Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Nu har jag tagit ett antikroppstest. Jag valde ett sådant där man tar blod i armvecket i ett rör och skickar på analys, det kändes säkrast. Gjorde det hos werlabs. Resultatet var negativt! Blev rätt paff då jag verkligen trodde att jag haft covid 19, blev sjuk i mars och hostade i många veckor. Jag hade huvudvärk och ont i kroppen dagarna innan det bröt ut, sedan feber i något dygn och halsont efter det. Sedan hosta, hosta, hosta. Men tydligen var det något annat då. Då får jag akta mig extra noga från att bli smittad framöver. Jag var 90% säker på att jag haft det så blev väldigt förvånad.
Detta är min rädsla! Att resultatet skall visa negativt på antikroppar.
Jag och familjen blev dåliga ungefär samtidigt i Mars. Hade 40 graders feber mm och sambon sjuk till o från i flera veckor medan jag bara hade 10-14 dagar.
Man vill så gärna redan ha haft det men det va säkert vanlig förkylning eller vanliga influensan :/
Nu i efterhand: ångrar du att du testade dig då det visade negativt?
kanske hellre levt vidare i ovetskapen om att du i ditt eget tänk redan va säker på att du haft det och var mindre orolig för att möta större folksamlingar. Nu lär ju oron bli 10 gg värre när du de fakto har på svart o vitt att du ej fått covid ännu men det komma skall