell. Men har vi fel så får vi återinföra starkare restriktioner. Så det betyder att deras beräkningar är ett höftandes utan dess like. Det innebär mångfaldigt fler smittade och döda.

Slaktar-Anders går all-in på flockimmunitet. Psykopaten Tegnell har blivit blodtörstig efter att ha slaktat 5000 svenskar.
Citera
2020-06-18, 22:28
Bannlyst
Citat:

Nej, men saftiga böter gör.
Citera
2020-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
6 nätter är inte för Skåneland.

Det är det väl visst??

6 nätter bokade gäller även Skåne, Blekinge och Halland. Likväl som Norge och Västerbotten.
Citera
2020-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Då håller de sig inne och sprider inte smittan. Trodde det var självklart att förstå så jag skrev inte det.

Ja, sen kommer de ut och sprider smittan igen.
Citera
2020-06-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Around 1% of a population will die if the virus is allowed to run through it. That’s a staggering number, and doesn’t include the number of people that survive but will suffer long-term damage.
Your 1% of à population dying of C19 yearly is wrong. The real number is much lower I am sure. Also very few infected with C19 will suffer long-term damage probably in the region of other Infections.
Citera
2020-06-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Svensken fegare än innan? Snarare har vi blivit kända i världen som väldig modiga! Världens modigaste folk. Men också dumdristiga.

Fega dock, det får du svårt att övertyga omvärlden om!

Börjar man böla över att mestadels behöva va hemma i 4-6 veckor för att rädda livet på 10 tusentals människor så är man feg.
Det blir inte fegare än så.
Vi är lika fega som under WW II.
Historien går igen.
Ni lurar ingen.
Citera
2020-06-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är det väl visst??

6 nätter bokade gäller även Skåne, Blekinge och Halland. Likväl som Norge och Västerbotten.

Alla borde bojkotta länder som håller på med sånt. Res till ett av de många trevliga länder som är öppet på riktigt!
Citera
2020-06-18, 22:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ja, sen kommer de ut och sprider smittan igen.

Ut ska de inte om de bär smittan. Det är just för att smittade springer runt i samhället som viruset kan spridas.
Citera
2020-06-18, 22:33
Medlem
Citat:
Oförsiktiga ungdomar som tror de är odödliga. Sedan sprider de smittan vidare.
Stäng landet nu tack.

Ja precis.

Man börjar undra om det inte kommer sluta med en lockdown till slut ändå. Om inte annat till hösten.

Idag när jag var och handlade så fick jag återigen en sån "faan vi borde haft lockdown"-upplevelse.

En man stod bakom mig i kö. Han kom alldeles för nära (kanske 20-30 cm). Vände mig om och sa: "Du, ursäkta men det är ju viktigt att vi håller avstånd".

Sen när jag gick iväg, så gick han förbi mig, väldigt nära igen, och han sa i en hög och hånfull ton: "Håll avstånd! Håll avstånd!" (Det här var alltså en man 50+, inget barn).

Med sådana människor "lösa", så kan jag inte riktigt förstå regeringens och FHMs "förtroende" för att folk skall sköta pandemin själva.... 😂
Senast redigerad av Maharaja79 2020-06-18 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in