2020-06-16, 22:36
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
En chockad 23 åring kan lika bra placera det i köksskåpet eller under sängen.
Han visste inte vad han gjorde och brydde sig inte heller.
Så att säga placeringen är inte konstigt med tanke på omständigheterna.

Rätt.

Däremot om nu någon ville sätta dit T. så är placeringen konstig! Jättekonstig till om med.

Säng eller kylskåp skulle nog vara ett bättre ställe för att få honom verka skyldig.

Baah vill veta domen nuuu. Läskigt det här. Men om jag ska mörda någon, så ska jag göra allt i min makt för att förgöra kroppen. Eller iaf dölja dödsorsak. Verkar ju vara det viktigaste.
Citera
2020-06-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här skriver polisen i PM.

Undertecknad och Pa. S*mon Planti*g genomförde gripandet av misstänkt i dennes lägenhet i Uddevalla. För att kunna genomföra den personella husrannsakan och eftersöka misstänkt kontaktades fastighetskötaren för att rekvirera en huvudnyckel.
I den aktuella lägenheten anträffades misstänkt sovandes under ett täcke på soffan i vardagsrummet. Innan transporten till Uddevalla polishus ville misstänkt gå på toaletten varför ett övervakat toalettbesök genomfördes.
Dörren till aktuell lägenhet låstes och nyckel överlämnades senare under samma dag till forensiker.

Alltså: vaktmästaren verkade, om jag läser rätt ovan, ha överlämnat aktuell huvudnyckel till polisen. Så det skulle då vara den fjärde nyckeln som möjligen fanns tillgänglig för tillgång till lägenheten.

Vi har 2 huvudnycklar i vår förening, varav jag har 1. De räknas inte in i en individuell lägenhets nycklar. Personligen har jag 4 nycklar varav mina grannar har fått 3.
Citera
2020-06-16, 22:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Bor i ett stort fastighetsbestånd. Ett utav de största rent av.
”Huvudnyckelsystemet” är ett förlegat system.
Alla fastighetsägare rekommenderas att byta detta. Ska fastighetsvärden eller annan person in i lägenheten måste de ha ditt tillstånd ändå.

Det kan till och med vara så att dina försäkringar inte täcker eventuell stöld osv om det finns en huvudnyckel. Allt finns att läsa på hyresgästföreningens hemsida. Även på bostadsrätternas.

Men det är absolut som du säger. De flesta/många har nog system med huvudnyckel fortfarande.

Och med en sådan skulle tex en fastighetsskötare kunna bli offer i en mordutredning.
Om T hade varit smart och använt sina 6 månader i häktet till att hitta en hållbar historia, så hade detta kunnat vara en...
Den skumma fastighetsskötaren är kanske den riktiga mördaren? han har tillgång till huvudnyckel, han har koll på de som bor där. Han kan fastigheterna utan och innan osv.
Ja om han använt sina månader och haft nått i skallen finns det flera tillfälligheter som han hade kunnat använda. Att han inte försökt komma med alternativa lösningar är faktiskt det enda som talar lite för honom.
Tror att han bara är en vanlig korkad impulsstyrd egoistisk svartsjuk tjejmisshandlare. Kommer han lös så hittar han snart nån ny jagsvag modersfigur som vill trösta honom för att han varit en sån skitstövel.
Citera
2020-06-16, 22:42
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Försvaret verkar ju definitivt antyda att det var en polis som gjorde detta.
Om BR menar på att liklukt borde kännas efter 3-4 dagar i kombination med det faktum att ingen märkte något den 26/11, så blir det den enda slutsatsen man kan dra.

Om försvarets "luktteori" ska stämma måste ju någon planterat huvudet på hyllan som tidigast runt den 22/11. Vid det laget hade enbart polisen tillgång till lägenheten.
Förmiddagen den 19/11 är för tidigt i "luktteorin" - så teorier kring huvudnycklar eller "ytterligare kopior" faller bort.

Alternativt så menar man att polisen (av slarv, eller med flit) glömt låsa dörren mellan sina besök? Och att en okänd person då lyckats ta sig in.

I slutet av dagen dock, tycker jag faktiskt att BR talar mycket i gåtor. Hon har problem att lyfta fram rejäla argument för Tishkos oskuld, och istället försöker hon så tvivlets frö. Det är så jag tolkar de här utsagorna.

Ska en skratta eller gråta åt BR? Det är den stora frågan?
Citera
2020-06-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Det får vi se imorgon kl 14.00
Citera
2020-06-16, 22:46
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det får vi se imorgon kl 14.00

Usch ja.
Citera
2020-06-16, 22:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Varför vill du insistera om att "bevisplantering" skulle skett efter att polisen bytt låskolven? Du skriver om och om det. Menar du att hela poliskåren och polisledningen är inblandad och skickat Simon på uppdraget?
(Simon Pl*nting)
Förlåt Bambambi! Vill vara rolig bara.
NÄR skulle det annars skett?
Hon har dött i lägenheten och tishko har själv paketerat det..han var hemma hela helgen (förutom ev utanför huset)
Ingen kan ha gjort HELA jobbet under de timmarna han var i Ljungskile utan att han märkt något vid hemkomst.
På tisdagen hämtades han och jag tror knappast att någon skulle våga sig in i lägenheten med vetskap om att polisen hämtat och möjligtvis haft span på lägenheten.
Ingen normal människa gör så, om du hittar ett paket och har hört att någon är saknad, tar du dig in i den misstänktes lägenhet då?
Och vart skulle paketet legat innan?
Nä ingen har planterat något bevis.
Citera
2020-06-16, 22:52
Medlem
SweKingCalles avatar
Det hade varit intressant om de tagit in en psykolog eller liknande som gjort något uttalande angående hur han packat väskan, sakerna han lagt i väskan, gosedjur namnskylt m.m
Citera
2020-06-16, 22:54
Medlem
Novotars avatar
Nämen sluta spekulera utifrån BR slutanförande - det är fullkomligt ologiskt! Hon är försvarsadvokaten och hon är helt enkelt TVUNGEN att få ihop en ”ev story” alternativ hur den än må vara hur orealistisk som helst, för att hon MÅSTE.
Vilket jobb. Nä jag hade inte fixat detta då det är så uppenbart var sanningen ligger.
Timmarna fram t 14.00 lär gå
V Ä L D I G T långsamt!
Citera
2020-06-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Hon är Tishkos representant i det här ärendet och har gjort sitt bästa utifrån de skrala förutsättningarna, skulle jag tro. Men visst blir det löjligt.

Och som om det inte vore nog så medger hon i nästa andetag att Tishko hanterat huvudet - stick i stäv med hans eget blånekande.
Citera
2020-06-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
NÄR skulle det annars skett?
Hon har dött i lägenheten och tishko har själv paketerat det..han var hemma hela helgen (förutom ev utanför huset)
Ingen kan ha gjort HELA jobbet under de timmarna han var i Ljungskile utan att han märkt något vid hemkomst.
På tisdagen hämtades han och jag tror knappast att någon skulle våga sig in i lägenheten med vetskap om att polisen hämtat och möjligtvis haft span på lägenheten.
Ingen normal människa gör så, om du hittar ett paket och har hört att någon är saknad, tar du dig in i den misstänktes lägenhet då?
Och vart skulle paketet legat innan?
Nä ingen har planterat något bevis.

Du vet, jag vet inte.
Citera
2020-06-16, 22:57
Medlem
Novotars avatar
Konstigt... varför sov han inte i ”deras” säng...🤔😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto