2020-06-16, 18:30
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jo det är det som är det djävligt att om man ens vågar knysta att man är tveksam till sexköpslagen så stämplas man direkt som sexköpare och i princip våldtäktsman. Och det var också så sexköpslagen röstades igenom i riksdagen. De (främst män) som var emot lagen eller ens tveksam fick direkt torsk stämpel på sig. Till slut vågade ingen säga mot kvinnoförbunden som köpt könsmaktsordings-teorin med hull och hår och lagen röstades igenom. Tala om öppen diskussion och åsiktsfrihet!

Det var inte nödvändigtvis fel att prova. Det var ändå en ny idé. Nu har det ju dock bevisats om och om igen att det fungerar uselt. Då borde man vända om och prova legaliseringsmodellen istället.

Tyvärr har man förknippat idén med den Svenska sexköpslagen med sig själva i typisk identitetspolitisk anda, och tar numera varje form av kritik, hur berättigad den än är som ett personligt angrepp och då kommer anklagelserna tillbaka.

Tydligen kryllar det av bordeller i Stockholm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGpxKJ/polisen-det-ar-en-hemsk-kottmarknad
Citera
2020-06-16, 21:22
Avslutad
Såhär berättar en av sexsäljarna själv:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jasmina-man-har-inget-varde-man-ar-som-skrap

Men för helvete be inte män att inte utnyttja dessa människor för allt i världen. De blir stötta då.

Såhär berättar polisen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-lagenhetsbordeller-ett-vaxande-problem

Men de vill bara förstöra vita mäns sexliv.

Ännu en artikel om hur sexköpande män skiter fullständigt i vem de köper av, bara de får doppa:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-soker-upp-prostituerade-i-jakt-pa-de-ansvariga

Och nu kommer det sedvanliga gnället om "samtyckande vuxna" och "ni jävla feministfittor vill bara förstöra mitt sexliiivv". Dra åt helvete säger jag jävla svinhundar.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-16 kl. 21:28.
Citera
2020-06-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Men för helvete be inte män att inte utnyttja dessa människor för allt i världen. De blir stötta då.

Såhär berättar polisen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-lagenhetsbordeller-ett-vaxande-problem

Ännu en artikel om hur sexköpande män skiter fullständigt i vem de köper av, bara de får doppa:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-soker-upp-prostituerade-i-jakt-pa-de-ansvariga

Och nu kommer det sedvanliga gnället om "samtyckande vuxna" och "ni jävla feministfittor vill bara förstöra mitt sexliiivv". Dra åt helvete säger jag jävla svinhundar.

Du vet om att omräknat i deras eget lands valuta så är svenska pengar väldigt mycket mer värda än det man kan få för dem i Sverige. De tjänar alltså inte bara 3000 kr i timmen utan det blir 3000 gånger om några gånger. Per timme.

Hur utsatt är man när man tjänar typ 15000 kr i timmen?

Ändå lyckas man framställa dessa kvinnor som "utfattiga"

Flera miljarder människor lever i total fattigdom men du tycker att de kvinnor som tjänar 15000 kr i timmen är utsatta?

https://www.youtube.com/watch?v=FlVMW7g5QBI
Citera
2020-06-16, 22:53
Medlem
Citat:

Såhär berättar polisen:

Ja sådär kan det ju säkert vara för en hel del. Och visst är det hemskt och bedrövligt att det ska vara så. Samtidigt tror jag att man lätt skulle kunna hitta miljontals kvinnor och män i världen som aldrig sålt sex whatever som kunde berätta en lika sorglig historia om sitt liv. Många kvinnor i tex Afrika som blivit omskurna, många som hamnat i asiatiska textilfabriker som barn och blivit livegna, många som levt på soptippar, svultit, blivit misshandlade och våldtagna.
Den typ av artiklar du hänvisar till är ju en enda kvinnas historia noga utvald av redsktionen/journalisten för att passa den rådande agendan - att precis all sexhandel ser ut på det där viset. Noga aktar man sig för att visa en annan bild. En bild som kanske visar en person som tack vare att hon eller han sålt sex kunnat klara upp en besvärlig livssituation präglad av misär och övergrepp i barndomen, och därigenom skaffat sig en ekonomisk grund och en stabilare självkänsla.
Det där sista är givetvis som att svära i kyrkan och går naturligtvis emot allt vad de med "rätt" åsikter i frågan anser..Men lika omöjligt var det på 1600-tslet under häxbränningarnas tid, att påså att det finns inga häxor, att se "bolar med djävulen" är bara bullshit, de är vanliga kvinnor, inga häxor. Hade någon hävdat detta i det rådande opinionsläget hade den personen själv blivit bränd på bål.!
Citera
2020-06-17, 00:43
Medlem
Nihiliserads avatar
Kvinnor har inte egentligen något att erbjuda männen, förutom deras fittor och livmödrar. Varje person som säljer sex, devalverar därmed kvinnors värde. De kan inte lika lätt köpslå med sina kroppar, om mutta är lättillgängligt för all män.

Det är den enda egentliga anledningen till att de är emot horeri. Men de har hittat på ett offernarrativ som de kör med istället, och försöker skamma bort meningsmotståndare med. Omtanke om svaga kvinnor, istället för ren egoism och rädsla.
Citera
2020-06-17, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Du vet om att omräknat i deras eget lands valuta så är svenska pengar väldigt mycket mer värda än det man kan få för dem i Sverige. De tjänar alltså inte bara 3000 kr i timmen utan det blir 3000 gånger om några gånger. Per timme.

Hur utsatt är man när man tjänar typ 15000 kr i timmen?

Ändå lyckas man framställa dessa kvinnor som "utfattiga"

Flera miljarder människor lever i total fattigdom men du tycker att de kvinnor som tjänar 15000 kr i timmen är utsatta?

https://www.youtube.com/watch?v=FlVMW7g5QBI

Läste du artiklarna som jag länkade till? Med tanke på ditt inlägg så är svaret "nej" eller hur?
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-17 kl. 01:22.
Citera
2020-06-17, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? fattigdom är ett "erotiskt kapital"?

Extra sexigt knulla med just fattiga och desperata eller?

jag tror inte fattiga människor alls "ser sex" som sitt "kapital", utan det är män i världen som ser främst då kvinnors underliv och ibland barn och mäns som "ett kapital" att handla med...en "förbrukningsvara" att shopa, äga, utnyttja, kontrollera och förstöra i vissa fall.

Och ja, DET är ett grandiost problem i världen som skapar enormt lidande.
Och! enligt Realstar utgörs 95% av sextrtafficking av kvinnor och flickor, medan att köparen utgörs av män säkert ligger än närmre 100%, så jo det ÄR en könsfråga och en "mansfråga".

https://realstars.eu/om-trafficking/fakta-om-trafficking/

Dvs män måste ta tag i denna bit i sitt beteende som grupp och kön.

Bara sluta köp.

Nog svårt och få alla män att sluta av egen vilja. Men sluta kommer de ju förstås när Simon Häggström befriat alla kvinnor från att sälja.
Citera
2020-06-17, 01:37
Avslutad
Citat:
Ja sådär kan det ju säkert vara för en hel del. Och visst är det hemskt och bedrövligt att det ska vara så. Samtidigt tror jag att man lätt skulle kunna hitta miljontals kvinnor och män i världen som aldrig sålt sex whatever som kunde berätta en lika sorglig historia om sitt liv.

Förstår inte din poäng.

Citat:
Många kvinnor i tex Afrika som blivit omskurna, många som hamnat i asiatiska textilfabriker som barn och blivit livegna, många som levt på soptippar, svultit, blivit misshandlade och våldtagna.

Jag förstår fortfarande inte din poäng. Försöker du rangordna smärta och lidande?

Citat:
Den typ av artiklar du hänvisar till är ju en enda kvinnas historia noga utvald av redsktionen/journalisten för att passa den rådande agendan - att precis all sexhandel ser ut på det där viset.

Nej de skildrar en del av sexhandeln, de påstår inget annat. Dessutom har jag läst många liknande berättelser under många år.

Citat:
Noga aktar man sig för att visa en annan bild. En bild som kanske visar en person som tack vare att hon eller han sålt sex kunnat klara upp en besvärlig livssituation präglad av misär och övergrepp i barndomen, och därigenom skaffat sig en ekonomisk grund och en stabilare självkänsla.

Kanske för att det händer så sällan, svårt att hitta exempel. Dessutom att klara upp en barndom kantad av övergrepp med att utsätta sig för mer övergrepp, tror inte det leder till "stabilare självkänsla". Tvärtom.
Citera
2020-06-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Verkligen? fattigdom är ett "erotiskt kapital"?

Extra sexigt knulla med just fattiga och desperata eller?

jag tror inte fattiga människor alls "ser sex" som sitt "kapital", utan det är män i världen som ser främst då kvinnors underliv och ibland barn och mäns som "ett kapital" att handla med...en "förbrukningsvara" att shopa, äga, utnyttja, kontrollera och förstöra i vissa fall.

Och ja, DET är ett grandiost problem i världen som skapar enormt lidande.
Och! enligt Realstar utgörs 95% av sextrtafficking av kvinnor och flickor, medan att köparen utgörs av män säkert ligger än närmre 100%, så jo det ÄR en könsfråga och en "mansfråga".

https://realstars.eu/om-trafficking/fakta-om-trafficking/

Dvs män måste ta tag i denna bit i sitt beteende som grupp och kön.

Bara sluta köp.

Tror du läser lite galet. Ungdomlig skönhet är ett erotiskt kapital.

Ser de inte sex som möjlighet till kapital? Då säljer det för att de njuter då..

Nä, kvinnorna ser förstås möjlighet att tjäna pengar på män som älskar vackra kvinnor. Vem som utnyttjar vem kan ibland diskuteras.
Citera
2020-06-17, 02:13
Medlem
Citat:
Förstår inte din poäng.

Jag förstår fortfarande inte din poäng. Försöker du rangordna smärta och lidande?

Nej de skildrar en del av sexhandeln, de påstår inget annat. Dessutom har jag läst många liknande berättelser under många år.

Kanske för att det händer så sällan, svårt att hitta exempel. Dessutom att klara upp en barndom kantad av övergrepp med att utsätta sig för mer övergrepp, tror inte det leder till "stabilare självkänsla". Tvärtom.
Du förstår inte poängen? Jag menar att Svenska feminister gravt övervärdar allt negativt som har med prostitution att göra..Som om det vore det allra värsta som kan hända. Naturligtvis finns en massa skit inom den branschen, självklart. Men en massa andra företeelser i världen är ändå så väsentligt mycket värre. Jag fullkomligt spyr åt mentaliteten att prostitution är det värstaste värsta som kan drabba en kvinna. Många väljer det helt frivilligt och till och med trvs riktigt bra med sysslan. Ge er ut i världen för fan så kan ni se att ni lever i en liten fantasibubbla i en. mycket liten och avlägsen plats på jorden.
Citera
2020-06-17, 10:12
Avslutad
Citat:
Du förstår inte poängen? Jag menar att Svenska feminister gravt övervärdar allt negativt som har med prostitution att göra..Som om det vore det allra värsta som kan hända. Naturligtvis finns en massa skit inom den branschen, självklart. Men en massa andra företeelser i världen är ändå så väsentligt mycket värre. Jag fullkomligt spyr åt mentaliteten att prostitution är det värstaste värsta som kan drabba en kvinna. Många väljer det helt frivilligt och till och med trvs riktigt bra med sysslan. Ge er ut i världen för fan så kan ni se att ni lever i en liten fantasibubbla i en. mycket liten och avlägsen plats på jorden.

För dig verkar det vara antingen svart eller vitt som gäller.

De flesta människor har förmågan att känna medlidande med och vilja hjälpa "Jasmina" från Rumänien som hamnat i destruktiv prostitution OCH till exempel "Michael" 15 år från Haiti som blev av med allt och alla i orkanen.

Ja vissa väljer att prostituera sig frivilligt. Majoriteten väljer det av nöd och/eller tvång.

Varken du eller jag har en aning om hur det är.

Vet inte vilka "feminister" du syftar på.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-17 kl. 10:26.
Citera
2020-06-17, 11:31
Medlem
Citat:
För dig verkar det vara antingen svart eller vitt som gäller.

De flesta människor har förmågan att känna medlidande med och vilja hjälpa "Jasmina" från Rumänien som hamnat i destruktiv prostitution OCH till exempel "Michael" 15 år från Haiti som blev av med allt och alla i orkanen.

Ja vissa väljer att prostituera sig frivilligt. Majoriteten väljer det av nöd och/eller tvång.

Varken du eller jag har en aning om hur det är.

Vet inte vilka "feminister" du syftar på.
Jag tycker snarare du är den som är svartvit. Jag förstår visst tjejens lidande och tycker det är för jävligt. Men jag ser också allt annat lidande som ofta kan vara värre än rent sexuellt lidande. Ren svält är nog betydligt värre om den pågår under en tid. Systematisk misshandel, tortyr, att få kroppsdelar bortsprängda, att ens närmaste bombas ihäl etc, etc. Det finns ett otal livssituationer som ur alla aspekter är värre än den som prostitutionen erbjuder. Javisst det går att gradera lidande.
Sen säger du en väldigt sann sak : Varken du eller jag VET exakt hur dessa saker förhåller sig, lika lite som någon annan här. Även om vissa, speciellt profilerade feminister påstår att de sitter inne med den absoluta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in