Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Tyvärr har du rätt i detta.
Tänk om vi kunde få den frågan besvarad varför PH visade sig vara totalt ointresserad av Bosses försvinnande. Efter drygt 1½ år avpolleterades han och blev ersatt av Thorstensson men då var det för sent. Ett försvinnande är en färskvara.
Borta från tråden länge nu. Blev riktigt glad av att se tråden leva och att så många bekanta deltagare fortfarande finns kvar. Vet inte om trägen vinner, men man vet aldrig vad som kan dyka upp.
Att en vad jag förstår ganska erfaren utredare som PH inte gör ett förbannade dugg med ett försvinnande, där personen i fråga varken har psykiska problem, missbrukarproblem och endast är 27 år gammal, förvånar verkligen. Men det är ju inte bara det som sticker ut med PH.
Han beordrar Kling och Klang att bla annat ta med ett par bankböcker från en lägenhet där en person bor som han uppenbarligen INTE tror är försvunnen! Han blir därigenom medveten om att BJ har tillgångar på över en miljon kronor. Ett avsevärt belopp på den tiden . Han ser sedan till att bli God Man för BJ, som han INTE tror är försvunnen ! Jag har det dokumentet från Riksarkivet, som visar att PH sökte och blev GM för BJ.
Och till sist så ser han till att hans dotter får tillgång till och vad jag kommer ihåg även flyttar in i BJs lägenhet på Folkungagatan ! Att sitta på båda dessa stolar känns mycket märkligt. Var bodde PH själv ? Kan BJ och PHs vägar korsat varandra innan BJ försvann ?