2020-06-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
NÄR skulle det annars skett?
Hon har dött i lägenheten och tishko har själv paketerat det..han var hemma hela helgen (förutom ev utanför huset)
Ingen kan ha gjort HELA jobbet under de timmarna han var i Ljungskile utan att han märkt något vid hemkomst.
På tisdagen hämtades han och jag tror knappast att någon skulle våga sig in i lägenheten med vetskap om att polisen hämtat och möjligtvis haft span på lägenheten.
Ingen normal människa gör så, om du hittar ett paket och har hört att någon är saknad, tar du dig in i den misstänktes lägenhet då?
Och vart skulle paketet legat innan?
Nä ingen har planterat något bevis.

Det du skriver nu.

Ingen kan ha gjort HELA jobbet under de timmarna han var i Ljungskile.

Hur långt tid tror du jobbet krävs?

På tisdagen hämtades han och jag tror knappast att någon skulle våga sig in i lägenheten med vetskap om att polisen hämtat och möjligtvis haft span på lägenheten.

Som mördare blir man feg?

Ingen normal människa gör så, om du hittar ett paket och har hört att någon är saknad, tar du dig in i den misstänktes lägenhet då?
Och vart skulle paketet legat innan?

Det där med att hitta ett paket? Hur man gör sen? Vart fanns det innan?

Undrar vad du menar med det?

Vill du förklara,vara tydlig.
Hoppas att du kan vidare utveckla detta inlägg så vi andra kan förstå vad du menar.

Fan vad långt borta kl14 är..
Citera
2020-06-17, 00:37
Medlem
F3ttans avatar
Ska någon begära ut ljudfilerna från TR?
Citera
2020-06-17, 00:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Med reservation för att du talar om ett helt annat avtryck än det som syns på vardagsrumsgolvet vid stolen, FUP sid 271:
Skärpning.
Det finns inget som bekräftar att det är ett avtryck av en MacBook.
Enligt FUP vet man inte vad som lämnat avtrycket.
Wilma hade troligtvis en Apple-laptop som skoldator. Enligt vittne har den lämnats tillbaka till skolan när hon slutade. En Apple-låda syns på bild i FUP, sid 220.

Ja just det och du var ju på plats så du vet det exakta svaret....

Tagga ned plz

Om du är duktig på matte och att räkna ut skala är det idiotenkelt att se. Du ser tom rundningen i hörnen. Du får lägga till en felmarginal eftersom en macbook är fasad
Så jämnför du din skala med exempelvis en mac

Sluta tro att du vet alla svar!
Det du skriver är väl samma nonsens som någon annans
Citera
2020-06-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fast Beatrice har en poäng.
En likhund som INTE markerar en kroppsdel av ett lik inne i ett sovrum.

Med risk att vara sen på bollen...

Resväskan var inte kvar i garderoben när hunden kom in i lägenheten, och såvitt jag förstått hade man vädrat en bra stund också.
Citera
2020-06-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu missade ni en viktig grej. Det fanns ytterligare avtryck utöver T’s.
Man har ragit avtryck och dna från flera personer
De avtrycken du menar är avtryck som mycket väl kan vara Tishkos.
Det är inte så att det är en annan oidentifierad persons avtryck.
Det är helt enkelt bara avtryck av dålig kvalitet.
Citera
2020-06-17, 01:01
Medlem
Tänker så här också att om W hade varit typ 50 bast och haft ett tidigare förhållande med dålig skilsmässa, så kunde det ju vara möjligt att nåt gammalt kom i kapp.....men en 17-åring!?
Hur många människor kan hon retat upp för att bli mördad? I mina ögon finns bara en person.
Hmmm...
Citera
2020-06-17, 01:15
Medlem
.
Sista rättegångsdagen är till ända för denne yngling. Åklagaren yrkar på livstid, försvaret på frikännande.

Vad händer nu?

Domstolen kommer att meddela att T är kvar i häktet och att en fyra veckors psykkoll ska ske. Därefter kommer dom att meddelas.

Efter sedvanlig psyktest kommer T förmodligen att dömas till livstid. Jag hade innan rättegången satt straffsatsen till 12 till 16 år men efter T:s uttalande och agerande under densamma, samt försvarets låga status, är jag mer benägen att köpa åklagarens propå.
Citera
2020-06-17, 01:32
Medlem
Hur lång tid kan det ta tror ni att äta upp en kropp på ca 50kg.
Wilmas pappa hade ju sett massa kuddar vid ugnen genom brevinkastet.
Har för mig att ugnen va på nämligen (någon annan som har koll på ugnen, på eller av?)
Är det ens möjligt att tillaga ca50kg människa och få i sig allt utom huvudet på 5 dagar?
Bara en bäng tanke jag fick men han verkar ju ju kapabel till det mesta den här "pojkvännen".
Citera
2020-06-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Hur lång tid kan det ta tror ni att äta upp en kropp på ca 50kg.
Wilmas pappa hade ju sett massa kuddar vid ugnen genom brevinkastet.
Har för mig att ugnen va på nämligen (någon annan som har koll på ugnen, på eller av?)
Är det ens möjligt att tillaga ca50kg människa och få i sig allt utom huvudet på 5 dagar?
Bara en bäng tanke jag fick men han verkar ju ju kapabel till det mesta den här "pojkvännen".

Nej det är inte möjligt. Men däremot att finfördela en kropp och sedan använda toaletten. Åtminstone i teorin.
Citera
2020-06-17, 02:05
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corneille
Nej det är inte möjligt. Men däremot att finfördela en kropp och sedan använda toaletten. Åtminstone i teorin.

nä knappast troligt va ?
Citera
2020-06-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corneille

A jävlar va sjukt.
Sitter å skummar igenom rättegångens live rapporteringar på olika medier nu.
Jag hade dömt den här killen skyldig till mord och brott mot griftefriden eller vad det heter när man skymfar en död kropp.
Men undrar hur långt juridiken kan nå här egentligen?
Om man inte vet hur hon dog så kan det alltid finnas risk för dråp.
Men jag vetefan.
Va ju mycket blodstänk och obduktionen av huvudet tyder ju på mycket grovt trubbigt våld och även skärsår.
Han hade nog kunnat komma undan med dråp om han inte blånekade.
Som jag ser det juridiskt (jag är långt ifrån duktig på juridik), men det borde tyvärr finnas utrymme här för dråp.
Jag hade personligen däremot dömt skyldig till mord.
Undrar verkligen vad han gjorde med den här stackars flickans kropp?
Citera
2020-06-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Med risk att vara sen på bollen...

Resväskan var inte kvar i garderoben när hunden kom in i lägenheten, och såvitt jag förstått hade man vädrat en bra stund också.

Citerar mig själv.

Jag läste om i FUP efter att ha postat ovan, och det var ju korkat att vara så tvärsäker.

Jo, resväskan var kvar i garderoben när likhunden sökte.

My bad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in