2020-06-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Min granne har haft covid-19 i två månader, inte helt återställd, han får inte komma i närheten av mig 😷😷😷😷😷

Hur fan kan de gå ut med dessa rekommendationer om att gå smittad med symptom till jobbet?? Har vi för lite smitta eller???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det kommer gått igenom alla faser och betecknas som säkert. Att bli sjuk i Corona är inte heller riskfritt. Man får väga riskerna mot varandra. Jag tar vaccinet när det erbjuds.
Iofs kanske det redan finns ett vaccin, lämpligt att släppa ut när marknaden är mogen😎 ( är nu viruset designat, finns det säkert forskning på vaccin också. Vilket jag förstås inte vet något om.)
Risk för
1)att kvaliteten blir lidande pga rådande omständigheter
2) ett vaccin som syftar till antikroppsbildning kan få förödande effekt, enligt artikeln i tråden som jag inte kan länka till men har tagit intryck av (Elegant forskarhypotes....Spike-proteinet är en trojansk häst )Det är bara en teori men förnuftig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte mycket talar för det.

Att forskningen och WHO bekräftar asymptomatisk smitta och numera förespråkar munskydd talar definitivt för det. Se John Campbells video om Sverige, där tas just detta faktum upp. Trots det verkar vissa inte ta till sig den informationen. Faktaresistensen är lika farlig som viruset, det är Sverige ett talande exempel på tyvärr.
Citera
2020-06-16, 15:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Hos mig är det så att antikropparna kanske inte gör mig imun men de kommer att hindra eventuell nyexponering för viruset att få fäste.
Va?
Citera
2020-06-16, 15:19
Medlem
Var det ändå inte LITE konstigt att de inte tog upp antikropps-studien idag, i och med att de ändå lagt ut den redan lite tyst på sin hemsida i fredags? (Och vi i tråden studerade den redan under helgen)...

🤔
Citera
2020-06-16, 15:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Mån - Tis

v25: 57 Döda <- Denna Måndag + Tisdag
v24: 58 Döda
v23: 73 Döda
v22: 127 Döda
Det är ju rapportdatum. Kolla på dödsdatum istället. Då blir det betydligt mer intressant.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men exakt vad är det du anser att du borde ha fått skriva på?

Om man deltar i ett medicinskt experiment så ska man informeras, muntligt och skriftligt, visa att man är införstådd och sen skriver man på. Om man kör ett flockimmunitetsexperiment på ett helt folk utan deras samtycke så är det diaboliskt, speciellt som man vet så lite om viruset. Du vet att omvärldens blickar är riktade mot oss, alla tittar på med fasa, ja utom Nordkorea och Belarus då.

Ställ dig frågan vad som händer om du testas positivt för (allmänfarlig sjukdom) klamydia men inte inställer dig för behandling, polisen hämtar dig. Covid19 klassas som ännu farligare (samhällsfarlig sjukdom) än klamydia, du får inte ens testa dig (eller fick). Staten har medvetet brutit mot smittskyddslagen. Ser du inte skillnaden så är du hjärndöd, tyvärr.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/smittskyddslag-2004168_sfs-2004-168

Citat:
Smittskyddets mål
1 § Samhällets smittskydd skall tillgodose befolkningens behov av skydd mot spridning av smittsamma sjukdomar.

Definitioner
3 § Med smittsamma sjukdomar avses i denna lag alla sjukdomar som kan överföras till eller mellan människor och som kan innebära ett inte ringa hot mot människors hälsa.

Med allmänfarliga sjukdomar avses smittsamma sjukdomar som kan vara livshotande, innebära långvarig sjukdom eller svårt lidande eller medföra andra allvarliga konsekvenser och där det finns möjlighet att förebygga smittspridning genom åtgärder som riktas till den smittade.

Med samhällsfarliga sjukdomar avses allmänfarliga sjukdomar som kan få en spridning i samhället som innebär en allvarlig störning eller överhängande risk för en allvarlig störning i viktiga samhällsfunktioner och som kräver extraordinära smittskyddsåtgärder.

De allmänfarliga sjukdomarna och vissa andra smittsamma sjukdomar skall anmälas eller bli föremål för smittspårning enligt bestämmelserna i denna lag. Sådana sjukdomar benämns anmälningspliktiga sjukdomar respektive smittspårningspliktiga sjukdomar.

De allmänfarliga sjukdomarna anges i bilaga 1 och de samhällsfarliga sjukdomarna i bilaga 2 till denna lag.
Lag (2004:877).

Om att delta i klinisk studie (Sverige och dess befolkning är Tegnells egen lilla studie):
https://sodrasjukvardsregionen.se/kliniskastudier/delta-i-klinisk-studie/

Citat:
Rättigheter
Innan du deltar som forskningsperson i en studie ska du ha blivit noga informerad om studiens syfte och metod samt vilka eventuella risker eller biverkningar som finns. Informationen ska ges både muntligt och skriftligt och du måste meddela ditt samtycke skriftligt.

Som forskningsperson kan du alltid hoppa av studien, även efter påskrift och under hela projektets gång. Du behöver inte uppge något särskilt skäl.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så sa jag själv efter påsken, sen sa jag samma efter valborg osv osv. Nu vet jag inte vad jag skall tro längre.
Verkar fan inte balla ur, hur illa folk än beter sig..
Det kan bero på att det då inte funnits några event med stora folksamlingar? Det har vi ju haft nu så kanske förändrar läget sig inom kort. Vi får verkligen hoppas att det fortsätter som det gör nu och minskar.
Citera
2020-06-16, 15:22
Medlem
Snapcounts avatar
Goda nyheter..

Forskere: Har funnet medisin som hjelper alvorlig coronasyke

Britiske forskere sier de har funnet den første medisinen som beviselig reduserer dødeligheten for alvorlig coronasyke.

Det er snakk om et steroid som kalles deksametason, og som inntil nå har vært brukt mot ulike typer betennelser.

Forskere ledet av en gruppe ved University of Oxford har testet medisinen på en tilfeldig utvalgt gruppe på over 2.000 coronapasienter.

Blant pasientene som lå i respirator og fikk deksametason, ble dødeligheten redusert fra 40 til 28 prosent.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/06/16/195684919/forskere-har-funnet-medisin-som-hjelper-alvorlig-coronasyke
Citera
2020-06-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Varför påstår du då att detta kommer kosta oss när det fram tills idag inte kostat nånting i förhållande till övriga EU och våra Nordiska grannar vars kostnader är långt värre.

finns inget som tyder på att vi skulle klara oss sämre än övriga EU i Q2 heller. Snarare tvärtom. Vi är ett exportland, som inte Norge är och direkt beroende av export.

När övriga världen nu öppnar upp i Q2 så borde det gynna oss.

Ifølge IMD Konkurrenceevne 2020 - Top Ti skulle Sveriges konkurrenceevne nu være forbedret tre placeringer og Sverige skulle nu have den sjete bedste konkurrenceevne i verden:

https://finans.dk/okonomi/ECE12223174/tigerspring-for-danmarks-konkurrenceevne/?ctxref=ext
Citera
2020-06-16, 15:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Nej, inte imun. Jag kan bli sjuk men kommer inte att dö. Blir mer som en förkylning, antar jag. Sen är det ju lite ovisst om mina antikroppar varar ett par månader eller resten av livet.
Du skrev ju att viruset inte kan få fäste? Det betyder ju att du är immun enligt ditt sätt att skriva.
Citera
2020-06-16, 15:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Fått erbjudande om att delta på fyra olika midsommarfester senaste dagarna men jag har valt att tacka nej till alla inbjudningarna och hänvisat till pågående pandemin annars hade jag valt att gå på någon av de fester jag blivit inbjuden till.

Både fått höra att jag är tråkig, feg och "det värsta är ju över nu" när jag valde att tacka nej.

Klokt val, trist som fan, men klokt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in