Hej på er!
Jag gör ett gästspel från tråden om Christer A. Det har kommit fram en eventuell koppling mellan Christer A och Bosse, dock till viss del långsökt, men jag tänkte i alla fall posta den här för kännedom.
Christer A var brevbärare samtidigt som Bosse år 1976! Han bodde i Täby det är oklart/okänt vilket distrikt han hade.
Christer A har länge varit misstänkt för Palmemordet och han nämndes nyligen på presskonferensen tillsammans med den utpekade Skandiamannen och andra spår som 33-åringen.
Christer A beskrivs som en Palmehatare. Bästa sammanfattningen hittar ni av Hasse Aro i ett TV4 inslag här:
https://www.youtube.com/watch?v=rIdNq71Dug8
Ur boken "Saknad" av Anders Sundelin läser jag om sista mötet med Bosse:
”Åke Winberg minns mycket väl när han träffade Bosse sista gången.
Det var fredagen innan han försvann, på kvällen den 2 april. De var på teatern, på Fria Proteatern, men några arbetskamrater och efteråt gick de på en pub på Folkungagatan, drack några öl och pratade.
Åke Winberg minns inte vad de pratade om, men han minns en kille vid bordet bredvid deras försökte briljera med sina geografikunskaper. Han gick en match med Bosse om värdens huvudstäder. Bosse kvaddade honom fullständigt. Allt var som vanligt”
Jag tänker om Christer A eventuellt var på den här puben den här kvällen, i egenskap av kollega/brevbärare, eller i egenskap av mindre vetande i geografikunskaper, så uppstår ett uppslag där Bosse träffat en mycket mycket våldsam person kvällen innan hans försvinnande.
Christer A är känd för mycket dålig impulskontroll och är bland annat dömd för misshandel, djurplågeri och som sagt, på goda grunder också misstänkt för Palmemordet. Och han är brevbärare i Stockholm år 1976.
Vad jag förstår så fanns den här puben på samma gata som Bosses hemadress. GM kan ha följt med honom den där kvällen för att se var han bodde. För att sedan återkomma och vänta på honom nästa dag.
Eftersom Bosses tillhörigheter fanns kvar i lägenheten ligger det nära till hands att anta att någon har följt med honom upp för trappan och in i bostaden. För att sedan, möjligen under hot, förflyttat sig till någon annan plats. GM var ute efter Bosse och lämnade allt av värde. Förutom täckjackan.
Jag har sökt Åke men har förstått att han numera är avliden. Det hade varit intressant att visa honom en bild på Christer A för att se om han kände igen honom från den där pub-kvällen.
Har mest för min nyfikenhet varit i kontakt med två författare till böcker i ämnet Bosse och om ni läser denna tråd så önskar jag vara anonym i detta sammanhang. Jag ville bara bolla upp den här tråden.
Det var användaren ascheberg som gjorde kopplingen mellan fallen och jag läste på lite om Bosse i böckerna.