2020-06-16, 23:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Konstigt... varför sov han inte i ”deras” säng...🤔😱

Poäng på den.
Citera
2020-06-16, 23:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du vet, jag vet inte.
Nej han vet, han har själv paketerat huvudet med sina egna händer.
Även advokaten sa ju idag att han kan ha hanterat det..fingeravtrycken har ingen protesterat emot.
Det är fakta
Citera
2020-06-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Poäng på den.
Har tänkt på det flera gånger,detta har väl inte ens tagits upp i förhör eller dylikt 🤔 Jag tror att han inte ville sova i samma rum som han har lagt hennes huvud och att det luktade🤢
Citera
2020-06-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Har tänkt på det flera gånger,detta har väl inte ens tagits upp i förhör eller dylikt 🤔 Jag tror att han inte ville sova i samma rum som han har lagt hennes huvud och att det luktade🤢

Har tänkt precis desamma. Varför sover han i vardagsrummet på soffan. Med täcke och allt förstod jag det som. Men klart.. vem vill ligga i sovrummet där han lagt huvudet. Inte ens mördaren själv.
Citera
2020-06-16, 23:47
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Mänskliga rättigheter? Jävligt tradigt att det anses vara en mänsklig rättighet att döda ett barn som du dessutom har en nära relation med. Men jag hör dig. Inte sagt att jag håller med dig.
Rätten till en rättvis rättegång -> Oskyldighetspresumtion. Det är dessutom ganska logiskt om du tänker efter på vilka som har resurser att förebringa en erforderlig utredning.

Ont: Vi hoppas på RPV va? Neddrogad och bältad på obestämd tid låter mycket bättre än livstidshäng med klanmännen.
Citera
2020-06-17, 00:03
Medlem
Jag tycker att det är väldigt intressant att läsa alla kommentarer i denna tråd. Ca 98% är skrivna av amatärdeckare som försöker få det att framstå som att de har koll på läget.

Om ni påriktigt tror att den MGM har begått detta brott på egenhand, när han var vid fullt medvetande om sina handlingar, så har ni fel. Ända chansen att MGM har begått detta brott är om han gjort detta utan att själv vara medveten om det. Det kan vem som helst som är insatt och påläst inom psykologi se. Det finns INGEN som kan bete sig på det sättet han gjort sedan mordet begåtts fram tills och under rättegången om man är skyldig till ett sådant hänsynlöst brott, och själv är medveten om det. Så enkelt är det. De möjligheterna som finns är rätt enkla.

1. MGM har begått brottet på egen hand i ett skede då han inte varit medveten om sina handlingar, han har således inget minne av det inträffade. Denna teori stöds utifrån att den psykologiska undersökningen som gjorts på MGM talar för att han kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för brottet.

2. MGM har inte själv begått brottet, han var inte hemma vid tidpunkten som grannar initialt påstod att de hört skrik och dunsar från lägenheten. Det har även hittats avtryck som inte går att knyta till den misstänkta eller någon annan. Alltså kan en alternativ gärningsman inte uteslutas.

Det finns INGET i den här utredningen som talar för att MGM kan ha begått brottet med uppsåt och i fullt medvetande. Det är helt enkelt en omöjlighet. Åklagaren trycker på det faktum att MGM har gjort allt han kunnat för att städa undan bevis, ändå hittas synligt blod och vävnadsbitar i lägenheten, huvudet hittas i en resväska med MGM tillhörigheter i. Blodigt kuddvar hittas i soprummet med MGM namn på påsen. Blod hittas i hans skor. Tyvärr, så är det omöjligt att städa så slarvigt om man är medveten om vad man gör. Han har dock enligt åklagaren gjort sig av med kroppen, han har gjort detta på ett så bra sätt att den ännu inte hittats. Det krävs mycket för att lyckas med det. Varför göra en sådan ansträngning till att gömma kroppen, men inte till att städa lägenheten. Hade MGM inte behållt huvudet hade han redan nu varit släppt ur häktet. Av någon anledning har MGM dock valt att behålla huvudet i en resväska, högst upp i garderoben inlindat i folie och sängkläder. Souvenir? Knappast? En souvenir är något man som GM är stolt över, det är inget man döljer eller nekar att man har någon inblandning i. Så enkelt är det. MGM har lämnat bostaden otaliga gånger sedan mordet påstås har begåtts, men av någon anledning har han inte gjort sig av med huvudet.

Till alla deckare här på Flashback. ÖPPNA ÖGONEN. Jag påstår inte att MGM är skyldig, inte heller påstår jag att han är oskyldig. Det är dock för mycket i det här fallet som inte går ihop för att man skall kunna utesluta alternativa teorier. Är MGM skyldig har han med all säkerhet lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för gärningen. Är han oskyldig så finns det minst två andra troliga misstänkta i fallet. Kan man förstå sig på en förundersökning och även förstå det som finns bakom sekretessmarkeringar, då öppnas en hel rad med alternativa teorier baserat på svartsjuka, ilska, familjerelationer o.sv.

Åklagaren har i det här fallet inte bedrivit en objektiv utredning.

Kan man inte se det, skall man heller inte sitta på Flashback och leka deckare.
Citera
2020-06-17, 00:07
Medlem
Jag röstar iaf på att TR dömer honom till mord imorgon.
Det måste vara solklart för rätten att något hemskt hände i lägenheten mellan de som grannarna berättat.
Det var tydligen mycket mer än vanlig tjafs.
Pojkens DNA spår på undersidan av tejpen kan inte ens försvararen hitta nån vettig bortförklaring för.
Pojkens beteende att gå på motorvägen med en tunn tröja och ointresserad av att leta efter tjejen tyder strak på att han är GM.
De som tror att nån annan har placerat dit kroppsdelen för att sätta dit pojken måste presentera åtminstone en motivation.
Vem ska ha motivationen att göra det ?!
En väldigt stark motivation måste finnas.
Pojken verkar inte ha några fiender heller.
Jag tror att TR har redan bestämt sig.
Citera
2020-06-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag röstar iaf på att TR dömer honom till mord imorgon.
Det måste vara solklart för rätten att något hemskt hände i lägenheten mellan de som grannarna berättat.
Det var tydligen mycket mer än vanlig tjafs.
Pojkens DNA spår på undersidan av tejpen kan inte ens försvararen hitta nån vettig bortförklaring för.
Pojkens beteende att gå på motorvägen med en tunn tröja och ointresserad av att leta efter tjejen tyder strak på att han är GM.
De som tror att nån annan har placerat dit kroppsdelen för att sätta dit pojken måste presentera åtminstone en motivation.
Vem ska ha motivationen att göra det ?!
En väldigt stark motivation måste finnas.
Pojken verkar inte ha några fiender heller.
Jag tror att TR har redan bestämt sig.

Du verkar inte ha koll på hur det fungerar. Imorgon kommer ingen dom från Tingsrätten. I vanliga fall vid en sån här rättegång tas beslut i häktningsfrågan i samband med att rättegången avslutas, sedan meddelas en s.k kanslidom ca 14 dagar senare. I detta fallet har tingsrätten dock beslutat att beslut om häktningen skall tas imorgon, detta tyder på att Tingsrätten ännu inte bestämt om MGM kommer dömas för mord eller inte. Det tyder snarare på att det inte blir så.
Senast redigerad av Kilandwil 2020-06-17 kl. 00:17. Anledning: Felstavning
Citera
2020-06-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilandwil
Jag tycker att det är väldigt intressant att läsa alla kommentarer i denna tråd. Ca 98% är skrivna av amatärdeckare som försöker få det att framstå som att de har koll på läget.

Om ni påriktigt tror att den MGM har begått detta brott på egenhand, när han var vid fullt medvetande om sina handlingar, så har ni fel. Ända chansen att MGM har begått detta brott är om han gjort detta utan att själv vara medveten om det. Det kan vem som helst som är insatt och påläst inom psykologi se. Det finns INGEN som kan bete sig på det sättet han gjort sedan mordet begåtts fram tills och under rättegången om man är skyldig till ett sådant hänsynlöst brott, och själv är medveten om det. Så enkelt är det. De möjligheterna som finns är rätt enkla.

1. MGM har begått brottet på egen hand i ett skede då han inte varit medveten om sina handlingar, han har således inget minne av det inträffade. Denna teori stöds utifrån att den psykologiska undersökningen som gjorts på MGM talar för att han kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för brottet.

2. MGM har inte själv begått brottet, han var inte hemma vid tidpunkten som grannar initialt påstod att de hört skrik och dunsar från lägenheten. Det har även hittats avtryck som inte går att knyta till den misstänkta eller någon annan. Alltså kan en alternativ gärningsman inte uteslutas.

Det finns INGET i den här utredningen som talar för att MGM kan ha begått brottet med uppsåt och i fullt medvetande. Det är helt enkelt en omöjlighet. Åklagaren trycker på det faktum att MGM har gjort allt han kunnat för att städa undan bevis, ändå hittas synligt blod och vävnadsbitar i lägenheten, huvudet hittas i en resväska med MGM tillhörigheter i. Blodigt kuddvar hittas i soprummet med MGM namn på påsen. Blod hittas i hans skor. Tyvärr, så är det omöjligt att städa så slarvigt om man är medveten om vad man gör. Han har dock enligt åklagaren gjort sig av med kroppen, han har gjort detta på ett så bra sätt att den ännu inte hittats. Det krävs mycket för att lyckas med det. Varför göra en sådan ansträngning till att gömma kroppen, men inte till att städa lägenheten. Hade MGM inte behållt huvudet hade han redan nu varit släppt ur häktet. Av någon anledning har MGM dock valt att behålla huvudet i en resväska, högst upp i garderoben inlindat i folie och sängkläder. Souvenir? Knappast? En souvenir är något man som GM är stolt över, det är inget man döljer eller nekar att man har någon inblandning i. Så enkelt är det. MGM har lämnat bostaden otaliga gånger sedan mordet påstås har begåtts, men av någon anledning har han inte gjort sig av med huvudet.

Till alla deckare här på Flashback. ÖPPNA ÖGONEN. Jag påstår inte att MGM är skyldig, inte heller påstår jag att han är oskyldig. Det är dock för mycket i det här fallet som inte går ihop för att man skall kunna utesluta alternativa teorier. Är MGM skyldig har han med all säkerhet lidit av en allvarlig psykisk störning vid tiden för gärningen. Är han oskyldig så finns det minst två andra troliga misstänkta i fallet. Kan man förstå sig på en förundersökning och även förstå det som finns bakom sekretessmarkeringar, då öppnas en hel rad med alternativa teorier baserat på svartsjuka, ilska, familjerelationer o.sv.

Åklagaren har i det här fallet inte bedrivit en objektiv utredning.

Kan man inte se det, skall man heller inte sitta på Flashback och leka deckare.

Under din nr2. Så nämner du andra avtryck. Det är i det här fallet ett handavtryck inte fingeravtryck - det går heller inte att utesluta att det tillhör T.

Bara så du vet.
Citera
2020-06-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Under din nr2. Så nämner du andra avtryck. Det är i det här fallet ett handavtryck inte fingeravtryck - det går heller inte att utesluta att det tillhör T.

Bara så du vet.

Det är jag fullt medveten om. Det går inte att utesluta att de tillhör MGM, men inte heller att de tillhör någon annan.
Citera
2020-06-17, 00:32
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Det stämmer, precis som jag skrev. Det spekulerades i vems fingeravtrycken på folien var när det inte var MGM. Ville vara tydlig med att analysen inte uteslöt MGM.

Nu missade ni en viktig grej. Det fanns ytterligare avtryck utöver T’s.
Man har ragit avtryck och dna från flera personer
Citera
2020-06-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Alltså, det här med hundar i utredningar. Det är för mig störande.
Det är en bedömningsfråga som föraren först gör, sen är det upp till andra att bedöma vad föraren bedömde.
Jag tycker inte det är säkert.

Hundar kan vara med för att hitta saker eller personer. Då får man ett tydligt bevis på om hunden gjorde rätt. Hittat eller inte hittat.

I ordnade former kan det såklart bli rätt, men man vet faktiskt inte om hunden markerar rätt eller inte.
Alltså, borde inte en hunds markeringar vara ensamstående som bevis. Utan det måste finnas ytterligare bevis för att bekräfta det fynd som hunden gjort.

Exempelvis. Hunden markerade på sängens ena halva.
Teknikern går in och topsar och hittar kadaverin. Bra. Bekräftat fynd.

Exempelvis. Hunden markerade inte badrum.
Ska detta betyda att ett lik INTE har befunnits där, trots att andra bevis talar för det? Eller ska man då ignorerar hundens fantastiska nos?

Jag menar att en hunds fynd inte kan bedömas enskilt. Det måste finnas annan bevisning som i Så fall bekräftar en hund-fynd.
Det finns för mycket om och men när det gäller hundar, och det förstör/försvårar så mycket. Plus att det blir gissningar.

Bättre att använda dom där man konkret kan säga: min hund hittade detta.

*Hmm...man kan iaf inte köpa hundens vittnesmål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in