2020-06-18, 17:11
Medlem
Romerikes Blad, 17. juni 2020, kl 16:18, NTB-artikkel
Hagens forsvarer mener NRK-artikkel har påvirket kontakten med motparten
"En NRK-artikkel hvor en kodet beskjed ble omtalt, har gjort det vanskeligere å kommunisere med motparten, sier Tom Hagens forsvarer, Svein Holden."
"– På grunn av offentliggjøringen er det ikke lenger mulig for oss å kommunisere med motparten over denne plattformen, skriver Holden i en epost til Journalisten."
Dette er den siste artikkelen om Hagen-saken før VG publiserte at levningene etter død person var funnet i kum på Vår Frelseres Gravlund i Oslo.

VG 17.06.2020, publisert 16:32
Død person funnet i kum ved gravlund i Oslo

Jeg har nok ikke vært alene om å tro at det kunne være AEH som var funnet. Fordi det gikk kort tid fra dusøren ble utlyst, til funnet i kummen ble offentliggjort. Det er nå bekreftet at funnet i kummen ikke har noen forbindelser til Hagen-saken.

Likevel synes det å henge en slags avventing i luften. Ingen nye artikler om saken i dag.
Citera
2020-06-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Romerikes Blad, 17. juni 2020, kl 16:18, NTB-artikkel
Hagens forsvarer mener NRK-artikkel har påvirket kontakten med motparten
"En NRK-artikkel hvor en kodet beskjed ble omtalt, har gjort det vanskeligere å kommunisere med motparten, sier Tom Hagens forsvarer, Svein Holden."
"– På grunn av offentliggjøringen er det ikke lenger mulig for oss å kommunisere med motparten over denne plattformen, skriver Holden i en epost til Journalisten."
Dette er den siste artikkelen om Hagen-saken før VG publiserte at levningene etter død person var funnet i kum på Vår Frelseres Gravlund i Oslo.

VG 17.06.2020, publisert 16:32
Død person funnet i kum ved gravlund i Oslo

Jeg har nok ikke vært alene om å tro at det kunne være AEH som var funnet. Fordi det gikk kort tid fra dusøren ble utlyst, til funnet i kummen ble offentliggjort. Det er nå bekreftet at funnet i kummen ikke har noen forbindelser til Hagen-saken.

Likevel synes det å henge en slags avventing i luften. Ingen nye artikler om saken i dag.
på grunn av tidspunktet for publiseringen? Jesus.
Citera
2020-06-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Flere har vært inne på at TEH kunne være personen som sto bak dette. Som du har funnet ut kunne han ha ringt seg selv fra AEH's telefon kl 09.14. Telefonen hans kunne vært lagt hjemme med en auto-answer funksjon. "Samtalen" varer kun 1:30 min som vi har hørt i dag. Han kunne ha skaffet seg selv alibi ved en slik manøver.

Om TH er skyldig eller uskyldig i å være "makten" bak dette er ikke enkelt å si. Mye kan tyde på at han faktisk er uskyldig.
Hans måte å reagere på kan forklares med at han er 70 år og at man ikke blir mindre sta med årene. Han har alibi og kunne nok ikke stått bak krypto-opplegget. TEH kunne ha hatt kjennskap til AEH's skillsmiseplaner og "kalkulert" med at TH ville bli hoved-misstenkt.

Men kan julebildet TEH postet i 2019 være tegn på noe? "Julenisse, reinsdyr, blod".
Kan dette være TEH som i overført betydning viser at TH er "julenissen" med "blod på sine hender"? Har TEH fått en gave for å bli med på dette? Har TH overtalt han?
Jeg mener man ikke har nok informasjon til å si noe sikkert om dette er et samarbeid eller ikke.
Politiet gir heller ingen informasjon om TEH's innblanding.

Så enig! Jeg fatter ikke at det ikke er mere snakk om han.
Det han har lagt ut på Facebook er umulig en tilfeldighet.
Du legger ut bilde av en film der en person blir drept 31 oktober. Ett år senere blir moren din «kidnappet»/drept 31 OKTOBER.

Vist ikke politiet har etterforsket han så er jeg enig med alle her som sier politiet har gjort en drittjobb.

Jeg mener fortsatt at de ikke har gjort en dårlig jobb, men at de sitter på mer enn vi vet. Også om TEH.
Han er ikke bare sønnen til hovedmistenkte. Han er venn med den andre mistenkte og den eneste linken mellom de to.

Jeg tror TH er skyldig. Men måtte jeg valgt mellom han og TEH hadde det helt mot TEH.
Citera
2020-06-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
på grunn av tidspunktet for publiseringen? Jesus.

Jeg tror mange har vært avventende. Som meg.

Jeg forstår ikke dette behovet du har for å idiot-erklære alle som ikke tenker nøyaktig som deg.

Akkurat nå er det stille og rolig i mediene. Det er fint vær også. Nesten som sommerferie. Kanskje det blir stille og rolig om forsvinningen i noen dager fremover.
Citera
2020-06-18, 17:43
Medlem
Citat:
Jeg tror mange har vært avventende. Som meg.

Jeg forstår ikke dette behovet du har for å idiot-erklære alle som ikke tenker nøyaktig som deg.

Akkurat nå er det stille og rolig i mediene. Det er fint vær også. Nesten som sommerferie. Kanskje det blir stille og rolig om forsvinningen i noen dager fremover.

Din definisjon av å være avventende er altså å konkludere med at du tror det er AEH til tross for at det er ingenting som helst som faktisk underbygger teorien

Citat:
Jeg tror allikevel at det er AEH.

Mediene er til stede, men de streamer ikke direkte. Vi vil få se opptakene etter at identiteten er blitt bekreftet.
Citera
2020-06-18, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tromso
Er nok best å holde seg til korrekte beskrivelser her.
Dette stemmer ikke.
Skyldig/uskyldig bestemmes av retten i en evt. rettssak.

Enig her. At det ikke er skjellig grunn til mistanke er ikke det samme som å være uskyldig.
Blir det samme med en henleggelse av en sak, det betyr ikke at personen er frikjent, men at det ikke finnes bevis nok, eller at saken koster for mye å kjøre.
En annen ting som blir skrevet, er at det er TO ganger at retten har kommet fram til "uskyld" som Terese kaller det. det stemmer heller ikke. Det var lagmannsretten som kom fram til dette, men ikke tingretten.
Citera
2020-06-18, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Politiet har ikke bevis for at det er drap, så det kan du stryke inntil videre.
Politiet bare syns og tror det. Politiet sier også at de ikkje utelukker en kidnapping, så syns derfor du burde tatt med den teorien også, siden du har stor tro på politiet i denne saken.
Bare et innspill.

Når sa de det sist, at de ikke kan utelukke kidnapping?
Citera
2020-06-18, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Din definisjon av å være avventende er altså å konkludere med at du tror det er AEH til tross for at det er ingenting som helst som faktisk underbygger teorien

Er du norsk du?
Citera
2020-06-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Her er du inne på noe helt sentralt. Selvsagt er det umulig å hevde dette her, da du umiddelbart blir stemplet som "irrasjonell" og dum. Men du har helt rett. Politiet har begått mange feil, og det blir stadig tydeligere. De som ikke ser det, er fordi de ikke vil se det, fordi det er hyggeligere å kunne fortsette å snakke om psykopater og iskalde mordere osv. Men et kritisk søkelys på politiet er det som skal til nå.

Det er mange som hevder at politiet tar feil her, det er bare ikke de som skriker høyest.
Citera
2020-06-18, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som hevder at politiet tar feil her, det er bare ikke de som skriker høyest.

Men hva som gjør at du mener at de tar feil, det vil du ikke si noe om?
Citera
2020-06-18, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Her er du inne på noe helt sentralt. Selvsagt er det umulig å hevde dette her, da du umiddelbart blir stemplet som "irrasjonell" og dum. Men du har helt rett. Politiet har begått mange feil, og det blir stadig tydeligere. De som ikke ser det, er fordi de ikke vil se det, fordi det er hyggeligere å kunne fortsette å snakke om psykopater og iskalde mordere osv. Men et kritisk søkelys på politiet er det som skal til nå.

Hvilke feil er det de har begått?
Citera
2020-06-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Men hva som gjør at du mener at de tar feil, det vil du ikke si noe om?

Det er mer enn godt nok grunngitt i en tråd på nesten 3000 sider. For å ta det med teskje: helt usannsynlig motiv, manglende beviser, manglende lik og tunnelsyn fra politiet som har hindret dem i å gjøre den jobben de er satt til å gjøre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in