2020-06-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg ble overrasket over at politiet ikke hadde flere bevis, når de etter så lang tid valgte å pågripe TH. De har ektepakten, og ellers er det vel bare rykter, som blir vanskelig å bevise.
TH har alibi, så han må i såfall fått hjelp, men jeg tror ikke at han ville tatt den risikoen.

Betyr det at motparten bare kunne motta de ferdiglagede meldingene i lommeboken, og at alle andre meldinger måtte motparten finne i blockchainexplorer? Det siste ville kanskje være som å lete etter nåla i høystakken?

Den meldingen som politiet sendte, som kanskje var monero-mottakeradresse, var det en bitcoin-kommunikasjon som motparten ikke fikk i sin lommebok?
(Det ble litt samme spørsmål som ovenfor, men jeg prøver bare å være sikker på om jeg forstår.)

«Politiet har ektepakten som bevis...»
Haha.
Fellende bevis det. Helt utrolig hva du lirer av deg her.
Citera
2020-06-17, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
«Politiet har ektepakten som bevis...»
Haha.
Fellende bevis det. Helt utrolig hva du lirer av deg her.
Citat:
De har ektepakten
Skrev jeg at det var fellende bevis?
Citera
2020-06-17, 09:32
Medlem
Citat:
Skrev jeg at det var fellende bevis?

Det har ikke noe med bevis å gjøre.
Tror du må lese deg opp litt på hva bevis er.
Citera
2020-06-17, 09:34
Medlem
journalisten.no 17.06.2020
Mener NRK har avslørt bitcoin-adressen i Hagen-saken: – Nå kan hvem som helst sende meldinger

Mediene kommer fremdeles haltende og diltende etter goingsomewhere.
"– Det er ingen tvil om at NRK har gjort det lettere å finne adressen, og nå kan hvem som helst selv sende meldinger dit, sier Jenssen til Journalisten."
Det er kryptovaluta-ekspert Tor*bjørn Bu*ll Jens*sen fra kryptografen.no, som uttaler seg til Journalisten.
"Jenssen beskriver også at kommunikasjonen mellom partene har foregått på en amatørmessig måte, som potensielt kan være avslørende.

Dette kan likevel være med på å gjøre det vanskeligere for andre å utgi seg for å være noen av partene, tror kryptoeksperten.

– Det ironiske er at nettopp fordi partene på en uforsiktig måte har gjenbrukt adressene de sender fra, kan de nå også bevise hvem de er ved å bruke de samme adressene videre. Så kommunikasjonen kan jo fortsette, men med hele verden som tilskuere, sier Jenssen.
Dagbladet i dag, 17.06.2020.
Mener NRK har avslørt bitcoin-adressen i Hagen-saken

Citat:
"«Det betyr i praksis at hvem som helst nå kan utgi seg for å være enten Tom Hagen eller de angivelige kidnapperne ved å sende meldinger til adressen.», skriver kryptovaluta-ekspert."

Jeg tror avsløringen av bitcoin-kommunikasjonen vil gjøre det vanskeligere å fremme falske krav og tilståelser. Og at politiets konklusjoner om at kryptorigg og løsepengekrav er villedning av politiet, nå på det nærmeste er beviste.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-17 kl. 09:45. Anledning: skrivefeil - glemte lenken til journalisten.no
Citera
2020-06-17, 09:46
Avslutad
Citat:
Det har ikke noe med bevis å gjøre.
Tror du må lese deg opp litt på hva bevis er.
Jeg tror heller du må følge med på hva jeg skriver, for mitt poeng har hele tiden vært at politiet ikke har bevis.
Når jeg skriver at politiet har ektepakten, så er det fordi ektepakten finnes, og fordi politiet mener at det er en del av motivet.
Hvis du hadde fulgt med her i forumet, så hadde du visst at jeg har skrevet hva jeg mener om ektepakten, og det sammenfaller ikke med det du påstår.
Nå har jeg allerede korrigert deg en gang, dette er andre gangen jeg gjør det - nå får du ta det til deg!
Citera
2020-06-17, 10:02
Medlem
Citat:
Jeg tror heller du må følge med på hva jeg skriver, for mitt poeng har hele tiden vært at politiet ikke har bevis.
Når jeg skriver at politiet har ektepakten, så er det fordi ektepakten finnes, og fordi politiet mener at det er en del av motivet.
Hvis du hadde fulgt med her i forumet, så hadde du visst at jeg har skrevet hva jeg mener om ektepakten, og det sammenfaller ikke med det du påstår.
Nå har jeg allerede korrigert deg en gang, dette er andre gangen jeg gjør det - nå får du ta det til deg!

Ektepakten i seg selv er jo motiv for at TH er uskyldig. Hvorfor skulle han drepe AEH hvis han hadde ektepakten? Verdiløs ifht det punktet altså.
Du mener etter hva heg husker at ektepakten er bevis for at TH er psykopat. Det er ikke bevis for dette, det er en del av historien du og dine venner her på forumet prøver å fortelle dere selv.
Godt mulig det stemmer, men ektepakten er ikke bevis for dette.

Der finnes ikke et vitne, DNA spor, lik, fingeravtrykk eller liknende som kan knytte TH til saken.
Uskyldspresumsjonen gjelder tydeligvis ikke på dette forumet.
Med de «bevisene» vi har sett til nå som er lekket i pressen er det 0% sannsynlig at han er skyldig fra et bevisperspektiv.
Men kan ikke dømme folk etter historier, ektepakter.
Men må ha harde bevis på bordet og hvis man ikke har det er man uskyldig, samme faen om man tror han er skyldig eller ikke.
Det er det som er viktig her. Ikke alle mulige historier og piss
Citera
2020-06-17, 10:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Holden vidaresänder inte tips som är till ugunst för TH.
Detta hela dusör upplägget går ut på.
Som att låta vargen vakta fåren...
Om tipsaren inte får gehör hos TH går hen väl till polisen.
Citera
2020-06-17, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Risiko for å hente ut en person fra innerst i Sl*raveien er høy, uansett hvem som står bak. Samtidig er huset i seg selv ganske skjermet.
Telefonaktiviteten til AE den morgenen var høy, så det er nesten et under at noen har klart å overmanne henne i et ledig øyeblikk. Samtidig vet vi at det har skjedd, og at forbrytelsen med stor sannsynlighet er planlagt.

Avtalen med elektrikeren var kun en ringeavtale. Han skulle ikke komme den dagen, men de hadde avtalt å ringes for å gjøre nærmere avtale om besøk. Men likevel, enda et element å styre unna.

Hadde jeg vært kidnapper, og overfalt noen såpass brutalt som det tydeligvis har skjedd her, så ville jeg sørget for transport av gissel liggende kneblet og stripset på hender og føtter. I bagasjerom eller under teppe. Nå tyder imidlertid etterforskningen på at hun ikke har forlatt Sl*raveien i live, så da har det neppe vært nødvendig med slike tiltak.
Det du påstår om elektrikeren er feil!

Han og AEH hadde gjort en avtale 2 uker i forveien, om at han skulle bytte lampene på kjøkkenet.
Det er vanlig at håndverkere ringer den dagen de kommer, for påminnelse og nærmere klokkestett. Derfor "stusset han på" hvorfor AEH ikke ringte tilbake (se lenke/sitat).
Det kan ikke tolkes annerledes enn at elektrikeren skulle gjøre arbeidet den dagen.

I tillegg står det faktisk også at "han hadde vært der tidligere", og politiet ville vite om han hadde hørt eller sett noe som kunne belyse saken.

Har elektrikeren virkelig vært på eiendommen den dagen?
Det virker som rb.no forsøker å si at elektrikeren var på eiendommen før kl 09:48 på* forsvinningsdagen...

Lenker og sitat:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

" – Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342

"– Politiet hadde oppdaget at jeg hadde ringt henne, og at jeg hadde vært der tidligere. De ville bare vite hvorfor jeg hadde vært der, og om jeg hadde sett eller hørt noe som kunne være av interesse for dem, sier han til VG."

https://www.nettavisen.no/nyheter/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn---fikk-ikke-svar/3423848092.html

"- Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier elektriker Tommy Skansen til VG."
Citera
2020-06-17, 10:43
Avslutad
Citat:
Ja, han er åpenbart en snodig onkel skrue når man leser det slik, uten annen forklaring, men det er ikke noe som alene sier at TH er en morder.
Gubbanoa, får ikke håpe det er slik!

Politiet trenger mer enn dette, samtidig vet vi at lagretten mente at de ikke hadde godt nok grunnlag. Det vi får i media er loff.

TH er vel såpass oppdatert, at han vet at norske lover ikke ville latt ham beholde alt alene ved en evt skillsmisse.

Vi er ikke engang sikre på om AEH ønsket å skille seg. Den siste opplysningen om at AEH var skuffet, fordi TH hadde glemt den 49. bryllupsdagen, tyder jo heller på at AEH ikke ønsket skillsmisse.

Det kan også være slik at ektepakten ble inngått, for at en evt skillsmisse mellom TH og AEH, ville gått utover medeierne i aksjeselskapet/-ene. Aksjeselskaper kan ha særvedtekter, nettopp fordi en evt skillsmisse blant medeiere kan gå utover de andre medeierne.
Jeg skal likevel ikke være påståelig, for dette er bare noe jeg har lest om i denne sammenheng.

Samtidig så finnes det svært få eksempler å vise til, når det gjerder skillsmisseoppgjør ifm aksjeselskaper i THs kalliber. Det er så og si umulig å sette verditakst på disse aksjeselskapene i denne størrelsesorden. Det er liksom litt forskjell på en skobutikk og et strømselskap, så i praksis så måtte de kanskje heller inngått en rimelig avtale.

Dere kan være uenig. Jeg sier ikke noe annet en det jeg har lest, så det er ikke min personlige mening. Jeg har postet innlegg om dette før.

Citat:
Ektepakten i seg selv er jo motiv for at TH er uskyldig. Hvorfor skulle han drepe AEH hvis han hadde ektepakten? Verdiløs ifht det punktet altså.
Du mener etter hva heg husker at ektepakten er bevis for at TH er psykopat. Det er ikke bevis for dette, det er en del av historien du og dine venner her på forumet prøver å fortelle dere selv.
Godt mulig det stemmer, men ektepakten er ikke bevis for dette.

Der finnes ikke et vitne, DNA spor, lik, fingeravtrykk eller liknende som kan knytte TH til saken.
Uskyldspresumsjonen gjelder tydeligvis ikke på dette forumet.
Med de «bevisene» vi har sett til nå som er lekket i pressen er det 0% sannsynlig at han er skyldig fra et bevisperspektiv.
Men kan ikke dømme folk etter historier, ektepakter.
Men må ha harde bevis på bordet og hvis man ikke har det er man uskyldig, samme faen om man tror han er skyldig eller ikke.
Det er det som er viktig her. Ikke alle mulige historier og piss
Sånn! Nå har jeg funnet ett av mange innlegg jeg har skrevet om ektepakten.
Hvis du skal være uenig med meg, så må du ikke være så lat, at du ikke gidder å sitere hva jeg har skrevet.
Hvis du i tillegg skal påstå at jeg har gitt TH en diagnose, så du sitere meg!
Ikke vær lat!
Citera
2020-06-17, 11:09
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skidlöpare har vi, men vi har inga egna miljardärer som kidnappar och mördar sina fruar.

Makrelsalat och torskläsk kan vi importera. Olja är trots allt bara en geologisk slump. Elen kan man utvinna på andra vägar. Lax har vi faktiskt också även om man måste dra upp den själv, med spö. Myskoxarna står faktiskt på vår sida gränsen. Valarna simmar alltsomoftast på internationellt vatten. Berg kan rasa och är ibland i vägen.

Men miljardärer som för bort sina fruar har vi inga. Saudi har, men vi har inga.

Hei! Gøtt svart! Vi trenger hverandre her i Norden,og deler med hverandre! Sant Hvalene er i internasjonalt farvann,og bør fredes! Ikke så merkverdig at dere svenske følger saken,da dette er et svenskt forum hadde vi ikke fått sett svenske og danske krim serier i Norge,hadde det blitt tråkigere også
Citera
2020-06-17, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ja, lommeboken viser ikke metadata, og det er heller ikke mulig å selv sende metadata fra egen lommeboka. Motparten behøver ikke å sjekke noe annet enn lommeboka sin ettersom han ikke forventer noe annet en kodede beløp inn i lommeboka/konto sin. Derfor tror jeg sansynligheten er stor at motparten aldri fikk med seg at han ble sendt metadata meldinger.
TH derimot sjekke blockchaineksplorer eller lignende (se også trusselbrev side 4!!), det er hans eneste mulighet å finne ut hvilke kodede beløp motparten formidler til ham.

Nei, egentlig ikke. blockchainexplorer viser at du har fått en op_return output og via å klikke på transaksjonshashen og scrolle ned til tilsvarende output finner du metadataen. Du trenger ikke noe verktøy bortsett fra en hex til ascii konverter. Men hvis du ikke forventer metadata og ser kun på lommeboka, så finner du ikke ut at du skal sjekke for metadata. Metadata er uvanlig. Man må vite at det finnes noe som heter metadata! Det er ikke lett å legge til metadata i en transaksjon, det er absolut avansert og krever spesielle verktøy. Vanskelig å tenke at motparten hadde mulighet å svare på samme måte, det krever noen med gode IT/data og kryptokunnskap.

Nei, bitcoin metadata var "decode hex in monero to ascii", og jeg tror det mest sansynlige er at monerometadataen (monero har noe lignende som bitcoin) var en monero adresse motparten kunne bruke for å kommunisere med politiet. Noe annet har liten mening.... Såklart må direkte kommunikasjon holdes hemmelig for omverden, alle kan følge med bitcoin metadata, det er ikke spesielt bra. Men det forutsetter at motparten fikk med seg disse metadata melding og har verktøy å lese monero metadata og verktøy å sende metadata, enten btc og/eller xmr. Og det er høyst usikkert. Det fungerte dermed heller ikke.

Men nå har alle med kunnskap om de tre adresser kryptoGM har brukt (126sDH** 1DAgY** og 32jYx**) mulighet å sende beløp og evt metadata til vedkommende og se om man kan få respons. Det er ikke helt greit men sånn er det bare.
Det tyder på at motparten var lite villig til å forhandle, utover det krypto-opplegget som var gitt.

Enten fordi de bare var kyniske - eller fordi de var "mindre sofistikerte kidnappere", med mindre kunnskap, i forhold til risiko for å bli sporet, og andre ressurser, som er nødvendig for at et kidnappingsofferet kan bli holdt levende.

Felles for begge eksemplene, er at de er villig til å fortsette med nye offer, hvis tilfellet viser seg å være mislykket - istedet for å bli avslørt.

Sånn sett er begge eksemplene kynisk.
Citera
2020-06-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skidlöpare har vi, men vi har inga egna miljardärer som kidnappar och mördar sina fruar.

Makrelsalat och torskläsk kan vi importera. Olja är trots allt bara en geologisk slump. Elen kan man utvinna på andra vägar. Lax har vi faktiskt också även om man måste dra upp den själv, med spö. Myskoxarna står faktiskt på vår sida gränsen. Valarna simmar alltsomoftast på internationellt vatten. Berg kan rasa och är ibland i vägen.

Men miljardärer som för bort sina fruar har vi inga. Saudi har, men vi har inga.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in