2020-06-16, 12:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekatoncheirer
Själv har jag läst att han sitter inne för narkotikabrott och sexuella övergrepp på barn.
Spännande hur mycket informationen varierar i de olika artiklarna ändå

Straffet för sexuella övergrepp mot barn är enligt uppgift redan avtjänat (den 31 augusti 2018). Nu avtjänar han straff avseende narkotikabrott, vilket formellt är klassat som "otillåten handel med bedövningsmedel", för vilket han kan bli frisläppt i januari 2021.

https://www.derwesten.de/panorama/vermischtes/maddie-mccann-christian-b-hinter-gitter-das-kommt-jetzt-im-knast-auf-ihn-zu-id229289964.html
Citera
2020-06-16, 12:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Alltså, efter Palmemordets antiklimax så känner jag att jag inte orkar hoppas på att detta ska uppklaras.

Men OM det gör det... alltså jag kan inte fatta att en återfallsförbrytare och pesofil våldtäktsman har kunnat hålla sig undan i så många år?! Det känns otroligt och jag har hela tiden trott att föräldrarna låg bakom försvinnandet.

Sannerligen ett spännande år.
Citera
2020-06-16, 13:43
Medlem
Föräldrarna har förnekat att de fått något brev från tyska utredare

Så vem fan Hittarpå något sådant
Senast redigerad av repiuho 2020-06-16 kl. 13:46.
Citera
2020-06-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Föräldrarna har förnekat att de fått något brev från tyska utredare

Så vem fan Hittarpå något sådant

Källa?
Citera
2020-06-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyson67
Källa?

https://uk.news.yahoo.com/madeleine-mccann-evidence-dead-german-authorities-105108237.html
Citera
2020-06-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyson67
Källa?
Deras officiella fb hemsida official find madeleine campaign
Citera
2020-06-16, 16:16
Medlem
Tyskarna bekräftar att de visst har skickat ett brev.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8426407/Kate-Gerry-McCann-hit-German-prosecutors-claims.html

Kan tyckas märkligt att skicka brev. Har det med säkerhet och sekretess att göra? Telefonsamtal risk för avlyssning. Likaså via digitala möten.
Klåpigt ändå av tyskarna att förlita sig på postgången. Även om det är ett rekommenderat brev.
Citera
2020-06-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Tyskarna bekräftar att de visst har skickat ett brev.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8426407/Kate-Gerry-McCann-hit-German-prosecutors-claims.html

Kan tyckas märkligt att skicka brev. Har det med säkerhet och sekretess att göra? Telefonsamtal risk för avlyssning. Likaså via digitala möten.
Klåpigt ändå av tyskarna att förlita sig på postgången. Även om det är ett rekommenderat brev.

I vilken tysk sida har du läst det? Det finns seriösa och fullständigt oseriösa sidor, t ex dayli mail gossip.
Citera
2020-06-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Polisen i UK har hrla tiden mörkat vad som egentligen hände då Mc Cann i ett tidigt skede duperade dem genom högt uppsatta kontaktet.

Nu är jag övertygad om att alla vill lägga detta bakom sig (ansvariga vill sova tryggt och föräldrarna har fått som de ville att frsmstå som oskyldiga).

Inga bevis kommer läggas fram och peddo tysken får bära hundhuvudet.

Ungefär som Skandiamannen i Palemordet.

Ingen vill eller vågar dra detta längre nu.
Det är vad jag också tror. Sanningen får helt enkelt inte komma fram.
Citera
2020-06-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad jag inte greppar är folks inställning till hur en eventuell kidnappare kom in och ut ur lägenheten. Terassdörren stod olåst och restaurangen hade dålig uppsikt över den. Varför är då folk helt besatta av fönstret och om två personer kunde komma ut därifrån samtidigt?

Det absoluta mest troliga är att Christian hade span på lägenheten. Han gick upp för den smala skyddade trappan. Öppnade dörren med handskar. Gick in i sovrummet och tog Madeleine. Gick ut samma väg och stängde dörren försiktigt efter sig. Gick ner för trappan och satte henne i en bil och körde iväg.

Mammans berättelse om gardiner som fladdrar kan vara ett falskt minne på grund av chock eller liknande.
Och han tog sig tid till att bädda Madeleines säng innan han gick därifrån?
Citera
2020-06-16, 17:14
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Å andra sidan. Tysk polis hjälpa engelsk polis att mörka för en av deras invånare. Nja, det är vågat spel.
Citera
2020-06-16, 17:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Klart att sanningen får komma fram.Är du 7 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in