Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
När jag lyssnar på kollegor så vill de tillbaka. Så någon stor strävan att jobba hemifrån reguljärt verkar inte finnas.
Människor är olika.
Men jag kan tänka mig att den sociala biten kanske är den största anledningen till varför en del inte vill jobba på distans.
Och detta får var och en balansera mot pendlingstid, vilket kanske är den största anledningen till att vissa vill jobba på distans.
Kanske räcker det med att gå till jobbet 1-2 dagar i veckan för att få den sociala biten tillfredsställd ?
Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
1-2 vuxna som skall arbeta hemma och INTE störa varandras möten. => olika rum.
Och det måste gå att isolera sig från gapiga ungar. => Bakom stängd dörr => eget rum.
Proper arbetsplats. => Tar en del yta => eget rum. (Eller möjligen del i stort sovrum)
Avgränsad del av bostaden => eget rum. (Relevant ifall man vill ha skatteavdrag).
Hur tänkte du när du gick igenom detta tidigare och INTE kom fram till 1-2 arbetsrum?
Och vad kom du fram till?
Du skrev inte det men du måste väl ha kommit fram till något.
"1-2 vuxna som skall arbeta hemma och INTE störa varandras möten"
Det krävs väl att båda vuxna skall jobba hemifrån om de skall kunna störa varandras möten ?
Men om man tror att en familj på 4+ boende i lägenhet med skrikiga barn där båda föräldrarna jobbar hemifrån är representativ för den största gruppen framtida distansarbetare förstår jag hur man kan dra slutsatsen att en ökad bostadsyta kommer krävas.