2020-06-16, 12:42
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Benso funkar utmärkt för mig mot ångest o social fobi, jag brukar även få massor av energi av dem ibland..

Hur lång tid måste det ta (på ett ungefär såklart..) innan man får abstinensbesvär av det, vi säger man tar ca 15 mg alprazolam i veckan, hur lång tid måste det innan man får abstinensbesvär? O vad är det som hjälper isf, bortsett från att ta då piller lr liknande.

Skulle säga efter ett par veckor/nån månad kanske, är ju ändå hyfsat låg dos om du tar 2-3 mg per dag ungefär. Det bästa för att underlätta är ju att trappa ner långsamt så gått det går, om du inte vill ta hjälp av andra mer långverkande benso. Börja t.ex med att ta 1 mg per dag i nån vecka, sen gå ner till 0,5 varannan dag, eller försöka skippa helt nån dag osv tills du är nere på noll.
Citera
2020-06-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Skulle säga efter ett par veckor/nån månad kanske, är ju ändå hyfsat låg dos om du tar 2-3 mg per dag ungefär. Det bästa för att underlätta är ju att trappa ner långsamt så gått det går, om du inte vill ta hjälp av andra mer långverkande benso. Börja t.ex med att ta 1 mg per dag i nån vecka, sen gå ner till 0,5 varannan dag, eller försöka skippa helt nån dag osv tills du är nere på noll.
Ja, jag får väl ta varannan dag, sen vart tredje osv... Dock kan jag nt dela dessa då dem e runda.. Finns endast blåa här i Malmö just nu så svårt att få tag på t.ex iktorivil... Jag tål knark jävligt bra, påverkar nt ett dugg mitt studerande eller att jag blir helt jävla bäng av dem men däremot har jag lätt att få abstinens, när jag känt abs så får huvudvärk o sen typ helt avtruppad kan typ gråta utan ngn anledning haha
Citera
2020-06-16, 15:58
Medlem
Ni som får xanor utskrivet eller annan benso då mot ångest, har ni då från börjat fått svaga ångestdämpande piller såsom atarax t.ex? Tkr helt seriöst att jag behöver snabbverkande relativt starka ångest mediciner som jag tar då o då har social fobi, ångest, tänker för mke, blir typ verkligen mig själv efter att ha tagit en elr två xanor..
När jag gick till min psykolog (beställde tid pga. det) så var hon övertygad om att jag har ADHD, fast än jag gjorde ett snabbtest angående ADHD o det var väldigt liten chans att jag skulle ha ADHD men min psykolog ansåg fortfarande att jag har ADHD så hon ville skicka mig till Lund för att göra undersökning om det men såklart så sa jag att jag kmr göra det vilket jag verkligen inte kmer att göra!

Så det e väl ingen idé o söka hjälp igen o slösa pengar när dem vill hitta en diagnos som inte ens stämmer in på mig. Är heller inte direkt ute efter att få just benso utskrivet men ngn slags snabbverkande ångest medicin då jag faktiskt lider stark utav social fobi samt ångest. Tror ni att prata med en doktor online skulle vara något? Fan asså, vill nt sitta o köpa xanor av langare hela jävla tiden, vill kunna mer snacka med en psykolog samt få ångest medicin utskrivet... För övrigt så varken står det på papper att jag e knarkare elr kriminell elr liknande vilket faktiskt stämmer in på verkligheten med...
Citera
2020-06-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Ni som får xanor utskrivet eller annan benso då mot ångest, har ni då från börjat fått svaga ångestdämpande piller såsom atarax t.ex? Tkr helt seriöst att jag behöver snabbverkande relativt starka ångest mediciner som jag tar då o då har social fobi, ångest, tänker för mke, blir typ verkligen mig själv efter att ha tagit en elr två xanor..
När jag gick till min psykolog (beställde tid pga. det) så var hon övertygad om att jag har ADHD, fast än jag gjorde ett snabbtest angående ADHD o det var väldigt liten chans att jag skulle ha ADHD men min psykolog ansåg fortfarande att jag har ADHD så hon ville skicka mig till Lund för att göra undersökning om det men såklart så sa jag att jag kmr göra det vilket jag verkligen inte kmer att göra!

Så det e väl ingen idé o söka hjälp igen o slösa pengar när dem vill hitta en diagnos som inte ens stämmer in på mig. Är heller inte direkt ute efter att få just benso utskrivet men ngn slags snabbverkande ångest medicin då jag faktiskt lider stark utav social fobi samt ångest. Tror ni att prata med en doktor online skulle vara något? Fan asså, vill nt sitta o köpa xanor av langare hela jävla tiden, vill kunna mer snacka med en psykolog samt få ångest medicin utskrivet... För övrigt så varken står det på papper att jag e knarkare elr kriminell elr liknande vilket faktiskt stämmer in på verkligheten med...

Dessa amatör-läkarna älskar att mata på folket ADHD-mediciner samt antidepressiva.

Tror inte du kommer bli hjälpt ett dugg av dem faktiskt.

Börja meditera istället eller något sånt.
Citera
2020-06-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Dessa amatör-läkarna älskar att mata på folket ADHD-mediciner samt antidepressiva.

Tror inte du kommer bli hjälpt ett dugg av dem faktiskt.

Börja meditera istället eller något sånt.
Gör det faktiskt, tränar oxå, studerar o sånt men ja, jag kan väl lika gärna handla xanor då o då av langare, tar ändå aldrig mer än 2 annars man får nt heller den speedad kick om man tar fler som jag brukar bli... Får fullt med energi 2 st.. Men e det bara jag som vaknar typ halv 5 när jag la mig 22 00, svårt o sova ut för min del av benso men trött blir jag ej förutom typ första gången jag tog o då va det 1 mg. Har bara hållet på med skiftet i 1 år..
Annars bara hållet mig till endast cannabis inget mer föräns ca 1 år tillbaks tyvärr.. Dock aldrig gått över gräns men klart jag käkar dem oxå för det e fett Nice men bra ångest lindring oxå... Även oxasepam tkr jag e Nice..
Senast redigerad av Kalle527w7djd 2020-06-17 kl. 20:26.
Citera
2020-06-17, 20:29
Medlem
Dvs meditera inte ta några jävla lyckopiller menar jag me - gör faktiskt det...
Citera
2020-06-21, 01:52
Medlem
Får
Man bättre effekt om man lägger en tablett under tungan än å svälja hel? På vilket sätt? Tänker på ksasol små blåa
Citera
2020-06-21, 08:22
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Får
Man bättre effekt om man lägger en tablett under tungan än å svälja hel? På vilket sätt? Tänker på ksasol små blåa
nja, man mår inte bättre av att smälta under tungan än man gör av att svälja, enda skillnaderna är att dom slår till lite snabbare och lite hårdare när man tar dom sublingualt (under tungan), dock sitter dom i lite kortare än när man svalt dom.
Citera
2020-06-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
nja, man mår inte bättre av att smälta under tungan än man gör av att svälja, enda skillnaderna är att dom slår till lite snabbare och lite hårdare när man tar dom sublingualt (under tungan), dock sitter dom i lite kortare än när man svalt dom.
okidoki tack för svar!
Citera
2020-06-24, 19:19
Medlem
Hej, första gången jag använder alpra. Inte kört benso innan.

Har iaf tagit 24st ksalol 1mg till och från i en och en halv vecka.
3st en dag, 5st en annan, någon dag utan osv.

Senast var igår runt kl12 3st

Har nu 5 kvar och dum som jag är inte kollat upp mkt om denna.

Om jag skulle ta all 5 imorgon och sen sluta helt, kommer jag få mycket biverkningar?
Vet såklart att det skiljer sig person till person, men iaf?
Senast redigerad av Joubert 2020-06-24 kl. 19:26.
Citera
2020-06-24, 19:26
Medlem
Flexarn10s avatar
Nej, lite abstinens ca 2 dar max
Citera
2020-06-24, 20:19
Medlem
Kommer ni över Canox 2mg tveka inte helvete vilket drag i dom tror dom är bäst just nu i sverige om man inte kommer över svenska stavar då kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in