2020-06-17, 19:57
Medlem
I måndags nös jag som fan trodde det var nån pollen allergi, senare på kvällen försvann når smak & luktsinne. Under natten fick jag feber, frossade rejält . Tisdagen hostade jag massa men ingen feber. Just nu onsdag täppt i näsan lite andfådd vid ansträngning men inge trötthet alls? Vad tror ni kan jag vara positiv eller inte? jag måste vara i riskgrupp för att testas i min region & det är jag inte
Citera
2020-06-17, 20:18
Medlem
Någon som fått sitt/sina provsvar ännu?

Jag tog både test för antikroppar och test för en eventuell pågående infektion i måndags.

Vad är "Coronavirus SARS-CoV-2-RNA" svar på?
Antikroppar eller pågående infektion?

Jag tror det är pågående infektion, allt jag har läst tyder på att ett positivt RNA svar tyder på en pågående infektion.

Svaret på atikroppar ska, som jag förstår det, istället vara "Coronavirus SARS-COV-2-IgG".

Någon som vet säker och inte bara gissar?
Citera
2020-06-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Folk köper det uppenbarligen men varför köper man ett antikroppstest för 750 kr?

För 8 miljoner svenskar bor inte i Stockholm så vi får inte testa om vi haft det, då återstår bara 1 alternativ dvs betala ett amerikanskt bolag för att förhoppningsvis få svaret och lättnaden att man haft det. Alla har sina egna anledningar.

Önskar jag bodde i Stockholm! Ni har det bra lyxigt att få gratis immunitetstest !
Citera
2020-06-17, 21:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Vet någon var man kan göra privata antikroppstester som är billigt?

Tyvärr är allting fullbokat på 1177.

Werlabs 750 kr. Satsa på kvalité.
Citera
2020-06-18, 00:22
Medlem
När fan kommer lukt & smaksinnet tillbaka får panik har inte känt smak eller lukt på 10 dagar
Citera
2020-06-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobHakan74

Jag tog både test för antikroppar och test för en eventuell pågående infektion i måndags.

Jag tror det är pågående infektion, allt jag har läst tyder på att ett positivt RNA svar tyder på en pågående infektion.

Svaret på atikroppar ska, som jag förstår det, istället vara "Coronavirus SARS-COV-2-IgG".

RNA Kan påvisas även när man tillfrisknat om det finns viruspartiklar kvar i kroppen men är det test som används för att påvisa aktiv sjukdom. IgG är antikroppar ja.
Citera
2020-06-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
När fan kommer lukt & smaksinnet tillbaka får panik har inte känt smak eller lukt på 10 dagar

Vi är två då. Har varit utan lukt och smak i 3 veckor. Sjukt frustrerad. 🤦‍♀️
Citera
2020-06-18, 00:45
Medlem
Jag hatar varenda kines på jorden och jag hoppas hela kina sprängs en dag.

Hela familjen är smittad. Smittan kommer från syrran. Trots det är det jag som fått starkast symtom. Farsan syrran har i princip ingenting medan morsan e lite krasslig hon me. Men fy fan vad jobbigt.

Extrem äcklig hosta. Och varje gång jag hostar känns det som hjärnan vill hoppa ut.

Ögonen gör ont som fan när jag sneglar

Feber och varm

Klen och extremt svag

Muskelvärk speciellt i ryggen
Citera
2020-06-18, 01:03
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multifridolf
I måndags nös jag som fan trodde det var nån pollen allergi, senare på kvällen försvann når smak & luktsinne. Under natten fick jag feber, frossade rejält . Tisdagen hostade jag massa men ingen feber. Just nu onsdag täppt i näsan lite andfådd vid ansträngning men inge trötthet alls? Vad tror ni kan jag vara positiv eller inte? jag måste vara i riskgrupp för att testas i min region & det är jag inte

Möjligtvis. Isolera dig själv en period och se så att inte symtomen blir värre. Håll koll på andningen och blir det för jobbigt får du kanske ta dig till sjukhus
Citera
2020-06-18, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393

Samma här inne på dag 11 .. känner ingenting el smak. Blir orolig att det är borta för gott men en vän till mig som oxå haft covid sa att de tog 3v för henne. Olika för alla.
Citera
2020-06-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobHakan74

Sars cov 2 rna är pågående infektion. Det fick jag pos på efter topsning i näsa svalg
Citera
2020-06-18, 07:24
Avslutad
Jag fick svar att jag varken haft smitta eller har antikroppar. Blev lite förvånad. Hade vandrande feber ca 2.5 vecka från början. Men det är inte det utan hostan som fått mig att undra. Har fortfarande efter 12 veckors rethosta, hosta ibland. Framförallt sent på kvällen eller om jag pratat mycket men blivit sakta bättre. Oj behövde dra iväg 2-3 host nu. Måste i såfall varit nån annan typ av infektion. Men jag slår ju mitt tidigare hostrekord m typ 10 veckor. Dock har jag aldrig tappat lukt o smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in