2020-06-16, 20:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fruktansvärt skräp.

Jaa, mycket sevärd.. Skadar inte med ett sydländskt / asiatiskt perspektiv.

Om vi bortser från Irländaren, då.
Citera
2020-06-16, 20:48
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Har sett fler och fler som jag skulle klassa som "Svenssons" (inte negativt menat - är nog en själv som är en kuf~) i bekantskapskretsen på Facebook vara kritisk till hanteringen och Tegnell & Co i alla fall. Tanter i övre medelåldern med villa och Volvo och dylikt.

Känns som att det börjar bli lite mer mainstream. Inte samma hets om hobbyexpertis längre.
De jag känner är av olika orsaker nöjda med sveriges hantering. Min mest rasistiska sverigedemokratkompis tycker typ att det enda bra som sossarna gjort var att inte ha lockdown. Kan dock till stor del bero på att han har eget företag.
Citera
2020-06-16, 20:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Sverigebilden bör visas upp som den är - inge vidare.

Men detta känns patetiskt men inslag av vakter och ett "hemligt ställs i skogen där dödscontainrar gömts undan".

Vad håller ni på med alla som verkar vilja dra landet ner i gyttjan? Runkar ni till det?
Vad har ni att vinna på det??
Regeringen är verkligen skit, troligtvis den sämsta vi har haft.
Men att som SVENSK pissa på sitt eget land dag in och dag ut är ett sjukligt beteende. Och i synnerhet när ni tom hyllar diktaturer som Kina, manjana-länderna i sydeuropa och målar upp asiatiska shithole-länder som föredömen.
Det ”hemliga stället” var det väl en svensk som visade till? Dessutom blir det ju en talande kontrast till vår folkvettslinje och motståndskraft, dvs ytan vi har försökt visa upp.

Att bli avkrävd en oskyldig filmsnutt hör knappast hemma i en moralisk och frihetlig stormakt som vår. I en korrumperad bananrepublik, möjligtvis.

Är Sydkorea ett ”shithole-land”? På vilket sätt då..?
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-06-16 kl. 20:59.
Citera
2020-06-16, 20:50
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De jag känner är av olika orsaker nöjda med sveriges hantering. Min mest rasistiska sverigedemokratkompis tycker typ att det enda bra som sossarna gjort var att inte ha lockdown. Kan dock till stor del bero på att han har eget företag.

De här är långt ifrån sverigedemokrater i alla fall. Väldigt "rött" område öht.

Svårt att fajtas med anekdoter dock.
Citera
2020-06-16, 20:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Synd vi inte är lika bra som Spanien, de lyckades återuppliva nästan 2000 människor som dött i Corona, bara det är värt nobelpriset i allt förutom litteratur. Sen dess har de inte haft ett enda dödsfall på tre veckor, fantastiskt!
Mja, de redovisar i efterhand i klump.
Citera
2020-06-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såväl sydkoreaner som italienarna vet vad som gäller vid munskydd. Det är är sällan man använder munskydd i TV i studiosituationer vad jag sett, men håller däremot avstånd. Övriga studiogäster kan dock ha munskydd.

Och sydkoreanen håller avstånd, blir intervjuad och måste kunna höras tydligt. Reportern sitter med munskydd vad jag såg.

Precis som BLM-demonstranter som skriker ut sitt budskap.

Intervjupersonerna var kritiska mot den slappa attityder och nonchalanser som svenskarna hade visat gentemot sina medmänniskor - sen visade de exempel på samma sak själv.

Man använder ju inte munskydd för att skydda sig själv - har du ju själv predikat här flera gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror många ur försvararskaran tappat intresset också. Inte blivit kallad alarmist eller domedagsprofet på ett tag för att jag inte tyckt hanteringen känts helt klok.

Nu är det ett mer avslaget och långsamt fiasko.

Vi är fast i ett evighetsdrama.

Norén ain't got shit on us... Den ultimata dysfunktionella mörka familjen, Svea Rike, med sina hemligheter! Det är Sverige idag.

Ingen utomstående skall få se den smutsiga byken. Och ser de den, så ser de fel!

.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Konstigt det där.. att så många vill ge igen på Sverige...

Nu var det Rai Uno, italiensk tv.

Tidigare idag var det Campbell, och han hade väl fått sitt hat ifrån British Medical Journal.

Innan dess var det ju Trump.

Och så Bill Gates.

Och så de 22 forskarna.

Och så de 2.000 svenska forskarna i sitt upprop.

Och så de dumma ekonomerna som skrev på ledarsidorna.

Och så svenska professorn som skrev om döden på äldreboendena.

Och så anser svenska professorn som skrev att Tegnell och Löfvén borde bytas ut.

Och så Financial Times som skrev att vi gjorde fel.

Och så var det ju Jimmie också. Och Ebba.

Och sen var det visst hela Norden också.

Och några andra länder i EU.

Nej, jag är beredd att hålla med faktiskt.

Det verkar som att precis ALLA har en agenda mot Sverige!

They're all in on it!

Nu är det ju inte direkt min åsikt du recenserar, så ok med det...
Citera
2020-06-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDaylight
100 företag som utvecklar vaccin mot corona? Verkligen? Har du en lista eller källa på det?

Allerede den 10.marts var der 60 grupper som arbejdede på at udvikle Covid-19 vaccine.

Mon ikke antallet er noget større idag:

https://finans.dk/erhverv/ECE11994881/jagten-paa-en-coronavaccine-flere-end-60-aktoerer-verden-over-leder-efter-loesningen/?ctxref=ext
Citera
2020-06-16, 20:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Samtidigt så drar Tegnell slutsats att urvalet är representativt ändå:

"– Det tar ett par veckor att utveckla antikroppar från det att man blir sjuk så siffran är egentligen betydligt högre i dag. Vi håller på och arbetar med detta och med tanke på att vi har en dubbleringstid av antalet fall på ungefär tio dagar så borde det ligga en bit över 20 procent. Men det får vi räkna på ordentligt, säger Tegnell."

Om man har en fördubbling av antal smittade på 10 dagar, då borde vi ju snart ha en fördubbling av antal döda, dvs gå mot 10000. Men Tegnell säger samtidigt att antal nya smittade går ned, men det har man inte om de fördubblas hela tiden. Helt ologiskt.
Alltså, det där är inte ens vetenskapligt. Ingen med en seriös ansats skulle uttrycka det så. Bara det att det får antas att vården har blivit bättre och tyvärr de mest sårbara har dött och att man faktiskt på vissa håll tagit krafttag mot att stoppa spridning bland särskilt utsatta grupper gör nog att man får anta att det inte dör lika många utan flera räddas. Dessutom kan man inte direkt koppla dödsfall till unga sjuka som ofta klarar sig. Man kan nog också anta att det nu finns flera yngre som smittats via olika gruppaktiviteter den sista tiden.

Tegnell verkar vara helt bindgalen. Han kommer aldrig att erkänna ett endaste misstag som att man hela tiden har använt sig av felaktiga instrument och metoder:

Folkhälsomyndigheten lägger ner arbetet med coronamodell

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7494630
Citera
2020-06-16, 20:55
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skäms på dig själv för att vara så naiv och okunnig. Kawasaki är inget nytt och drabbar extremt få. Organskador fanns nog innan på de flesta som nu påstås ha fått sådana av C19. Immuniteten verkar vara samma som andra coronavirus.

Det fanns tydligen fortfarande en borttappad kvar i tråden. Tack då vet jag att ni är kvar!
Citera
2020-06-16, 20:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Reagerade också på det med munskydden precis som du nämner det,

men sen tänkte jag efter, WHO rekommendationen ser ut såhär

"WHO advises that governments should encourage the general public to wear masks where there is widespread transmission and physical distancing is difficult, such as on public transport, in shops or in other confined or crowded environments. "
https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---5-june-2020
Det är lite svårt att bli intervjuad med munskydd, sen så höll de väl avstånd, typ.
De kan ju också vara testade och inte bära på nån smitta.

Man har börjat spela in och sända underhållningsprogram som normalt har studiopublik i Italien - dock utan publik. Där bär man inte masker, däremot håller man avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in