2020-06-17, 14:35
Medlem
Lycka 👏🏻Rättvisans dag!!!! Måtte han nu berätta vars resten av Wilma är 💔
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Det är väl ändå Tingsrättens beslut som kommer om ca 4 veckor?
Jamen
tingsrättens dom baseras på RPU och den är klar om ca 4 veckor
Senast redigerad av MeMajk 2020-06-17 kl. 14:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Du verkar inte ha koll på hur det fungerar. Imorgon kommer ingen dom från Tingsrätten. I vanliga fall vid en sån här rättegång tas beslut i häktningsfrågan i samband med att rättegången avslutas, sedan meddelas en s.k kanslidom ca 14 dagar senare. I detta fallet har tingsrätten dock beslutat att beslut om häktningen skall tas imorgon, detta tyder på att Tingsrätten ännu inte bestämt om MGM kommer dömas för mord eller inte. Det tyder snarare på att det inte blir så.
Psss, är inte det här dom då ?
Citera
Medlem
Hovrätten kommer aldrig att döma honom för mord. Att Tingsrätten behövde en hel dag extra för att överlägga huruvida han är skyldig till mord eller ej säger mycket. Han får göra som Abbe Alsaadi gjorde och anlita Hanna Lindblom i Hovrätten istället.
Citera
2020-06-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hela rättegången kommer man kunna lyssna på här sen i länken, har jag fått i svar.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Perfekt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Har jag fattat fel eller livstids fängelse i Sverige är max 20 år?
Livstid är ingen tidsbestämd.. kan bli längre man får väl typ be om att bli släppt och så prövas de och man kan sen sätta en tid..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Det står att han ska sitta häktad utan restriktioner nu (om jag tolkade det rätt). Då finns väl stor chans att han kan försöka begå självmord igen?

Hoppas inte han lyckas med detta, vill att han ska lida i fängelse eller på rättspsyk en bra tid innan han under sina sista dagar där blir torterad till döds.
Inga restriktioner är inte samma sak som ingen övervakning. Jag utgår ifrån att man håller koll på Tishko. Han får titta på TV numera, kanske till och med ringa Baba. Däremot kommer man ingripa om han vill leka kemist med tvål och vatten igen.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Domen skall skrivas, motivering skall ges. Straffpåföljden är ännu inte klar (16 år, 18 år, livstid?). Eller vård. En del jobb kvar. Men jävlar i havet vad glad jag är! Skål Vemsa!
Ryser fortfarande.. och tänker att det blir ingen vård för Tishko, han är inte psykiskt sjuk - han är sociopat.
Citera
2020-06-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Det står att han ska sitta häktad utan restriktioner nu (om jag tolkade det rätt). Då finns väl stor chans att han kan försöka begå självmord igen?

Hoppas inte han lyckas med detta, vill att han ska lida i fängelse eller på rättspsyk en bra tid innan han under sina sista dagar där blir torterad till döds.

Men restriktioner handlar ju om att få besök, läsa post, läsa tidningar, kolla på TV etc.
Man kan ju fortfarande ha sekundbevakning pga suicidrisk - Om det skulle anses aktuellt vill säga...
Citera
2020-06-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stjärnan själv drog på semester !!!
Ha Ha Ha Ha Ha
Klart han skall ha lite semester - Tishko skall ju ändå bort i 4 veckor !!!!
Ha ha ha ha ha

"Jag är inte anträffbar och är åter på kontoret kl. 08.30 den 13 juli 2020. E-posten bevakas inte under min frånvaro.

Vid ärenden/frågor som behöver åtgärdas under min frånvaro hänvisas i första hand till registratorsbrevlådan: registrator.ak-goteborg@aklagare.se

med vänlig hälsning

Jim Westerberg"

Hehe, vad skrev du i ditt mejl till honom..? Bara beröm? (nyfiken)
Citera
2020-06-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Inga restriktioner är inte samma sak som ingen övervakning. Jag utgår ifrån att man håller koll på Tishko. Han får titta på TV numera, kanske till och med ringa Baba. Däremot kommer man ingripa om han vill leka kemist med tvål och vatten igen.

Ok vad bra. Jag tänkte att övervakning var inräknat också.
Citera
2020-06-17, 14:39
Medlem
Hoppas många här förstår vad som kommer hända härnäst?

Han har rätt till överklagan till Hovrätten och sedan till högsta domstolen. I många många fall så brukar man bli dömd i tingsrätten för att i hovrätten antinfwn bli friad eller sänkt straff.

Stor glädje idag, men kampen fortsätter fortfarande i ett par månader till.

Hovrätten kommer gå mer på bevisning.

Så hålla glädjen lite låg för man vet inte vad som händer sen. Kolla på abbe blattelito. 18 år i tingsrätten fri i hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in