2020-09-15, 19:55
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlin01
Precis det kan påminna lite om fria priser men egentligen är BR-marknaden skev pga hyresmarknaden. Avreglerar man hyresmarknaden så skulle en del priser sjunka något tror jag.

Jag förstår inte varför du motsatte dig mitt utmärkta förslag på hyresrätter till 460 kr/hyrd m2. Det är t.o.m över ockerpriserna på ndrahandsmarknaden (även de som bryter mot lagen). Trots det var förslaget kommunistiskt. Jag har för mig att du sagt att du gillar marknadshyror men nu blir jag osäker.
Nu svarar du inte på det du citerar. Det är mer så att du sitter och jollrar för dig själv.

Men du verkar förstå att hyrorna är reglerade. Det är iaf mer än vad Alpoxen klarar.

Sedan har du tydligen besökt någon fantasivärld där jag kommenterat någon hyra på 460kr/kvm.
Det har dock inte skett i verkligheten.

Någon annan har uppenbarligen förklarat att statliga regleringar är kommunism. Kan tyckas hårt men det är iaf en god approximation.
Hyra nu hamnar på ca 1150/kvm.

Men du kan ju bygga hyreshus och hyra ut för under halva bruksvärdeshyra. Varför är det inte fler som gör det?
Citera
2020-09-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Nu svarar du inte på det du citerar. Det är mer så att du sitter och jollrar för dig själv.

Men du verkar förstå att hyrorna är reglerade. Det är iaf mer än vad Alpoxen klarar.

Sedan har du tydligen besökt någon fantasivärld där jag kommenterat någon hyra på 460kr/kvm.
Det har dock inte skett i verkligheten.

Någon annan har uppenbarligen förklarat att statliga regleringar är kommunism. Kan tyckas hårt men det är iaf en god approximation.
Hyra nu hamnar på ca 1150/kvm.

Men du kan ju bygga hyreshus och hyra ut för under halva bruksvärdeshyra. Varför är det inte fler som gör det?
Nej du läste ju inte konversationen utan tog ut ett citat och angrep det. Det blir ju lite konstigt att argumentera på det sättet.

Vart hamnar hyra på 1150/m2 i Sverige? Eller vad menar du med det? Är det relevant på nåt sätt?

Varför ska jag göra det? Ingen gör det för att det är förlustaffär. Vilket du såklart förstår. Diskussionen handlade om bostadsbrist överhuvudaget existrar, oisin cunt säger nej: bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas. Det stämmer inte med verkligheten hävdade jag. Håll dig till det.
Citera
2020-09-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Kortare dipp på bostadsmarknaden men arbetsmarknad då? Politikerna styr priserna på bostadsmarknaden och IOM alla dessa bidrag som de har pumpat ut till svenska folket samt lättnader med amorteringar osv så är det klart att brasan får ny fart IOM extra bränsle

Om staten nu har denna makt att styra priset på bostadsmarknaden, borde dom då inte ha samma makt att styra arbetslösheten? Låt det sjunka in ett tag ...
Citera
2020-09-15, 21:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nej du läste ju inte konversationen utan tog ut ett citat och angrep det. Det blir ju lite konstigt att argumentera på det sättet.

Vart hamnar hyra på 1150/m2 i Sverige? Eller vad menar du med det? Är det relevant på nåt sätt?

Varför ska jag göra det? Ingen gör det för att det är förlustaffär. Vilket du såklart förstår. Diskussionen handlade om bostadsbrist överhuvudaget existrar, oisin cunt säger nej: bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas. Det stämmer inte med verkligheten hävdade jag. Håll dig till det.

Vad är det som inte stämmer menar du, kan du konkretisera och utgå från ett korrekt citat av mig och inte från en halmgubbe du byggt upp.
Citera
2020-09-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vad är det som inte stämmer menar du, kan du konkretisera och utgå från ett korrekt citat av mig och inte från en halmgubbe du byggt upp.
Du förnekar ju att det föreligger bostadsbrist. Alla har ju nånstans att bo. Måste jag verkligen citera dig igen?

Men här är ett där du säger exakt det jag påstod att du sa:
Citat:
När du säger bostadsbrist menar du egentligen brist på HR under marknadspris. Ja det blir alltid brist när priset regleras till att ligga under marknadspriset men det är en brist på prisreglerade HR och inte en bostadsbrist
.
Senast redigerad av Merlin01 2020-09-15 kl. 21:23.
Citera
2020-09-15, 21:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du förnekar ju att det föreligger bostadsbrist. Alla har ju nånstans att bo. Måste jag verkligen citera dig igen?

Du slängde in påståendet "bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas" och det är inget jag har sagt. Det är inte okej att komma med något riktigt påstående och sedan krydda med märkliga saker som inte har påståtts, skärpning!
Citera
2020-09-15, 21:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Om staten nu har denna makt att styra priset på bostadsmarknaden, borde dom då inte ha samma makt att styra arbetslösheten? Låt det sjunka in ett tag ...

Jovisst och vädret borde de styra också, det blir inte bra varje sommar direkt.
Citera
2020-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Du slängde in påståendet "bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas" och det är inget jag har sagt. Det är inte okej att komma med något riktigt påstående och sedan krydda med märkliga saker som inte har påståtts, skärpning!
Citat:
När du säger bostadsbrist menar du egentligen brist på HR under marknadspris. Ja det blir alltid brist när priset regleras till att ligga under marknadspriset men det är en brist på prisreglerade HR och inte en bostadsbrist

Har du ändrat åsikt?
Föreligger bostadsbrist?
Citera
2020-09-15, 21:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Har du ändrat åsikt?
Föreligger bostadsbrist?

Byt inte spår, det påståendet från dig som jag invände emot var "bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas". Självklart efterfrågas även bostäder till marknadspris.

Självklart finns det ingen bostadsbrist när alla skötsamma personer redan har en bostad. Jag anser inte att man behöver ha flera bostäder att bo i även om det kan förekomma också.
Citera
2020-09-15, 21:44
Medlem
Citat:
Byt inte spår, det påståendet från dig som jag invände emot var "bara hyresrätt under marknadspris efterfrågas". Självklart efterfrågas även bostäder till marknadspris.

Självklart finns det ingen bostadsbrist när alla skötsamma personer redan har en bostad. Jag anser inte att man behöver ha flera bostäder att bo i även om det kan förekomma också.
Men om det efterfrågas så finns ju en brist? Så fungerar alla marknader. Det är som att säga att det ej var brist på mat under andra världskriget, trots att den ransonerades. Ungefär som bostäder i Stockholm idag. Även om du har pengarna så får du ställa dig och vänta.

Du ska ha rätt även om argumenten du kör med blir helt absurda till slut. Erkänn bara att det föreligger en brist istället för att försöka komma på en ny defintion av ordet som alla andra ska acceptera.
Citera
2020-09-15, 21:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men om det efterfrågas så finns ju en brist? Så fungerar alla marknader. Det är som att säga att det ej var brist på mat under andra världskriget, trots att den ransonerades. Ungefär som bostäder i Stockholm idag. Även om du har pengarna så får du ställa dig och vänta.

Du ska ha rätt även om argumenten du kör med blir helt absurda till slut. Erkänn bara att det föreligger en brist istället för att försöka komma på en ny defintion av ordet som alla andra ska acceptera.

Det är inte okej att du drar en märklig slutsats och påstår att jag har sagt detta, förstått?

Om du vill göra gällande att efterfrågan innebär brist så får du styrka detta påstående utan att göra en halmgubbe och säga att jag har sagt detta.
Citera
2020-09-15, 22:15
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:

Nej, nu har du ingen koll alls.
Jag citerade en mening där du refererade till vad vissa andra säger.
Jag förklarade hur det förhöll sig.

Det inte ens kan vara ett "angrepp". Du verkar inte läsa innantill, utan bara reagera känslomässigt.

Hyran på 1150/kvm är naturligtvis för Sverige. Källa SCB. Ja det är relevant. Du får väl grunna ett tag och se om du kommer på det.

Du skall naturligtvis leverera för att du önskar det.
Du uttalar en preferens. Då är det bara att leverera i enlighet.
För du menar väl inte att någon annan skall göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in