2020-02-01, 01:23
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag vet faktiskt inte, då det aldrig är något jag tänkt på innan jag läste i denna tråd.
Slogs mest av att jag inte kan se hur en nyfödd gosse skulle ha mindre värde än en nyfödd tös, överlag.

Jag är för att människor har lika värde, så länge man inte mördar folk eller andra enligt mig dåliga saker.

Jag tycker nog att alla människor har samma värde från början, men beroende på om man väljer att göra bra saker så kan ens värde öka, och gör man dåliga saker kan det sjunka. Men det är mest något sorts moraliskt värde, så kanske jag har missförstått diskussionen?

Eller så har jag för lite kunskap så att jag inte ser problemet? Känns som att det skulle kunna vara så nu, men skadar inte att få ny kunskap ☺

I de flesta kulturer har männen mycket högre värde än kvinnan egentligen. Genom att män är starkare, kan tänka mer logiskt, kan jobba hårdare, bättre på att försvara, kriga, mer strategisk, logiskt tänkande, mer aggressiv, tåligare, motståndskraftigare, bättre psyke, lugnare, tålmodigare, mer handlingskraftiga. Längre, större, ja allt egentligen. Ofta bättre självförtroende, i högre utsträkning självförsörjande, skapande, byggande osv, osv. På det sättet har män mer värde.

Alla är inte lika värda rent objektivt.

Kvinnans värde ligger i hennes val om vem som skall få föra sina gener vidare.
Senast redigerad av Liebesraum 2020-02-01 kl. 01:26.
Citera
2020-02-01, 01:29
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 811919513114
Sverige är ett experimentland där man genom social ingenjörskonst försökt att skapa den nya människan och överta landet spirituellt.

Feminismen, homorörelsen och invandringen är dom tre största verktygen man använt sig av.

Man börjar med att propagera för den sexuella frigörelsen, ger kvinnor p-piller och abort vilket gör att kvinnor kan ligga med vem som helst utan att behöva välja en man med dom rätta egenskaperna för en bra fader. Nu kan tjejer ligga med lite mer ”spännande” killar som är deras farsas värsta mardröm. Detta ger en form av frigörelsekänsla gentemot patriarkatet. (givetvis en falsk känsla, inplanterad av popkulturen och feminismen) Självklart blir dom ju kära, blir skaffar barn och blir dumpade. Nu börjar en ond cirkel, kvinnor anklagar alla män för sitt dåliga val och börjar odla ett manshat som multipliceras av andra kvinnors dumpningar. Nästa generation faderlösa barn får med sig ett manshat av mamman. Detta får feminismen att blomma ut, självklart med stor hjälp av media. Manshatande kvinnor söker sig till politiken. Samtidigt har utbildningspolitiken belönat nördarna som också kan kallas för gamma-männen (sexual- social hierarchy) som hatar alla män över dom i statusrangordningen bland männen. Dom ser nu chansen att kunna få bräda det mer manliga männen och ger feministerna allt dom vill ha. Feministerna tar emot och tackar genom att ta in ett överskott på män genom flyktingmottagande. Iom att det nu finns fler män än kvinnor ökar kvinnornas makt enligt principen om tillgång och efterfrågan. Män blir lättare att dressera och blir därmed feminiserade. Eftersom det alltid finns ett stort överskott på män så kan en kvinna lätt byta ut en man om inte den lyder eller passar. Nu slår hybrisen in hos kvinnor och feminismen löper amok, fler män importeras och lagstiftning som gynnar kvinnor införs. Det är där vi är nu.

Både män och kvinnor börjar inse hur galet allting blivit. Problemet är bara att nu sitter feminister, gamma-män och andra som tjänar på systemet på höga poster i samhället. För att försvara sin makt måste dom införa ett kommunistiskt samhälle annars rasar allt och pendeln kommer slå tillbaka till 50-talet och det vill ju inte dom.

Dom närmsta åren avgörs hur det går, tillbaka till det gamla Sverige eller så blir det ett mångkulturellt, feministiskt land som kanske håller i 30 år innan det rasar samman av inbördeskrig och låg intelligens.

Dags för både män och kvinnor att vakna.

Givetvis har du rätt. Mycket bra sammanfattning om vad som pågår i Sverige. Sjukt att bevittna detta. Dags för folket att VAKNA.
Citera
2020-02-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
I de flesta kulturer har männen mycket högre värde än kvinnan egentligen. Genom att män är starkare, kan tänka mer logiskt, kan jobba hårdare, bättre på att försvara, kriga, mer strategisk, logiskt tänkande, mer aggressiv, tåligare, motståndskraftigare, bättre psyke, lugnare, tålmodigare, mer handlingskraftiga. Längre, större, ja allt egentligen. Ofta bättre självförtroende, i högre utsträkning självförsörjande, skapande, byggande osv, osv. På det sättet har män mer värde.

Är det pga av all denna överlägsenhet i tålmodighet, strategiskt tänkande, bättre psyke, lugnare och logik etc som gruppen män dominerar så totalt i fängelser, olycksfall pga idioti samt i att misslyckas i skolan ex?
Hmm?
Citera
2020-02-01, 01:34
Medlem
Citat:

Då missförstod jag frågan tror jag ☺

Eftersom min syn på det hela är att båda könen behöver varandra för fortplantning och överlevnad, så utan det ena så faller det andra förr eller senare.
Så för mig har båda könen lika värde, så länge man är en "bra människa" vad nu det är.
Citera
2020-02-01, 01:38
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det pga av all denna överlägsenhet i tålmodighet, strategiskt tänkande, bättre psyke, lugnare och logik etc som gruppen män dominerar så totalt i fängelser, olycksfall pga idioti samt i att misslyckas i skolan ex?
Hmm?

Ja. Mannen är risktagande och banbrytande. Han skiter i vad du tycker, vad som anses "korrekt" osv. Mannen är mer extrem, mer äventyrlig, han är en erövrare. Han är modig och vågad.

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Då missförstod jag frågan tror jag ☺

Eftersom min syn på det hela är att båda könen behöver varandra för fortplantning och överlevnad, så utan det ena så faller det andra förr eller senare.
Så för mig har båda könen lika värde, så länge man är en "bra människa" vad nu det är.

Okej, vad bra. Rymdkram.
Citera
2020-02-01, 01:39
Medlem
Citat:

Och ju starkare man är desto hårdare kan man klappa sig själv på axeln...
Citera
2020-02-01, 01:42
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Och ju starkare man är desto hårdare kan man klappa sig själv på axeln...

Det har du rätt i!
Citera
2020-02-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ja. Mannen är risktagande och banbrytande. Han skiter i vad du tycker, vad som anses "korrekt" osv. Mannen är mer extrem, mer äventyrlig, han är en erövrare. Han är modig och vågad.

Yngre män är ner risktagande än yngre kvinnor ja och det beror på att deras riskbedömande delar i hjärnan inte mognar lika snabbt som kvinnors.
Dvs de är mer irrationella, icke tålmodiga samt känslostyrda än tjejerna i motsvarande åldrar.
Och därför ser du betydligt fler killar som gör idiotiska saker medan tjejerna beter sig mer rationellt, som att ex sköta sin skola.
Citera
2020-02-01, 01:57
Medlem
Liebesraums avatar
Mannen är legenden. Mannen är myten. Mannen är hjälten. Låt den starkaste av män vinna!

Kommer han låta se sitt fädernesland gå under av arabens barbari? Eller kommer han slåss, segra, härska? Bevisa för världen att han är vinnaren?! Släng bort handväskorna och börja träna! Börja slåss! Ta vapenlicens! Återupptäck friheten — återupptäck styrkan i er manlighet!
Citera
2020-02-01, 02:01
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Yngre män är ner risktagande än yngre kvinnor ja och det beror på att deras riskbedömande delar i hjärnan inte mognar lika snabbt som kvinnors.
Dvs de är mer irrationella, icke tålmodiga samt känslostyrda än tjejerna i motsvarande åldrar.
Och därför ser du betydligt fler killar som gör idiotiska saker medan tjejerna beter sig mer rationellt, som att ex sköta sin skola.

Jag skiter i om du är duktig i skolan. Läsa och vara duktig kan väl vilken kärring som helst.

Kan du slåss för ditt land? Kan du kriga? Kan du skjuta? Försvara din egendom och din familj? Bygga hus? Gå och lägg dig nu istället!
Citera
2020-02-01, 02:07
Medlem
Citat:
Mannen är legenden. Mannen är myten. Mannen är hjälten. Låt den starkaste av män vinna!

Kommer han låta se sitt fädernesland gå under av arabens barbari? Eller kommer han slåss, segra, härska? Bevisa för världen att han är vinnaren?! Släng bort handväskorna och börja träna! Börja slåss! Ta vapenlicens! Återupptäck friheten — återupptäck styrkan i er manlighet!
Så? Jag antar att ”araben” enkom är kvinnor?

Och jag antar att när ”araben”
”slåss” ”segrar” ”härskar” ”återupptäcker friheten i sina vapenlicenser etc etc så gäller plötsligt andra regler i din ”logik”?

Men komiskt att allt du tillägnar mannen så uppenbart saknas hos dig själv.
Citera
2020-02-01, 02:12
Medlem
Citat:
Jag skiter i om du är duktig i skolan. Läsa och vara duktig kan väl vilken kärring som helst.

Kan du slåss för ditt land? Kan du kriga? Kan du skjuta? Försvara din egendom och din familj? Bygga hus? Gå och lägg dig nu istället!

Och varför skulle jag som svensk behöva skjuta nån menar du?
Sverige har inte varit i krig på 200 år, så verkar vara sällsynt irrationellt val av aktivitet viga sitt liv åt i Europa 2020 eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in