2020-06-06, 07:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Så för att sammanfatta Christian Brückner.

• Bor kilometer från brottsplatsen.
  • Droganvändare.
  • Pedofil (dömd för barnporr).
  • Tidigare dömd för sexuella övergrepp/våldtäkter med sadistiska inslag.
  • Pratar på forum om hur han vill utnyttja barn.
  • Hans mobil var i området när brottet begicks (oklart vad det innebär mer exakt).
  • Rör på sig efter Madeleines försvinnande (säljer sin bil och flyttar).
  • Har pratat om brottet på fyllan och hintat om att det är han.

Samt kanske fler mer konkreta grejer som åklagaren håller på i nuläget.

Kommentarer? Hur kan inte det första den portugisiska polisen gjorde vara att förhöra denna kille?

Angående hans mobil i området: Han fick ett telefonsamtal i Praia da Luz kl. 19:32 som avslutades kl. 20:02. Polisen har gått ut med både hans nummer samt uppringarens och bett om tips gällande dessa.

https://www.bbc.com/news/uk-52935728
Citera
2020-06-06, 07:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
CB försökte 1993 göra sexuella närmanden på en 6-årig flicka på en lekplats i Würzburg, men när flickan började skrika lämnade han platsen, enligt polisrapporten. Ett halvår senare drog han ner sina byxor framför en 9-årig flicka, endast tre dagar innan det föregående målet skulle upp i rätten.

https://www.fnp.de/lokales/wiesbaden/algarve-ort28128/vermisst-christian-b-maddie-mccann-ermittlungen-bka-kind-maedchen-wiesbaden-zr-13786526.html
Citera
2020-06-06, 07:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
CB är även misstänkt för lilla Ingas försvinnande i Tyskland...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3oB6y/inga-5-kan-ha-kidnappats-av-samma-man-som-madeleine
Citera
2020-06-06, 08:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
CB är även misstänkt för lilla Ingas försvinnande i Tyskland...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3oB6y/inga-5-kan-ha-kidnappats-av-samma-man-som-madeleine

Och även avseende en 6-årig tysk pojke (René) som försvann i Algarve, Portugal 1996. CB ska ha befunnit sig i området 1995-2007.

https://www.n-tv.de/panorama/Maddie-Ermittler-pruefen-Spur-zum-Fall-Rene-article21828361.html
Citera
2020-06-06, 08:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och även avseende en 6-årig tysk pojke (René) som försvann i Algarve, Portugal 1996. CB ska ha befunnit sig i området 1995-2007.

https://www.n-tv.de/panorama/Maddie-Ermittler-pruefen-Spur-zum-Fall-Rene-article21828361.html

Sjukt om det är han. Låter ju som en riktig galning som kan ha många liv på sitt samvete. Undrar om det finns någon chans att han erkänner och berättar var deras kroppar i så fall finns.
Citera
2020-06-06, 08:29
Avstängd
konstapels avatar
Risken är nog tyvärr ganska överhängande att vi ännu en gång har ett villospår, nu i form av en tysk pedofil.
Läs den portugisiska utredningen, den finns att ladda ner på engelska. Återkom sen och skriv att föräldrarna inte har nåt med försvinnandet att göra.
Citera
2020-06-06, 08:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Risken är nog tyvärr ganska överhängande att vi ännu en gång har ett villospår, nu i form av en tysk pedofil.
Läs den portugisiska utredningen, den finns att ladda ner på engelska. Återkom sen och skriv att föräldrarna inte har nåt med försvinnandet att göra.

Jag har själv också hela tiden trott att föräldrarna är skyldiga. Men ställer mig inte främmande till att det faktiskt skulle kunna finnas substans i misstankarna kring CB.

Parets suspekta beteende skulle ju rent teoretiskt kunna bero på att de faktiskt hade drogat den livliga flickan för att kunna ge sig ut på tapasmiddagen. Men att flickan defacto blev kidnappad av CB. Men eftersom paret visste om att dottern varit drogad och dels klandrade sig själva samt var rädda för att detta kunde uppdagas i utredningen (bl.a. med tanke på att deras läkarlegitimationer) så blev deras beteende och uttalande väldigt misstänkt. En gissning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-06 kl. 08:59.
Citera
2020-06-06, 08:56
Medlem
Citat:

För oss som inte orkar/ vill läsa den portugisiska utredningen får du gärna förklara lite mer
Citera
2020-06-06, 09:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag har själv också hela tiden trott att föräldrarna är skyldiga. Men ställer mig inte främmande till att det faktiskt skulle kunna finnas substans i misstankarna kring CB.

Parets suspekta beteende skulle ju rent teoretiskt kunna bero på att de faktiskt hade drogat den livliga flickan för att kunna ge sig ut på tapasmiddagen. Men att flickan defacto blev kidnappad av CB. Men eftersom paret visste om att dottern varit drogad och dels klandrade sig själva samt var rädda för att detta kunde uppdagas i utredningen (bl.a. med tanke på att deras läkarlegitimationer) så blev deras beteende och uttalande väldigt misstänkt. En gissning.

Föräldrarna medgav redan under utredningen att de brukade ge Madeleine och hennes syskon sömnmedel som "barnpassare". Bara det ger ju psykopatvibbar, vilka normala föräldrar gör sånt liksom?
Det är dessutom olagligt och det vet de såklart, läkare som de är, men även det undslapp de ansvar för.

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
För oss som inte orkar/ vill läsa den portugisiska utredningen får du gärna förklara lite mer

Slarvigt borttorkade blodspår och likhund som markerar i hotellrummet som de bodde i samt hela tiden motstridiga uppgifter från föräldrarna. Plus konstiga beteenden från pappan som hyrde bil dagarna efter Madeleines försvinnande.
Citera
2020-06-06, 09:35
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Föräldrarna medgav redan under utredningen att de brukade ge Madeleine och hennes syskon sömnmedel som "barnpassare". Bara det ger ju psykopatvibbar, vilka normala föräldrar gör sånt liksom?
Det är dessutom olagligt och det vet de såklart, läkare som de är, men även det undslapp de ansvar för.

Slarvigt borttorkade blodspår och likhund som markerar i hotellrummet som de bodde i samt hela tiden motstridiga uppgifter från föräldrarna. Plus konstiga beteenden från pappan som hyrde bil dagarna efter Madeleines försvinnande.
Jag misstänkte också föräldrarna, tills jag såg Netflix dokumentären. Jag är inte längre övertygad om att det va dom. Och det där med blodet förklarades mycket väl i dokumentären
Citera
2020-06-06, 09:37
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Jag misstänkte också föräldrarna, tills jag såg Netflix dokumentären. Jag är inte längre övertygad om att det va dom. Och det där med blodet förklarades mycket väl i dokumentären

Netflix dokumentären är gjord med föräldrarnas medgivande och berättar ur deras narrativ. Inte direkt nån sanningsenlig källa att förlita sig på.

EDIT/ de ville inte medverka i dokumentären men dokumentären som sådan drog ju bara upp en massa spekulationer och teorier från en rad olika personer.
Senast redigerad av konstapel 2020-06-06 kl. 09:49.
Citera
2020-06-06, 09:59
Medlem
Okapihjords avatar
Citat:

Har för mig att likhunden även markerade i bakluckan på bilen som de hyrde? Eftersom likhundar inte brukar markera fel så måste det ha legat en kropp eller något kontaminerat av likmolekyler där.

Hoppas för flickans skull att det var föräldrarna, för att råka ut för denne Christian lär inte vara någon sinekur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in