2020-05-18, 19:35
Medlem
koliss avatar
Radio finns på rummet, dessutom ljudböcker att låna på biblioteket, ett måste med bärbar cd dock med headset med enklast möjliga kontakt, dom tror att man kan koppla upp sig på intenet om det finn för många metallytor på kontakten muppvarning.
Citera
2020-05-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolis
Radio finns på rummet, dessutom ljudböcker att låna på biblioteket, ett måste med bärbar cd dock med headset med enklast möjliga kontakt, dom tror att man kan koppla upp sig på intenet om det finn för många metallytor på kontakten muppvarning.
Har hört liknande om minneskort till PS2 dom tror att fångar ska ha kontakt med varandra igenom dom 😆 hade ett PS2 back in the days och vad är det för mening att spela utan ett sånt 🙄 Ja kanske need for speed eller nått tidsfördriv i 20min innan man blir less
Citera
2020-05-19, 20:14
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Har hört liknande om minneskort till PS2 dom tror att fångar ska ha kontakt med varandra igenom dom 😆 hade ett PS2 back in the days och vad är det för mening att spela utan ett sånt 🙄 Ja kanske need for speed eller nått tidsfördriv i 20min innan man blir less

På vissa anstalter får man ha minneskort ( ps2)
Citera
2020-05-19, 20:15
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livegen77
Jag är ju inte bonde till vardags men nog kan jag ratta en traktor. Tack för tipset.

Eftersom man efter vad jag förstått mer eller mindre förflyttas bakåt i tiden så undrar jag hur man gör om man vill lyssna på musik, är det radio som gäller? Ska man ta sig upp på vinden och rota fram en gammal "bergsprängare" eller en sony walkman från 80 talet? Numera har man ju allt i mobilen men den verkar ju totalförbjuden.
Undrar vad de skulle göra om man kom dragandes med en påse kassetter?

CD Walkman med uppladdningsbart batteri skulle ja säga samt bra hörlurar ej nån med mikrofon 🤣...
Citera
2020-05-19, 20:24
Medlem
koliss avatar
Framför allt köpta skivivor, hembrända tar de direkt. En mycket god ide är att.överdriva erfarenheten av att köra traktor, mest erfaren vinner, samt att börja jobba direkt med växthusen, då är du direkt i epicentrum och lär känna produktionsledarna som bestämmer
Citera
2020-05-19, 22:12
Medlem
TheoriginalMasterZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livegen77
Hej igen Kolis,
jag kollade på Kolmården anstalten via Googles satellit karta och det ser ut som att det finns löpspår eller någon form av stig i skogsområdet bakom huvudbyggnaden. Är det stigar man tillåts jogga runt på? Såg också flera andra byggnader utmed Torsvägen och en tennisplan, tillhör dessa anstalten eller är det vanliga "laglydiga" medborgare som bor där"? :-)

Det är väl inte så lyxigt att man kan ta sig ner till Bråviken för ett bad? :-)

Där är ju ett nerläggningsbeslut på Kolmården. Minns dock inte om det var i år eller nästa år. Värt att ta med i kalkylen för folk lär ju bli skickade kors och tvärs när de börjar tömma. Sen lär all form av produktion läggas ner först. Hela anstalten ska ju återställas så som den var när kvv börja hyra.
Citera
2020-05-20, 02:14
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoriginalMasterZ
Där är ju ett nerläggningsbeslut på Kolmården. Minns dock inte om det var i år eller nästa år. Värt att ta med i kalkylen för folk lär ju bli skickade kors och tvärs när de börjar tömma. Sen lär all form av produktion läggas ner först. Hela anstalten ska ju återställas så som den var när kvv börja hyra.

Och flera anstalter ska ju bygga ut med . Håller med att man ska ha kontakt med produktionensledarna där får man svar direkt då de inte är plitar ...

Ska bli jävligt intressant och se hur de ska lösa saker o ting på allvar rent allmänt . Överfullt är det redan och som allt med myndighetssverige är det saker som tar tid och det utnyttja kriminalvården rätt mycket själva med för allt går att förlänga kortsiktigt med några månader .

Sjukaste är att de plitar ja pratat med på en mer seriös nivå är att de själva tycker de är för jävligt med överbeläggning och att de satsas på fel saker visst de finns pengar att tjäna på allt och de gör dom redan för alla som jobbat med tex självförvaltning och inköpen av maten kan vittna om att de saknas saker vid leverans , får fel saker och inte allt utan de kommer nästa v bla annat

Intagna har ju har 47 kr / dag som ska gå till käk och en avdelning har 7-10 man så i snitt blir det 4-5000 kr som ska gå till mat och pengarna som sparas eller ja om inte allt går till mat ? Några tusen som försvinner varje månad ... Per anstalt ... Inte går de till de som är intagna
Citera
2020-05-20, 17:32
Medlem
LGDs avatar
Jag har ju jävligt svårt för att hålla mig ifrån näsgodis, tabletter och alkohol. Så nu fick jag reda på av frivården - att det inte är aktuellt med ny kontraktsvård. Fängelsestraff med eventuell vårdvistelse väntar. 18 månader. Sörbyn är mitt mål att hamna på efter allt jag hört om anstalten i tråden.
Citera
2020-05-23, 09:48
Medlem
koliss avatar
Kolmårdens hyreskontrakt går ut 31 maj 2022
Citera
2020-05-23, 21:45
Medlem
Undran ang urinproverna på fängelser. Kör dom med urinsticka eller skickas det på analys på lab, rättsmedicin eller så?
Med tanke på att urinstickor inte är juridiskt godtagbart att fatta beslut på vid positiv screening.
Citera
2020-05-24, 01:39
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Undran ang urinproverna på fängelser. Kör dom med urinsticka eller skickas det på analys på lab, rättsmedicin eller så?
Med tanke på att urinstickor inte är juridiskt godtagbart att fatta beslut på vid positiv screening.

Ger de utslag skickas de på analys .inte annars

Stickor kör de med 👍
Citera
2020-05-25, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ger de utslag skickas de på analys .inte annars

Stickor kör de med 👍
Hmm

På Karlskoga hade dom en egen analysmaskin redan för över 10 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in