2020-06-18, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nu när Z-day närmar sig är det bäst att vara uppmärksam på symtom i kroppen.

Vilka är symptomen?
Och när ska man oroa sig på allvar?

Jag har fått ont i halsen och har mätt temp 37,9. Har tagit alvedon.
Har inte varit outomlands, spritar händerna när jag varit ute, inte varit i folksamlingar, åker egen bil, minimal kontakt med människor. Samma med frugan.
Är det kört nu?

En nära vän hade exakt samma, det höll i sig ca 5-7 dagar. och sedan 2v. senare testade hen positivt för antikroppar.

Ont i halsen och låg feber är mycket vanliga symptom.

Det går knappt några andra influensor för närvarande så STANNA HEMMA I EN VECKA.

Sen testa dig för antikroppar om 3v från idag, 2v från att du är symptomfri.
Citera
2020-06-18, 09:43
Medlem
Nu har jag tagit ett antikroppstest. Jag valde ett sådant där man tar blod i armvecket i ett rör och skickar på analys, det kändes säkrast. Gjorde det hos werlabs. Resultatet var negativt! Blev rätt paff då jag verkligen trodde att jag haft covid 19, blev sjuk i mars och hostade i många veckor. Jag hade huvudvärk och ont i kroppen dagarna innan det bröt ut, sedan feber i något dygn och halsont efter det. Sedan hosta, hosta, hosta. Men tydligen var det något annat då. Då får jag akta mig extra noga från att bli smittad framöver. Jag var 90% säker på att jag haft det så blev väldigt förvånad.
Citera
2020-06-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nu har jag tagit ett antikroppstest. Jag valde ett sådant där man tar blod i armvecket i ett rör och skickar på analys, det kändes säkrast. Gjorde det hos werlabs. Resultatet var negativt! Blev rätt paff då jag verkligen trodde att jag haft covid 19, blev sjuk i mars och hostade i många veckor. Jag hade huvudvärk och ont i kroppen dagarna innan det bröt ut, sedan feber i något dygn och halsont efter det. Sedan hosta, hosta, hosta. Men tydligen var det något annat då. Då får jag akta mig extra noga från att bli smittad framöver. Jag var 90% säker på att jag haft det så blev väldigt förvånad.

Detta är min rädsla! Att resultatet skall visa negativt på antikroppar.
Jag och familjen blev dåliga ungefär samtidigt i Mars. Hade 40 graders feber mm och sambon sjuk till o från i flera veckor medan jag bara hade 10-14 dagar.
Man vill så gärna redan ha haft det men det va säkert vanlig förkylning eller vanliga influensan :/

Nu i efterhand: ångrar du att du testade dig då det visade negativt?
kanske hellre levt vidare i ovetskapen om att du i ditt eget tänk redan va säker på att du haft det och var mindre orolig för att möta större folksamlingar. Nu lär ju oron bli 10 gg värre när du de fakto har på svart o vitt att du ej fått covid ännu men det komma skall
Citera
2020-06-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffiss
Samma här inne på dag 11 .. känner ingenting el smak. Blir orolig att det är borta för gott men en vän till mig som oxå haft covid sa att de tog 3v för henne. Olika för alla.

Är också inne på dag 11 nu
Så jävla irriterande, vill ju känna den goda ölsmaken imon när man ska supa sig dyngrak.
Citera
2020-06-18, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massagulakort
Jag hatar varenda kines på jorden och jag hoppas hela kina sprängs en dag.

Hela familjen är smittad. Smittan kommer från syrran. Trots det är det jag som fått starkast symtom. Farsan syrran har i princip ingenting medan morsan e lite krasslig hon me. Men fy fan vad jobbigt.

Extrem äcklig hosta. Och varje gång jag hostar känns det som hjärnan vill hoppa ut.

Ögonen gör ont som fan när jag sneglar

Feber och varm

Klen och extremt svag

Muskelvärk speciellt i ryggen

Hur började det? Vad var dina första symptom?
Citera
2020-06-18, 15:28
Medlem
Pinnacles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Jag fick svar att jag varken haft smitta eller har antikroppar. Blev lite förvånad. Hade vandrande feber ca 2.5 vecka från början. Men det är inte det utan hostan som fått mig att undra. Har fortfarande efter 12 veckors rethosta, hosta ibland. Framförallt sent på kvällen eller om jag pratat mycket men blivit sakta bättre. Oj behövde dra iväg 2-3 host nu. Måste i såfall varit nån annan typ av infektion. Men jag slår ju mitt tidigare hostrekord m typ 10 veckor. Dock har jag aldrig tappat lukt o smak.

Tråkigt när du ändå hade förväntat dig att iaf få positivt för antikroppar.
Vill du dela med dig hur dina svar såg ut, jag är framförallt intresserad av vad det står i svaret för antikroppar. Enligt vad jag har läst så bör det stå "Coronavirus SARS-COV-2-IgG" (inte "Coronavirus SARS-COV-2-RNA") och sedan resultatet som i ditt fall då är negativt.

Tack på förhand!
Citera
2020-06-18, 17:11
Medlem
pokemontrainers avatar
Jag har haft corona, och har råkat ut för en underlig grej.

Jag tappade som många smaksinnet, fick tillbaka det till 80% och åt för tre månader sedan en chorizo, och nu smakar nästan allt chorizo.

Har någon annan en liknande erfarenhet?
Citera
2020-06-18, 19:58
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Jag har haft corona, och har råkat ut för en underlig grej.

Jag tappade som många smaksinnet, fick tillbaka det till 80% och åt för tre månader sedan en chorizo, och nu smakar nästan allt chorizo.

Har någon annan en liknande erfarenhet?
Snackar vi mänsklig chorizo nu eller vanlig?
Citera
2020-06-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var samma för mig...
Citera
2020-06-18, 20:58
Medlem
Jag har corona nu. Fick svar av 1177 i morse att mitt test jag gjorde i tisdags va positivt.
Tycker att sjukdomen har varit jävligt lätt. Ganska hör feber en dag och lite svårt att andas i två dagar. Nu har jag enbart lite feber och känner mig rätt seg.
Citera
2020-06-18, 21:31
Medlem
Jag jobbar inom vården och vi får inte testa oss via jobbet om vi inte är hemma och sjuka.
Jag är lätt snuvig men det är jag alltid så här års,,,,eller hypokondrar jag och det är värre eller?

Ingen feber,,kollar v-a-r-j-e morgon innan jag jobbar.

Nu öppnade min vårdcentral för att få testas.
Jag gjorde givetvis det.

Fick med mig info hem om att:

Testet visar om det finns genetiskt material från viruset men inte om levande eler dött virus.
Testet visar inte om du är frisk frpn infektion.
Testet visar INTE om du tidigare haft och nu har antikroppar.
Du får svar inom 2 veckor.

Så om dom säger at dom hittar virsuet så kan dom inte säga om det är aktivt eller dött????
Citera
2020-06-18, 21:49
Medlem
Kilimans avatar
Har haft ont i halsen i 4 veckor från och till, ibland extremt ont i käken. Försvinner några dagar men kommer tillbaka. Redigt trött på detta, tog testet idag så hoppas på svar i början av veckan.. Men ja lika bra o stänga in sig under midsommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in