2020-06-16, 14:18
Medlem
Livegen77s avatar
Hur gör man för att sköta vissa bankärenden och deklaration etc när det krävs bankID? Får man ha sin telefon inlåst hos vakten eller något i den stilen?
Talar om klass 3 anstalt
Citera
2020-06-16, 14:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livegen77
Hur fungerar det att klippa sig när man sitter inne, kommer det dit en frisör eller blir alla långhåriga jesus typer?

Säkert finns det en rakapparat där så rakar någon vakt fångarna en gång varannan vecka.

Citat:
Hur gör man för att sköta vissa bankärenden och deklaration etc när det krävs bankID? Får man ha sin telefon inlåst hos vakten eller något i den stilen?
Talar om klass 3 anstalt

Antingen kan en förmyndare sköta om det eller soc kan hjälpa en med det.
Citera
2020-06-16, 15:26
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Säkert finns det en rakapparat där så rakar någon vakt fångarna en gång varannan vecka.

Antingen kan en förmyndare sköta om det eller soc kan hjälpa en med det.

Var det ett seriöst svar eller?
Citera
2020-06-16, 15:30
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Följdfråga!
om jag nu ska köra Coronakortet, vart ska jag ringa och sjuka mig? Till placeringsenheten eller direkt till anstalt?
Hur gick det för dig?
Citera
2020-06-16, 22:23
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Hur gick det för dig?

Jag väntar till ett par dagar innan sista inställelse (näste vecka) innan jag ringer, då blir det perfekt med två veckors "karantän" så jag kan avsluta jobbet med chefen på fortsatt gott humör.

Men med min vanliga (o)tur och fru Karma så åker jag väl på Corona på riktigt bara för det.
Citera
2020-06-16, 22:32
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Var det ett seriöst svar eller?

Den sista var det. Varför intresserad, skall du skaka galler? Annars får du läsa igenom tråden finns säkert en hel del smaskigt att läsa.
Citera
2020-06-16, 22:44
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Den sista var det. Varför intresserad, skall du skaka galler? Annars får du läsa igenom tråden finns säkert en hel del smaskigt att läsa.
Yes, det är planen...även om den inte är min egen

det kan jag tro, många inlägg att plöja...därav att jag försökte vara lite bekväm

om du läst tråden får du gärna bjuda på något smaskigt;-)
Citera
2020-06-17, 08:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Yes, det är planen...även om den inte är min egen

det kan jag tro, många inlägg att plöja...därav att jag försökte vara lite bekväm

om du läst tråden får du gärna bjuda på något smaskigt;-)

Vi är alla oskyldiga mannen

Jag har vänner som suttit inne och dom säger det är chill, alltså då menar jag inte dom tyngsta fängelserna utan dom med mera öppna restriktioner.

Jag lovar
Citera
2020-06-17, 10:17
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolis
Framför allt köpta skivivor, hembrända tar de direkt. En mycket god ide är att.överdriva erfarenheten av att köra traktor, mest erfaren vinner, samt att börja jobba direkt med växthusen, då är du direkt i epicentrum och lär känna produktionsledarna som bestämmer

Hej Kolis,

jag har en grej jag skulle vilja ta med dig via ett PM men det går inte för du har gjort för få inlägg så om du ser detta får du gärna maila mig på livegen77@gmail.com, så kan vi ta det den vägen istället.

Om någon annan här inne har suttit på Kolmården anstalten är du välkommen att PM:a eller maila mig då min fråga kräver erfarenhet från den anstalten.
Citera
2020-06-17, 10:20
Medlem
Livegen77s avatar
En annan fråga gällande tandvård när man sitter inne.
Jag har ett sk friskvårdsavtal med folktandvården men vad gäller om man får ett akut problem i fängelset, antar att man inte får permission för att åka till sin tandläkare där ute i friheten? Mao, är det läge att säga upp sitt avtal för annars betalar man ju för något man ändå inte kan använda?
Citera
2020-06-17, 13:24
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag har ett sk friskvårdsavtal med folktandvården men vad gäller om man får ett akut problem i fängelset, antar att man inte får permission för att åka till sin tandläkare där ute i friheten? Mao, är det läge att säga upp sitt avtal för annars betalar man ju för något man ändå inte kan använda?

Säg upp avtalet.

Finns ingen anledning att behålla det.
Citera
2020-06-17, 15:02
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Om du har nå problem med en tand redan nu se fan till o fixa de innan 👍 de tar tid o få tid hos dem ... vi pratar veckor / månader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in