2020-06-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Tror du på fullt allvar att det finns möjlighet att bränna upp två stycken skenben,höftben osv.?
Kemiskt ren aceton,bensin eller disel funkar inte när det kommer till att försöka bränna en människas kropp, det krävs tusentals grader i en ugn som inte är en hippster Napoletansk pizzerias.
Du vet inte vad du pratar om. Det är 850 grader i kremeringsugnar.
Ta reda på s fakta. Ben är inte Aluminium oxid heller som inte brinner vid 7000 grader.
Citera
2020-06-18, 15:42
Medlem
blagyltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det är ditt tredje inlägg med samma tema idag, med en tydlig agenda som inte har ett skit med mordet på Wilma att göra. Vart vill du komma (se frågan som retorisk)?

Jag är medvetenom att detta kan reta upp den ständiga armé av PK asylaktivister som häckar här men någon agenda har jag inte förutom att upplysa om detta med tishkos vurmande för usa som ingen verkar ha fattat och jo, den har med saken att göra om du läser.
Citera
2020-06-18, 15:50
Medlem
Vad tror ni blir resultaten av den stora rättspsykiatriska undersökningen som den misstänkte nu kommer genomgå? Kommer han att anses lida av en allvarlig psykisk störning eller inte? Kommer han få fängelse eller rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning? Att man döms till fängelse efter en sån undersökning kan ju va att man lider av psykiska störningar, som inte anses som allvarligt.

Men om det skulle vara så att RPU (rättspsyk-undersökningen) kommer fram till att han lider av en allvarlig psykisk störning, tror ni att rätten i slutändan kommer döma honom till fängelse trots allt, på grund av synnerliga skäl? Att det handlar om styckmord, o så?
Citera
2020-06-18, 15:51
Medlem
Har åklagaren yrkat på utvisning?
Citera
2020-06-18, 15:52
Medlem
Turphiees avatar
Är det någon som vet hur Aftonbladkan resonerar när de nämner en dömd 52-årig mördare vid fullständigt namn, men fortfarande nämner T som "expojkvännen"? Båda är ju bekräftat skyldiga...

(Jag vet att domen inte vunnit laga kraft)
Citera
2020-06-18, 15:54
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men som jag skrev: nog lite tidigt att absolut utesluta det. Vill minnas uppgiften om att ca hälften av de som genomgår en rpu får vård. Det är ju inte då så extremt ovanligt.
Är fullt medveten om att domstolen avgör men presumtionen är ju ändå vård om rpu visat på det behovet.
Sedan kan ju domstolen göra avsteg från det om särskilda skäl föreligger.
Och att psykopati inte ”duger” för ett kryss är klart men de kan ju komma fram till en allvarligare, och behandlingsbar, diagnos.

Hur kan hans gångart som sådan, zombiestylen, vara tänkt att visa på att W rest till Gtb?🤔
Gångart? Har nog missat något där... Vad jag menar är att T köpte biljetten med Wilmas kort. Vilket väl överensstämde med hans påhittade version av vad som hänt (innan andra bevis uppdagades). Han försökte vilseleda. Har det undgått dig?
Citera
2020-06-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimjong2020
Har åklagaren yrkat på utvisning?

Det står på såååå många ställen….SVENSKA MEDBORGARE KAN EJ UTVISAS...(tyvärr)
Citera
2020-06-18, 15:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Han ville ju bara ha en vacker och lydig knulldocka och någon som sköter hushållsgörat. Men Wilma hade en egen vilja och hon var så fräck att hon sa emot honom ibland. Det måste ni väl förstå att det kan man inte tolerera!
Citera
2020-06-18, 16:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Du vet inte vad du pratar om. Det är 850 grader i kremeringsugnar.
Ta reda på s fakta. Ben är inte Aluminium oxid heller som inte brinner vid 7000 grader.
Coolt att du svarar i någon annans namn.
Har Havskuren en förbrännings ugn som kommer uop i 850 grader?
Citera
2020-06-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Jag är medvetenom att detta kan reta upp den ständiga armé av PK asylaktivister som häckar här men någon agenda har jag inte förutom att upplysa om detta med tishkos vurmande för usa som ingen verkar ha fattat och jo, den har med saken att göra om du läser.

Tänker du, motiv, religion, kultur?
Citera
2020-06-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Gångart? Har nog missat något där... Vad jag menar är att T köpte biljetten med Wilmas kort. Vilket väl överensstämde med hans påhittade version av vad som hänt (innan andra bevis uppdagades). Han försökte vilseleda. Har det undgått dig?

Ok. Du har då missat vad du själv skrev. En liten påminnelse:

”Edit: Hans "zombievandring" var dessutom ett taffligt försök att skapa en bild av att Wilma rest till Göteborg.”

Det har då tydligen undgått dig att Tischko plockades upp av polisen på kvällen eftersom han var ute och gick på/vid en väg med utsträckta händer, vilket folk hade larmat om.
Han var enl uppgift då lortig och uppträdde märkligt.

Och som du då påtalade så var denna typ av gångstil ett försök av honom att få det att framstå som att W hade åkt till Gtb.
Vilket jag fann märkligt.
Men nu är det utrett. Du begrep inte riktigt själv vad du menade.
Citera
2020-06-18, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Tror du på fullt allvar att det finns möjlighet att bränna upp två stycken skenben,höftben osv.?
Kemiskt ren aceton,bensin eller disel funkar inte när det kommer till att försöka bränna en människas kropp, det krävs tusentals grader i en ugn som inte är en hippster Napoletansk pizzerias.
Det finns fan metoder där man kan få en kropp att förmultna till jord på 30 dagar, om man begraver den helt naken under färsk jord i bra omgivning.

är inte eld tusen grader? Hur tror du de gör i Indien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in