2020-06-16, 14:42
Medlem
santos_devilles avatar
Mån - Tis

v25: 57 Döda <- Denna Måndag + Tisdag
v24: 58 Döda
v23: 73 Döda
v22: 127 Döda
Citera
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag vill också veta.

----

Enligt FHM har antalet smittade i Stockholm ökat med 118 från igår till idag.

Dvs, än så länge syns inte någon effekt av den ökade testningen som drog igång igår i Stockholm.
Tar väl 24h eller längre att få provsvar? I min region är 2 dagar standard
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Per Follin:

Stockholmare som testats positivt för corona kan gå till jobbet med milda symtom, enligt smittskyddsläkare Per Follin. Vad snackar han om? Riktigt sjuk uttalande från smittskyddsläkare.

https://www.expressen.se/nyheter/stockholmare-kan-ga-till-jobbet-med-symptom-/

Han följer nog bara FHM, som sa samma sak idag på pressträffen...
Citera
2020-06-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Vem vågar vaccinera sig...med detta?

Den frågan bör lyftas....

Jag hade kanske tagit det om ja varit 90+.
Jag hade kanske tagit det om ja varit 80+ och Covid hade visat sig vara dödligare.
jag hade troligtvis tagit det om Covid hade skördat tusentals liv bland de i arbetsför ålder.

Kikar på man på dödssiffrorna för de under 60 år så är chansen att bli påkörd med dödlig utgång större.

Låt hysterikorna i andra länder leka försöksapor så kan vi se om ett år eller två hur det gick. Och då, FÖRST då, omvärdera. Då har vi säkert också fått svar på vilka grupper som C är harmlöst för och vilka som riskerar att drabbas hårdare. I den senare gruppen lär inte vita svenskar under 70 år ingå.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-06-16 kl. 14:45.
Citera
2020-06-16, 14:43
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tengil är supersäker på att vår immunitet är mycket högre än andra länders men har absolut inga siffror att bevisa det med. Men Sverige är bäst.
Frågan var dock jämfört med de nordiska grannländerna. Där är det väl ganska självklart att vi har fler antikroppspositiva. Frågan är vad som ligger i ”mycket” - 5 gånger fler? 10 gånger fler? Återstår att se.
Citera
2020-06-16, 14:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Journalisterna har slutat oroa sig för antalet döda. Det finns inget motstånd längre. Det är väldigt lite plats för död. Endast, "får jag cykla i parken?", "får jag gå och handla mat?".
Men det var ganska bra frågor från vetenskapsjournalisten på SR (tror jag det var).

Hon frågade varför inte Sverige hade som strategi att minska smittan så mycket som möjligt. Hon lyckade förstås inte sätta dit Tegnell. Men nu är det några journalister som har fattat vad det handlar om: Att Tegnell i lönndom vill hålla R0 på 1 och att det är flockimmunitet han eftersträvar - och att han tycker att det är värt att döda åldringar och dra på sig vårdskuld för att försöka ta sig dit. Han vill inte försöka minimera smittspridningen.
Citera
2020-06-16, 14:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Frågan var dock jämfört med de nordiska grannländerna. Där är det väl ganska självklart att vi har fler antikroppspositiva. Frågan är vad som ligger i ”mycket” - 5 gånger fler? 10 gånger fler? Återstår att se.

Varför är det säkert? För att vi har fler infekterade?
Citera
2020-06-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vad får dig att tro att NZ bara har ett fall?

Tyckte mig Anders sa det. Men om jag inte kommer ihåg fel så var det två som kom tillbaka från UK. Vad tror du själv?
Citera
2020-06-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Borde vara lugnt. Tegnell förkunnade ju just att det finns lediga platser på IVA eftersom de precis dragit ihop liksäckarna på 48 stycken senaste dygnet. Kurvan i jakten på flockimmuniteten har plattats till och kommer nås precis vilket år som helst...

Och 90% av dom äldre dör hemma och kommer aldrig på IVA. Känns lite som den stora kinesiska svälten då man pratade om den stora överflod av mat som fanns.

Såklart inga frågor på presskonferensen.
Citera
2020-06-16, 14:46
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Tengil är supersäker på att vår immunitet är mycket högre än andra länders men har absolut inga siffror att bevisa det med. Men Sverige är bäst.
Haha, sade han att han är säker på att Sveriges immunitet är mycket högre än andra länders??
Citera
2020-06-16, 14:47
Medlem
Stones avatar
Det är helt jävla otroligt att höra Tengil om munskydd. Jag kan köpa 50-pack munskydd i matbutiken här i Schweiz. ÖVERALLT. Sverige kan inte införskaffa munskydd. HAHAHAHAHA!

Hela världen gör sitt bästa för att minska infektionsrisken med munskydd. Men det finns inga bevis att det hjälper enligt Tegnell. Kör på svenskar ni behöver inte den här tyrannens jävla rekomendationer. Bär munskydd.
Citera
2020-06-16, 14:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Haha, sade han att han är säker på att Sveriges immunitet är mycket högre än andra länders??

Ja. Men det där skrattet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in