Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Inte så pjåkigt resonerat. Lägg intelligens till din lilla lista så börjar det likna något. Uthållighet, lugn, stabilitet och trygghet tror jag också är attraktiva manliga egenskaper. Det är troligen INTE attraktivt att vara våldsam, labil och svagbegåvad i ett modernt land där även kvinnor har egna hjärnor att tänka med.
Det finns som sagt undantag (kolla på tex Breivik som får en massa kärleksbrev, Madsen som tom gift sig under fängelsetiden osv), men precis, det är inte attraktivt att vara våldsam, mördare osv. Det i sig är inte attraktivt, utan det är mer egenskaperna som tex våldsamma grabbar visar upp som är attraktiva. Typ kolla på mig, jag är störst och starkast och är inte rädd för någon. Självförtroendet bara lyser igenom på den personens kroppsspråk och handlingar, det är det som är det attraktiva.
Är förresten lite det som är grejen med ”bad boys” också som alla ”nice guys” klagar på hur dumma kvinnor är som i 9 fall av 10 väljer dem. Typ hur fan kan man som kvinna hellre vilja ha en sån man som är självisk, bryr sig mindre om henne, gör som han vill bla bla istället för mig som hade behandlat henne som en gudinna?
Det är inte det att dessa grabbar är ”bad” som är det attraktiva i sig, utan det är att ”bad boys” generellt besitter egenskaper som självförtroende, de är starka och maskulina män som går efter det de vill göra/ha utan att bry sig om vad andra säger och tycker. En så sjukt bra, maskulin och självständig man som kan vara en kvinnas sten att stödja sig mot. Hur attraktivt är inte det framför en hen som oftast saknar dessa egenskaper och hade placerat kvinnan på en piedestal?
Många glömmer att vi fortfarande är djur och hör till naturen. Våra instinkter har programmerats in och sitter djupt rotat inom oss sen urminnes tider. De försvinner inte bara för att vi råkar bo under ordnade former i samhällen. Egenskaper som var attraktiva för längesen är fortsatt attraktiva idag och det är dessa egenskaper våra instinkter säger till oss att reagera positivt på och det kommer fortsätta vara så långt fram.