Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
Sitta i en tv-studio och trycka på en knapp är inte ett jobb i bemärkelsen att man bidrar med något till samhället. Dessutom,
att hävda att vanliga knegare skulle börja supa med basinkomst och att producera värdelös homoerotisk skräpmusik skulle vara tecken på framgång visar att man är en paternalistisk besserwisser utan förmåga till grundläggande konsekvenstänk. Det är precis samma sak som med Martin Luther King. Negrerna ska jobba 6 dagar i veckan, gå i kyrkan på söndag och hålla käften medan jag ska jobba när jag vill, åka på ayahuasca-sessioner i Amazonas för spirituell uppladdning och twittra om att fan och hans moster är lättkränkta horor. Sociopatiiiiiiii. Men jag gillar Alexander Bard ändå, han har vidriga åsikter men är så jävla bra på att formulera dom att myspelleliberaler tvingas välja mellan att själva bli rassar, sätta sig i ett hörn och börja grina, eller dra ut mjölktänderna, låta bävertänderna växa ut och vässa på ett stabilt samhällsalternativ till den auktoritära högernationalismen på 2000-talet.
Det är väl lite tveksamt att en 59-årig gubbe sitter och ska berätta vad som är coolt och inte över lag, inte ens Steve Jobs var så "full of himself". Tvärtom så ska filosofer traditionellt bo i grottor och äta rötter i hans ålder, så hans livsstil är oerhört ytlig i ljuset av vem han utger sig för att vara.
Att Bard bitit i kudden för pengar är det nog ingen som betvivlar, frågan om det faktiskt var för pengarnas skull eller för att karln är en homosexuell trippsökare. Att göra "hora" till sin permanenta identitet är väl ändå lite som att tatuera in ett hakkors i pannan, vad vill man med det?
Nej, nånstans uppfattar jag ett sjukligt behov av att ständigt försöka smutsa ner det som är vackert och och kladda ner anständiga människors liv med sina oombedda "livssanningar". Dessa har han tydligen förvärvat i egenskap av rent-boy och sen utnämnt sig till filosof och han delar dem lite för frikostigt av precis samma anledning som jag misstänker att han en gång i tiden sålde sex, det ger honom ett adrenalinpåslag att visa kuken för etablissemanget.
Det har väl gått hjälpligt bra hittills men när en man i hans ålder släpper ner kortbyxorna och flashar gubbpungen för hundrade gången i ordningen har det barnsliga fnittret för länge sen övergått till att publiken tycker det är lite smått motbjudande.
Må han lämna Twitter och dra sig tillbaka från offentligheten och njuta av en tidig pension istället för det här ovärdiga.