2020-06-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Detta är en glädjens Dag !!!

Och min vana trogen så fick jag såklart dokumentet som bekräftar detta i min Mail kl 14.01

Det är med stor glädje och det absolut roligaste dokumentet som jag har delat i alla mina trådar.

Varse God, Mina vänner !!!!

https://docdro.id/grV5P8L

// Avd.9

Tack min vän!

Det sägs att delad glädje är dubbel glädje men i det här fallet innebär delad glädje är 100 ggr glädje!
Citera
2020-06-17, 14:29
Bannlyst
Stjärnan själv drog på semester !!!
Ha Ha Ha Ha Ha
Klart han skall ha lite semester - Tishko skall ju ändå bort i 4 veckor !!!!
Ha ha ha ha ha

"Jag är inte anträffbar och är åter på kontoret kl. 08.30 den 13 juli 2020. E-posten bevakas inte under min frånvaro.

Vid ärenden/frågor som behöver åtgärdas under min frånvaro hänvisas i första hand till registratorsbrevlådan: registrator.ak-goteborg@aklagare.se

med vänlig hälsning

Jim Westerberg"
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Och min vana trogen så fick jag såklart dokumentet som bekräftar detta i min Mail kl 14.01

Det är med stor glädje och det absolut roligaste dokumentet som jag har delat i alla mina trådar.

// Avd.9

YES, YES, YES!!!

Äntligen! Bra jobbat av 👮

Nu ska jag fira digital midsommar 😷 ☣och slappna av med sill och nubbe. 🍸
Tack för länken med beslutet. 🙏
Citera
Medlem
[quote=Picasso2|71979300]Äntligen ett beslut man kan förlika sig med och de gjorde INTE en Björn Lindén tack och lov. Killen är överbevisad. Han advokater försökte med alla medel, men tydligen fanns inte minsta tvekan hos tingsrätten.

Fy fan vad underbart![/QUOTE

Så jäkla underbart!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Och där släppte dem på PIXLARNA i media!!
https://www.expressen.se/gt/

Väntat att expressen skulle avpixla honom och att feministbladet skulle fortsätta köra sitt vanliga "skyddande av brottsling".

Jaja, det här var som sagt väntat, men ändå skönt att det är över. Låt dem göra en psykutredning, men det är bortkastad tid. Kan inte bli annat än livstid.
Citera
2020-06-17, 14:31
Medlem
Om han inte erkänner nu, det är bara för att han tänker på familjens heder.
Jag röstar på att han kommer att erkänna mordet inom ett år räknat från dagens datum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
RPUn är i det närmaste helt överflödig (men ändå korrekt). Det finns inte på kartan att han döms till rättspsyk med tanke på hans ageranden.
Fängelseförbud råder om han anses vara allvarligt störd. Så RPUn är definitivt inte överflödig, särskilt inte med tanke på vad som framkom i §7-undersökningen.
Citera
Medlem
Det står att han ska sitta häktad utan restriktioner nu (om jag tolkade det rätt). Då finns väl stor chans att han kan försöka begå självmord igen?

Hoppas inte han lyckas med detta, vill att han ska lida i fängelse eller på rättspsyk en bra tid innan han under sina sista dagar där blir torterad till döds.
Citera
Medlem
Citat:

// Avd.9
Tack för det, svart på vitt i det dokumentet :-)
Skönt att inte rätten gick på Sonny Björk (expertvittnet) och Beatrice Rämsells linje.
Skål på dig Tishko, där du sitter i din häktescell, du var nog inte så smart ändå som du försökte skådespela under rättegången :-)
Citera
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så här står det kriminalvårdens hemsida om just livstid.
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/

Citat
Efter att ha avtjänat minst tio år av straffet kan den dömde ansöka om att få sitt livstidsstraff tidsbestämt. Om tingsrätten går med på ansökan, får det tidsbestämda straffet inte vara kortare än 18 år, som är det längsta tidsbegränsade straff som kan dömas ut i Sverige.

Alla beslut om att omvandla livstidsstraff till tidsbestämt straff avgörs i Örebro tingsrätt. Kriminalvården och Rättsmedicinalverket yttrar sig bland annat om hur den dömde skött sig under strafftiden respektive risken för återfall i grov brottslighet.

För den som får livstidsstraffet omvandlat till tidsbestämt straff, gäller samma regler som för övriga fängelsedömda, till exempel när det gäller villkorlig frigivning.

Skönt att fanstyget får sitt straff iallafall och hoppas nu verkligen inte att det blir rättspsyk.
Ok tack för en bra förklaring!
Citera
2020-06-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Väntat att expressen skulle avpixla honom och att feministbladet skulle fortsätta köra sitt vanliga "skyddande av brottsling".

Jaja, det här var som sagt väntat, men ändå skönt att det är över. Låt dem göra en psykutredning, men det är bortkastad tid. Kan inte bli annat än livstid.

Men kom igen!? Du fattar väl att dom gör skillnad på en mördare och en psykiskt sjuk människa? Om han döms till fängelse kommer dom givetvis publicera namn/bild, så att ditt behov av detta blir uppfyllt...
Senast redigerad av Haaaaag 2020-06-17 kl. 14:34.
Citera
2020-06-17, 14:33
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Det finns STOR chans att han döms till vård.
Vad baserar du det på? Många förväxlar Antisocial Personlighetsstörning (dvs psykopati) med Allvarlig Psykisk Störning (APS). För att bli dömd till vård bör man vid brottstillfället och tiden efter ha en akut psykos - mao knappt veta var man är, än mindre förstå vad man gjort. GM har försökt med olika metoder dölja sitt brott - bara det avskriver psykos (APS) rakt av i den juridiska bemärkelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in