Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-16, 22:37
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu tror jag det blandas ihop här. Pedofilen själv får sin post och är folkbokförd på samma adress. Den unge pappan däremot, som pedofilen tydligen hjälper, är skriven på pedofilens adress och har en särskild adress dit han får sin post. Jag ber om ursäkt om jag tolkat fel, men det känns som om det blivit en hopblandning av folk, adresser etc här.

Jag kanske hade lite fel men inte helt. De är skrivna hemma hos honom med c/o, Det görs inte om det är bostadsadressen...kolla här:

Citat:
Vad är c/o adress?
C/o är en förkortning av det engelska uttrycket "care of" och används i betydelsen av att någon tar hand om eller har ansvar för posten som kommer.

En c/o adress används ofta om man har ekonomisk förvaltare (god man) utsedd då all post skall skickas till förvaltaren och inte till den person som har en ekonomisk förvaltare utsedd.

En c/o adress skall alltid användas när en person skall ta hand om och förmedla posten till en annan person. Man skall alltså inte använda c/o i adressen om man är inneboende eller hyr i andra hand. Det finns risk att posten inte kommer fram om till exempel den som hyr lägenheten i första hand har sin post eftersänd.

https://www.ratsit.se/info/ratsit-a-...ld-postadress/
Citera
2020-06-16, 22:39
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
den andra gärningsmannen som är anhållen för underlåtelse avslöjande av våldtäkt mot barn vad menas med det?

Antar att det handlar om att man inte har ingripit/försökt förhindra peddots övergrepp; att man vetat om/förstått att han ämnade begå övergrepp men ändå låtit det ske.
Citera
2020-06-16, 22:40
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
13 åringen är en hjälte! Kung Abbe borde bli polisutredare.

Nästa generations GW?
Citera
2020-06-16, 22:41
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Men snälla att borgiften, barnäktenskap, och tvångsgiften förekommer i mellanöstern vet redan alla, vem försöker du övertyga liksom?

Barnet som larmade om pedofilen gjorde en bra sak. Väldigt märkligt att han snackar som en nyanländ arab bara med tanke på att han ser ut att vara supersvensk.

Vad kan pedofilen tänkas få för straff? I de flesta andra länder i världen hade det väl blivit livstid, men i Sverige? Fem år kanske eller något sånt?

Hans mamma är svensk, eller västerländskt och hans pappa är från nåt arabland
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lockade-barnen

Sista meningen i artikeln:
Fotnot: Mamma Kristina och pappa Ibrahim vill inte själva vara med på bild, men har godkänt att Abbe träder fram med bild och namn.
Citera
2020-06-16, 22:43
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yemenghua
Jag kanske hade lite fel men inte helt. De är skrivna hemma hos honom med c/o, Det görs inte om det är bostadsadressen...kolla här:
Jag kan inte se en c/o-adress där. Alls. F ö kan man vara folkbokförd på en c/o-adress. Studenter är det ofta när de är inneboende. De byter inte bara postadress, utan även mantalskrivning. Men enligt registren så står det inte om c/o utan om "särskild adress". Nå, inget jag vill strida om på något sätt. Intressant är vem som äger lägenheten, vem står på kontraktet? Hyresrätt eller BR? Lite nyfiken om varför folk står skrivna där överhuvudtaget - bor ALLA där?

Tillägg: Ser att pedofilen bott där i 25 år, de andra betyyydligt mindre.
__________________
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-16 kl. 22:45.
Citera
2020-06-16, 22:50
  #174
Avstängd
Tydligen bodde han runt hindertorpsgränd i rinkeby och ska ha filmat sina övergrepp på barn genom en dold kamera ovanför sängen.


Till vardags drev han folkets hus och har i 20års tid varit den som ställer upp för barn i närområdet (läs:våldtagit)

Hoppas han får gatans rättvisa när han väl är ute.
Citera
2020-06-16, 22:56
  #175
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nästa generations GW?

Jag hoppas det!
Citera
2020-06-16, 22:58
  #176
Medlem
DeviatorXs avatar
Underbart att se att det fortfarande finns hjältar i Sverige! Abbe måste få en belöning! Tack för alla som grävt fram uppgifter om pedofilen. Tyvärr är han ute om två år igen och då behöver hans omgivning informeras om situationen. Samhället kommer inte sköta den saken.

Redan nu skulle det vara kul att höra hur många vänsterskadade (med barn) som inte tror på straff som kan låta Jörgen bo hos sig när han kommer ut.

Önskar Jörgen all Karma i världen.
Citera
2020-06-16, 23:08
  #177
Medlem
Pedofilen påstår att han våldtagit och utnyttjat barn området under 20 år. Var bodde han innan han flyttade dit? Sån här böjelse dyker väl inte upp när man är medelålders? Och i enbart det området finns utnyttjade barn som nu är vuxna. Och så rivs allt upp. Frågan är hur mycket som skrivs bort p g a preskriptionstid.

Jag tror han hållit på med detta ytterligare 20 år. Fy för den lede.
Citera
2020-06-16, 23:14
  #178
Medlem
Årets stödboll till Abbe!
Han har räddat många framtida sargade psyken, stenhård jävel dessutom.
Citera
2020-06-16, 23:19
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Årets stödboll till Abbe!
Han har räddat många framtida sargade psyken, stenhård jävel dessutom.
Han är en kung! Vilken hjälte
Citera
2020-06-16, 23:20
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Tydligen bodde han runt hindertorpsgränd i rinkeby och ska ha filmat sina övergrepp på barn genom en dold kamera ovanför sängen.


Till vardags drev han folkets hus och har i 20års tid varit den som ställer upp för barn i närområdet (läs:våldtagit)

Hoppas han får gatans rättvisa när han väl är ute.
När bodde han runt hindertorpsgränd? Hans adress är på Visbyringen 38!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback