2020-05-25, 19:15
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Hmm

På Karlskoga hade dom en egen analysmaskin redan för över 10 år sedan.

Knappast. Förmodligen något dem sa bara.
Citera
2020-05-25, 22:33
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Hmm

På Karlskoga hade dom en egen analysmaskin redan för över 10 år sedan.

Dom skickar till SKL i Linköping . Från hela Sverige ...

Svar kommer efter 2-4v
Citera
2020-06-01, 17:29
Medlem
Tror ni johanna möller delar cell? Någon som har erfarenhet av kvinno fängelse?
Citera
2020-06-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Har för mig att brinkeberg hade en kockutbildning förut. Det är nog bättre om du hör av dig till placeringsenheten eller kollar på kriminalvårdens hemsida.

Stämmer.
Svets och CNC-operatör också, men jag avråder folk ifrån att satsa på svets inne på en anstalt. Vad du lär dig är minimalt och öppnar knappt upp för någonting efteråt, plåtslageri är mer än att svetsa hundburar som på Brinkeberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Tror ni johanna möller delar cell? Någon som har erfarenhet av kvinno fängelse?

Nej, intagna i Sverige har ett personligt rum.
Dubbelbeläggning (två i ett rum) finns på vissa anstalter som en typ av kö till eget rum, vilket kan gå snabbt eller långsamt.
Citera
2020-06-08, 13:16
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Stämmer.
Svets och CNC-operatör också, men jag avråder folk ifrån att satsa på svets inne på en anstalt. Vad du lär dig är minimalt och öppnar knappt upp för någonting efteråt, plåtslageri är mer än att svetsa hundburar som på Brinkeberg.

Nej, intagna i Sverige har ett personligt rum.
Dubbelbeläggning (två i ett rum) finns på vissa anstalter som en typ av kö till eget rum, vilket kan gå snabbt eller långsamt.

Allt från dagar till veckor tar de
Citera
2020-06-12, 13:36
Medlem
Prisonchicks avatar
Ok, ni som kan det här. Hur funkar det med uppskov? Jag klantade mig lite och trodde att jag hade två veckors uppsägning men det visade sig vara en månad. Min AG vet inte varför jag sagt upp mig, jag har sagt att jag fått ett föräldravikariat inom mitt specialområde. AG har bett mig kontakta dem när jag finns tillgänglig igen så det känns viktigt att jag sköter min uppsägningstid och inte sjukar mig sista delen. Att ha ett jobb väntande när jag kommer ut skulle ju inte vara så dumt. Samtidigt vill jag inställa mig så snabbt som möjligt för att "få det gjort".

Då funderar jag på om jag kan ansöka om uppskov och på så sätt förskjuta inställelsen med ca 10 dagar.
Om jag ansöker om uppskov - kan jag då ändå inställa mig på anstalten dagen efter min anställning avslutats eller måste jag invänta beslut?
När ska jag i så fall ansöka? Så snart som möjligt eller vänta till typ sista dagen?

Eller är det bättre att dra Coronakortet? Jag jobbar inom vården och har haft viss kontakt med smitta.

Jag vill göra det så enkelt, smidigt och skötsamt som möjligt och givetvis inte riskera att bli efterlyst.
Citera
2020-06-13, 08:24
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Ok, ni som kan det här. Hur funkar det med uppskov? Jag klantade mig lite och trodde att jag hade två veckors uppsägning men det visade sig vara en månad. Min AG vet inte varför jag sagt upp mig, jag har sagt att jag fått ett föräldravikariat inom mitt specialområde. AG har bett mig kontakta dem när jag finns tillgänglig igen så det känns viktigt att jag sköter min uppsägningstid och inte sjukar mig sista delen. Att ha ett jobb väntande när jag kommer ut skulle ju inte vara så dumt. Samtidigt vill jag inställa mig så snabbt som möjligt för att "få det gjort".

Då funderar jag på om jag kan ansöka om uppskov och på så sätt förskjuta inställelsen med ca 10 dagar.
Om jag ansöker om uppskov - kan jag då ändå inställa mig på anstalten dagen efter min anställning avslutats eller måste jag invänta beslut?
När ska jag i så fall ansöka? Så snart som möjligt eller vänta till typ sista dagen?

Eller är det bättre att dra Coronakortet? Jag jobbar inom vården och har haft viss kontakt med smitta.

Jag vill göra det så enkelt, smidigt och skötsamt som möjligt och givetvis inte riskera att bli efterlyst.

Kör på Coronakortet och säg att du har utvecklat lite hosta.

Gärna med ett läkarintyg eller liknande.
Citera
2020-06-15, 14:03
Medlem
Någon som suttit i Saltvik? Hur är det där? Hur är gymmet? Maten? Toa i rummet? Kiosken?
Senast redigerad av sl0b 2020-06-15 kl. 14:09.
Citera
2020-06-15, 15:03
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Kör på Corona . Då har du 3v på dig Och fixa läkarintyg och du kan inte gå till vc om du har symptom 👍
Citat:
Ursprungligen postat av sl0b
Någon som suttit i Saltvik? Hur är det där? Hur är gymmet? Maten? Toa i rummet? Kiosken?

Maten va inget vidare , toa I cellen är de Toa iallafall

Va där förra året
Citera
2020-06-15, 17:07
Medlem
Prisonchicks avatar
Följdfråga!
om jag nu ska köra Coronakortet, vart ska jag ringa och sjuka mig? Till placeringsenheten eller direkt till anstalt?
Citera
2020-06-15, 22:01
Medlem
Livegen77s avatar
Citat:
Följdfråga!
om jag nu ska köra Coronakortet, vart ska jag ringa och sjuka mig? Till placeringsenheten eller direkt till anstalt?

Jag kör fn Coronakortet...jag fick instruktioner att ringa direkt till anstalten av placeringsenheten- Sagt och gjort...anstalten var osäkra på vad som gällde så det slutade med att jag fick ringa bägge för att få det okejat. Helt i linje med vad man kan förvänta sig av svenska myndigheter....hade KV varit ett företag hade de gått omkull väldigt fort :-)

Lycka till!
Citera
2020-06-16, 14:16
Medlem
Livegen77s avatar
Hur fungerar det att klippa sig när man sitter inne, kommer det dit en frisör eller blir alla långhåriga jesus typer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in