Citat:
Ursprungligen postat av
Gubbanoa
På den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 følte at han måtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen på samme som deg og meg. Han hadde det så klart for seg at hans kone ikke skulle få en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngåelse, at han måtte ha det nedtegnet i en spesielt særavtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen på 200.000 kr før hun var 67 år, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris på henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 år på å forandre kontrakten. Så nøysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vært en ny kontrakt , hadde nok VG fått snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han på noe tidspunkt unnet henne noe økonomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe på å skille seg fra ham.
https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChzetnJQpeaGZ6VSyWgjBbbqT-KW6Q.png
Ja, han er åpenbart en snodig onkel skrue når man leser det slik, uten annen forklaring, men det er ikke noe som alene sier at TH er en morder.
Gubbanoa, får ikke håpe det er slik!
Politiet trenger mer enn dette, samtidig vet vi at lagretten mente at de ikke hadde godt nok grunnlag. Det vi får i media er loff.
TH er vel såpass oppdatert, at han vet at norske lover ikke ville latt ham beholde alt alene ved en evt skillsmisse.
Vi er ikke engang sikre på om AEH ønsket å skille seg. Den siste opplysningen om at AEH var skuffet, fordi TH hadde glemt den 49. bryllupsdagen, tyder jo heller på at AEH ikke ønsket skillsmisse.
Det kan også være slik at ektepakten ble inngått, for at en evt skillsmisse mellom TH og AEH, ville gått utover medeierne i aksjeselskapet/-ene. Aksjeselskaper kan ha særvedtekter, nettopp fordi en evt skillsmisse blant medeiere kan gå utover de andre medeierne.
Jeg skal likevel ikke være påståelig, for dette er bare noe jeg har lest om i denne sammenheng.
Samtidig så finnes det svært få eksempler å vise til, når det gjerder skillsmisseoppgjør ifm aksjeselskaper i THs kalliber. Det er så og si umulig å sette verditakst på disse aksjeselskapene i denne størrelsesorden. Det er liksom litt forskjell på en skobutikk og et strømselskap, så i praksis så måtte de kanskje heller inngått en rimelig avtale.
Dere kan være uenig. Jeg sier ikke noe annet en det jeg har lest, så det er ikke min personlige mening. Jeg har postet innlegg om dette før.