Takk for det! Det er viktig å se nyansene også. Jeg kan leve med å bli kalt advokat, selv om det ikke er alltid er slik :-)
Du får det sagt Lonnrot ;-) det är uppenbart att en mördare inte kan gå fri - fattig eller rik. Men jag tycker att TH kan få lite drikka till maten :-)
Dessutom tror jag att lagen vill att firren ska sprattla när det är dags för rättegång. De tänker inte låta farbror dö i förväg. Han lär få sitt vatten. De vet vad de gör.
Jeg kan forstå vitnet. Det føles for sensasjonelt hvis man nettopp har observert en kidnappet person. En gang ringte jeg ikke politiet da jeg så to menn som gikk ombord i en stor lystbåt. Jeg tenkte jeg ikke hadde nok å fare med. De så bare ikke ut som de eide båten. En annen ting var at de kikket inn i flere av båtene før de gikk ombord i denne. Senere viste det seg at båten faktisk ble stjålet. Så jeg hadde rett. En kidnapping er ekstremt sjelden i Norge. Man er redd for å bli sett på som en tulling. Spesielt hvis man ikke hører noe i media, da tenker man at man tok feil da, det var nok noe annet.
Man ringer jo ikke politiet og sier at noen er kidnappet. Man sier det man har sett: Jeg observerte nettopp en nestenulykke. Når jeg så inn i bilen så jeg ei eldre dame som var bundet på hendene. Det så også ut som at hun mimet «Hjelp meg» Bilen er en rød BMW x3 og kjørte i retning xxx etterpå.
Synes sammenligningen din er på to ulike premisser. To menn som går inn i en båt etter å ha tittet inn i noen andre båter først kontra observasjon av en nestenulykke med en bil som har ei eldre dame som i baksetet, bundet på hendene og mimer «hjelp meg»
Forsøker å skrive med egne ord for å unngå å sitere for mye.
TH vokste opp som ett av 13 søsken på et småbruk på Jaren i Hadeland, like ved jernbanestasjonen.
Tillegginfo, ikke fra Dagbladet, og off topic.
Jaren er sammenvokst med Brandbu, der en annen beryktet nordmann ble født i 1942, nemlig Arne Treholt, avslørt som spion i 1984 og dømt i 1987. Treholt er åtte år eldre enn TH. Tenkte på Treholt i forbindelse med at det har vært ymtet om forbindelser med Russland.
THs mor Rakel var et arbeidsjern, ofte opp kl 04:00 for å bake brød og lage mat til sin store familie. Før hun dro på jobb hos bønder lokalt, hentet i bil kl 09:00 for å plukke poteter, er nevnt. Hun gikk i kirken så ofte hun fikk det til.
THs far Einar var også et arbeidsjern, men hadde skadet seg stygt under tømmerhogst i 30-årene. Einar jobbet på med nedsatt arbeidsevne. I likhet med sin far var TH idrettsmann, skøyteløper, glad i multeturer og isfiske.
Mora Rakel var bare 50 år gammel da hun, den 16. mai 1961, skulle hente noe i vedskjulet og ble rammet av hjertestans og døde der. TH var midt i søskenflokken, og bare 11 år gammel.
"Lokalsamfunnet på Jaren holdt en lyninnsamling for familien og fikk inn 1085 kroner fra forretningsdrivende og bedrifter etter tre timer."
TH jobbet på gårder i nærheten for å spe på inntekten til familien. Han kom seg til Gjøvik i tenårene, studerte til ingeniør, traff AEH og de giftet seg, 19 år gamle, i oktober 1969.
De fikk ei datter mens AEH jobbet som hjelpepleier, og TH som ingeniør. I 1974, ble TH daglig leder i bedriften, i 1975 ble datter nr 2 født. I 1975 sto TH oppført som nr 35 på Senterpartiets liste ved kommunevalget, uten at TH helt forstår hvordan det har skjedd.
I 1978 startet TH sin egen virksomhet, og levde på honorarer som byggeleder, planlegger og ingeniør.
"Like etterpå, på begynnelsen av 80-tallet, bygget han og kona villaen i Sloraveien 4 på Fjellhamar og flyttet fra Ringstad i Gran til Lørenskog. De fikk også en sønn, parets tredje og yngste barn."
Jeg tror jeg har vært innom mesteparten av det som er nytt i artikkelen nå.
Edit Takk til Monsen for å gjøre meg oppmerksom på skrivefeilen.
Tack för biografin. Fytusan 13 ungar och morsan dör av hjärtslag. Fem och hjärtat i behåll hade varit att föredra. Och så hade Th kanske förblitt ofödd. Eller fått kristlig uppfostran.
Man må lägga band på sig. Det gäller även norrmän.
Fin oppsummering. Mammaen het Rakel, ikke Raken ☺️
Ser dere har rettet opp hva hun døde av,som VG journalist kalte hjerteslag og ikke hjertestans/hjerteinfarkt. For hjerteslag er jo ikke noe en dør av,men det som holder oss i live.
Jeg ser at informasjon om observasjon av rød BMW med kvinne i baksetet, i Brekkeveien i Ås ca 13:30 den 31. oktober 2018, nå drukner i alle oppslagene om dusøren.
Gjør Team Tom dette med vilje? Måtte de gå ut med dusøren akkurat i dag?
Eller skal dusøren tvinge mediene til å skifte fokus, vekk fra den siste tids avsløringer rundt bitcoin-kommunikasjonen. Som faktisk beviser at det aldri var meningen å få i stand forhandlinger og utbetaling av løsepenger slik at AEH kunne bli satt fri.
Det var aldri meningen. Fordi AEH ble drept. Ikke kidnappet.
Jo, det ble nevnt helt i slutten av intervjuet med Holden. Journalisten spør om de har fått svar på meldingen om å betale hele beløpet. Da ser Holden ut som om han krymper minus to størrelser før han usikkert ser inn i kameraet og sier nei.
Det var et snodig øyeblikk. Var det bare jeg som la merke til det?
TH bruker nå det eneste han har, nemlig penger. Tror det kommer til å skje mye nærmeste to uker.
OK ja,det fikk jeg ikke med meg.Virker underlig ja.Det har liksom blitt normalen og en vanlig ting man gjør,uten å få svar.Det ville være mer naturlig å si, at de også synes det er underlig å ikke få svar.
Jeg ser at informasjon om observasjon av rød BMW med kvinne i baksetet, i Brekkeveien i Ås ca 13:30 den 31. oktober 2018, nå drukner i alle oppslagene om dusøren.
Gjør Team Tom dette med vilje? Måtte de gå ut med dusøren akkurat i dag?
Eller skal dusøren tvinge mediene til å skifte fokus, vekk fra den siste tids avsløringer rundt bitcoin-kommunikasjonen. Som faktisk beviser at det aldri var meningen å få i stand forhandlinger og utbetaling av løsepenger slik at AEH kunne bli satt fri.
Det var aldri meningen. Fordi AEH ble drept. Ikke kidnappet.
Kan du forklare hva det er med bitcoinkommunikasjonen som du mener at beviser at det aldri var meningen å få i stand forhandlinger og utbetaling av løsepenger slik at AEH kunne bli satt fri?
Gjerningspersonene kan da ha håpet på at TH raskt skulle betale hele eller deler av det løsepengebeløpet som det ble satt frem krav om i trusselbrevet. Og gjerningspersonene kan ha hatt en plan om å sette AEH fri.
Hvis etterforskerne finner ut at AEH var i live i den røde bilen på Ås den dagen, mener du fremdeles at det ikke var en kidnapping AEH ble utsatt for?
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-16 kl. 00:51.
” – Dusøren er ikke avhengig av at noen stilles for retten og blir dømt, det er bare en belønning for de som kan gi opplysninger som kan føre til at Anne-Elisabeth Hagen blir funnet, sier Kihle.”
I princip handlar det om att finna liket efter AEH. Ingen behöver bli utpekad eller lagförd men barnen behöver få begrava sin mor.
Litt kinkig situasjon hvis TH har betalt noen 10 mill eller hva det ble til, for å kidnappe. Teoretisk kan han allerede ha betalt kidnapperne (eller bakmennene) i forb med den røde bilen på Ås.
Så hvis de under anonymt navn sender del av levninger til TH og Holden, eller skriver hvor det kan finnes, og DNA viser seg å stemme, hva da? Og skriver de vil ha betaling i monero. Vil TH da holde maska overfor Holden, og vil han betale? Det er en mulighet her for at kidnapperne kan gni seg godt i hendene. Bare en teori.
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-16 kl. 00:57.
Ser dere har rettet opp hva hun døde av,som VG journalist kalte hjerteslag og ikke hjertestans/hjerteinfarkt. For hjerteslag er jo ikke noe en dør av,men det som holder oss i live.
Det är olika slag slag. Det ena är som tiden (eller tiden är som hjärtat) och det andra är som hammarn. Rytm och snyting. Pendel och kläpp. Sekund och timme. Beat och stroke.
Bra att hålla isär.
Men det är likväl hjärtat som har slagit/s i ett slaganfall. Eller man kan se det så. Nån blir klubbad. Av hjärtats sista slag.
Holden og TH er jo de eneste som er interessert i å oppklare denne saken. Den som tenker at politiet er «nøytrale», glemmer at de idiotene har siktet TH.
Och den som tänker att Holden och TH är ”nöytrala” glömmer att TH är siktat.
Den første kontoen GM bruker har kontonummer som starter med "1DAgY" Denne kontoen ble fyllt på med 0.0365 BTC den 10.07.2018 fra en annen konto igjen. Så med andre ord er GM sin første Bitcoin konto i alle fall opprettet før denne datoen.
Antar Politiet har sjekket med kryptobørsen ("banken") hvor en av kontoene ble opprettet og fått mer info blant annet om falsk ID men ikke alle kontoer trenger opprettes via en bank. Goingsomewhere forsket litt i historikken her.
Bare for å oppklare. Alle transaksjoner sendes til "felleskonto" som har kontonummer som starter med 126sD. Denne brukes kun for kommunikasjon.
GM kontoer:
1DAGY - brukt 1 gang 10.11.2018
3n4mw - brukt 1 gang 30.11.2018
38doa - brukt 1 gang 30.11.2018
32jYx - brukt 9 ganger i resterende kommunikasjon fra GM
Politi kontoer:
3QZPR - brukt 1 gang 02.11.2018
3KKAR - brukt 1 gang 13.11.2018
1J1nb - brukt 2 ganger 10.12.2018
1PLS7 - brukt 1 gang 14.12.2018
TH konto:
3EnHq - brukt 1 gang 29.05.2020
Felleskonto:
126sD - 18 innkommende transaksjoner og en utgående.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk!
Har du eller noen av dere andre noen teorier om hvorfor GM brukte de tre første kontoene kun 1 gang og den fjerde kontoen 9 ganger?
Kan det tenkes at GM sendte de tre første bicoinmeldingene manuelt og at GM deretter gikk over til forhåndsprogrammerte bitcoinmeldinger?
Innenfor samme sekund ble det sendt bitcoinmeldinger fra 2 forskjellige GM-kontoer. Hva kan ha vært årsaken til dette?
Fra din liste:
Kan det være helt tilfeldig (og eventuelt forhåndsprogrammert) at motparten sendte to meldinger den 10.12.2018 noen timer etter at politiet hadde sendt to meldinger samme dag? Eller kan det tyde på at det i perioder var en person (motparten) som leste meldinger og sendte meldinger.
Jeg synes at dette er så påfallende, at jeg tenker at det er stor sjanse for at GM (motparten) fysisk sendte de bitcoinmeldingene den 10.12.2018, og at disse ikke var forhåndsprogrammerte.
Hva tenker dere om dette?
Hvis de første 3 bitcoinmeldingene fra motparten ble sendt manuelt, og alle eller noen av de siste bitcoinmeldingene var forhåndsprogrammert: Kan det tenkes at noe alvorlig hadde hendt (som f.eks at AEH døde) etter den 30.11.2018 slik at motparten hadde fått kalde føtter og at motparten derfor begynte å sende bitcoinmeldinger kun fra en 4. konto og at alle eller noen av disse 9 siste bitcoinmeldingene ble forhåndsprogrammert?
Når jeg ser nærmere på dette, så tenker jeg at noe alvorlig kan ha skjedd allerede før den 2. meldingen fra motparten ble sendt (her er melding nr 2-6 fra motparten. Hyppige meldinger gir inntrykk av stress. Motparten hadde det travelt med å innkassere penger? Motparten hadde jo skrevet instrukser i trusselbrevet om at Monero skulle kjøpes i en viss hastighet. Kanskje motparten hadde bestemt seg for å nøye seg med med en eventuelt første innbetaling med Monero, for så å fordufte?).