2020-06-16, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du forklare hva det er med bitcoinkommunikasjonen som du mener at beviser at det aldri var meningen å få i stand forhandlinger og utbetaling av løsepenger slik at AEH kunne bli satt fri?

Gjerningspersonene kan da ha håpet på at TH raskt skulle betale hele eller deler av det løsepengebeløpet som det ble satt frem krav om i trusselbrevet. Og gjerningspersonene kan ha hatt en plan om å sette AEH fri.

Hvis etterforskerne finner ut at AEH var i live i den røde bilen på Ås den dagen, mener du fremdeles at det ikke var en kidnapping AEH ble utsatt for?
Jeg mener hun er bortført og drept, men ikke av ekte kidnappere. Jeg tror ikke hun er drept i huset slik som politiet tror.
Citera
2020-06-16, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Man ringer jo ikke politiet og sier at noen er kidnappet. Man sier det man har sett: Jeg observerte nettopp en nestenulykke. Når jeg så inn i bilen så jeg ei eldre dame som var bundet på hendene. Det så også ut som at hun mimet «Hjelp meg» Bilen er en rød BMW x3 og kjørte i retning xxx etterpå.

Synes sammenligningen din er på to ulike premisser. To menn som går inn i en båt etter å ha tittet inn i noen andre båter først kontra observasjon av en nestenulykke med en bil som har ei eldre dame som i baksetet, bundet på hendene og mimer «hjelp meg»

Hvis vitnet så at hun var bundet på hendene, er jeg enig, fikk ikke med meg det. Takk for Opplysningen. Fikk ikke sett programmet, bor ikke i Norge. Desto større grunn til at politiet burde la være å gi et automatisk ferdigprodusert svar ang dette tipset. Når de forteller media at tipset er sjekket ut av saken, får jeg inntrykk av en litt blasert og distansert holdning.
Citera
2020-06-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Jeg kom til å tenke nå. Hvis hun sier at det var en rød BMW X3, mens bilen som ble observert ved huset var sølvgrå. Kan det tenkes at de har lakkert om bilen først? Kan det forklare hvorfor de er 3 timer forsinket i ÅS? Da burde man kanskje lete blant verksteder for å se om noen har lakkert en BMW X3 den dagen?

Jeg tror ikke helt på omlakkering, men kanskje som i filmen sjakalen med Bruce Willis hvor de dro av folien for å endre farge. Hun sa vel også at den hadde blank grill/kufanger og noe blankt på bensinlokket. Da er det mye bling og i kombinasjon med den svært sjeldne fargen dyp rød på en X3 så kan det ikke bli vanskelig å få flere tips.

Politiet burde jo dele mer rundt hvorfor de så bastant har sjekket dette ut av saken. Har de identifisert de så hadde det kanskje vært en god ide for publikums oppfatning av dem selv.
Citera
2020-06-16, 08:42
Medlem
Nå har jo de klarsynte (Winger & co) en unik mulighet.
Her kan de bevise sine evner en gang for alle, og samtidig innkassere en gevinst på 10 mill
Hva venter de på?
Citera
2020-06-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Disse tanklokkene har ikke luke over seg, da ville ikke bilen sett mer sportsaktig ut vel ?

Da må de i tilfelle ha demontert luken, noe som ville sett veldig rart ut.
Citera
2020-06-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Joda, det er jo bra hvis det ikke er han, så kanskje noen blir frista til å fortelle.
Eller eventuelt noen som har vært med på det om det er han, blir frista.

Jeg syns bare det er litt for sent, og litt rart at det kommer etter at han ble arrestert og ikke tidligere.

Edit; ER det ikke veldig spesielt at tipsene skal gå via Holden?
Hvis noen sitter på info om en medhjelper til TH, så kan han ignorere dette da?

Slik jeg forstår det, kan tipsere melde inn til Holden uten at de trenger å få navnet sitt utlevert til politiet, pga advokatens taushetsplikt. Dermed er vil det være mer sannsynlig at tipsere vil melde seg, kontra det å gå til politiet, så med tanke på sjanse for oppklaring, vil jeg si at dette er en grei måte å gjøre det på. Spesielt med tanke på at politiet tilsynelatende ikke klarer å oppklare saken selv.
Citera
2020-06-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dette er en luke og lokk i ett. (custom).
Ok, har du link til det? Kan ikke se for meg at det er teknisk mulig å få til et kombinert tanklokk med luke.

Her er link til en luke og lokk.

https://m.aliexpress.com/item/4000412167604.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetai l
Senast redigerad av Mulholland007 2020-06-16 kl. 09:03.
Citera
2020-06-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Nå har jo de klarsynte (Winger & co) en unik mulighet.
Her kan de bevise sine evner en gang for alle, og samtidig innkassere en gevinst på 10 mill
Hva venter de på?
Han har gitt alle opplysninger han har til politiet. De har valgt å følge opp deler av informasjonen han har gitt dem. Han kommer nok aldri til å gi noe info direkte til TH.
Citera
2020-06-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jepp,diktering av andres tidsbruk,gjøremål er for meg herskesykt el. psykopat som orderud helst kaller ukjente.
Du har et poeng der ja.
Citera
2020-06-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Slik jeg forstår det, kan tipsere melde inn til Holden uten at de trenger å få navnet sitt utlevert til politiet, pga advokatens taushetsplikt. Dermed er vil det være mer sannsynlig at tipsere vil melde seg, kontra det å gå til politiet, så med tanke på sjanse for oppklaring, vil jeg si at dette er en grei måte å gjøre det på. Spesielt med tanke på at politiet tilsynelatende ikke klarer å oppklare saken selv.
Haha, så kan de fortsette å villede politiet med oppdiktede tips de har fått inn, genialt.
Citera
2020-06-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Han har gitt alle opplysninger han har til politiet. De har valgt å følge opp deler av informasjonen han har gitt dem. Han kommer nok aldri til å gi noe info direkte til TH.
Så interessant.
Kan du linke til dokumentasjon på at politiet har fulgt opp tips fra klarsynte i denne saken?
Citera
2020-06-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Så interessant.
Kan du linke til dokumentasjon på at politiet har fulgt opp tips fra klarsynte i denne saken?
Hvis du tror at politiet kommer til å si det offentlig er du passe dum. Det var ikke W selv som sa dette, men en venn av han som tok over hans fb live-sending en kveld. Han sa at det er ikke vanlig at politiet følger tips fra klarsynte, men at den informasjonen W hadde gitt dem var ting han ikke kunne visst på annen måte, så derfor hadde de valgt å følge opp deler av informasjonen. Så kan du velge om du vil tro på det eller ei, jeg bryr meg ikke om hva du gjør.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in