2020-06-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Visst kan man se det som lågt och nedsättande men sätt det i sitt sammanhang:

"”När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar”."

https://www.expressen.se/noje/bianca...rds-uttalande/

Givetvis sysslar fullvuxna människor, oftast B- eller C-kändisar, som deltar i tramsprogram i radio och TV med horeri. De nedlåter sig till rent fördummande verksamhet, kallas nu mera tydligen för "underhållning", men de gör det bara för pengarnas skull. Så enkelt är det med det.

Varför pratar han om sig själv i tredje person? Överdriven grandios självbild?
Citera
2020-06-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Om han tycker det är ok att hora, eftersom han själv har gjort det, är det ju lite märkligt att han tar till ordet som ett försök att racka ner på någon annan. Och vad är hans medverkan i diverse Idol-program annat än horande för pengar? Det är något som inte riktigt går ihop här.

Han skriver ju att han själv horat runt. Sen menar han ju inte att Bianca säljer sex, utan just att hon gör saker för pengar. Som exakt alla i hela världen som har ett jobb. Hans inlägg är helt meningslöst med andra ord.
Citera
2020-06-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Han skriver ju att han själv horat runt. Sen menar han ju inte att Bianca säljer sex, utan just att hon gör saker för pengar. Som exakt alla i hela världen som har ett jobb. Hans inlägg är helt meningslöst med andra ord.

"Horat runt" tolkar jag som dåtid.
I övrigt så förstår jag inte riktigt varför man måste använda epitet som "hora" för att framföra en åsikt.
Barden gillar uppmärksamhet och har en hel del intressanta tankar och resonemang. Hans stora svaghet är dock att han inte märker när han passerar gränsen.
Citera
2020-06-16, 08:06
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Sitta i en tv-studio och trycka på en knapp är inte ett jobb i bemärkelsen att man bidrar med något till samhället. Dessutom, att hävda att vanliga knegare skulle börja supa med basinkomst och att producera värdelös homoerotisk skräpmusik skulle vara tecken på framgång visar att man är en paternalistisk besserwisser utan förmåga till grundläggande konsekvenstänk. Det är precis samma sak som med Martin Luther King. Negrerna ska jobba 6 dagar i veckan, gå i kyrkan på söndag och hålla käften medan jag ska jobba när jag vill, åka på ayahuasca-sessioner i Amazonas för spirituell uppladdning och twittra om att fan och hans moster är lättkränkta horor. Sociopatiiiiiiii. Men jag gillar Alexander Bard ändå, han har vidriga åsikter men är så jävla bra på att formulera dom att myspelleliberaler tvingas välja mellan att själva bli rassar, sätta sig i ett hörn och börja grina, eller dra ut mjölktänderna, låta bävertänderna växa ut och vässa på ett stabilt samhällsalternativ till den auktoritära högernationalismen på 2000-talet.

Det är väl lite tveksamt att en 59-årig gubbe sitter och ska berätta vad som är coolt och inte över lag, inte ens Steve Jobs var så "full of himself". Tvärtom så ska filosofer traditionellt bo i grottor och äta rötter i hans ålder, så hans livsstil är oerhört ytlig i ljuset av vem han utger sig för att vara.

Att Bard bitit i kudden för pengar är det nog ingen som betvivlar, frågan om det faktiskt var för pengarnas skull eller för att karln är en homosexuell trippsökare. Att göra "hora" till sin permanenta identitet är väl ändå lite som att tatuera in ett hakkors i pannan, vad vill man med det?

Nej, nånstans uppfattar jag ett sjukligt behov av att ständigt försöka smutsa ner det som är vackert och och kladda ner anständiga människors liv med sina oombedda "livssanningar". Dessa har han tydligen förvärvat i egenskap av rent-boy och sen utnämnt sig till filosof och han delar dem lite för frikostigt av precis samma anledning som jag misstänker att han en gång i tiden sålde sex, det ger honom ett adrenalinpåslag att visa kuken för etablissemanget.

Det har väl gått hjälpligt bra hittills men när en man i hans ålder släpper ner kortbyxorna och flashar gubbpungen för hundrade gången i ordningen har det barnsliga fnittret för länge sen övergått till att publiken tycker det är lite smått motbjudande.

Må han lämna Twitter och dra sig tillbaka från offentligheten och njuta av en tidig pension istället för det här ovärdiga.
Senast redigerad av EnGodKamrat 2020-06-16 kl. 08:16.
Citera
2020-06-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Trent
Han har alltid varit arrogant och nedvärderat andra människor.

Det var en gång på Cafe Opera vi var ett gäng som festade och ville bjuda honom på en öl. Vilket han drygt sa nej till och när en av oss trugade medelst fasthållning skrek fanstyget som en stucken gris, in kommer Paolo Roberto, strykrädd som han var och medlade så vi enades om att han skulle dricka minst 50 % av ölen. Ja, det var på den tiden man satt på en gammal HD och levde livet

Att du ens tycker att detta är något att skryta om istället för att skämmas för sa nog det mesta om din person.
Vari ligger arrogansen i att tacka nej till en öl?
Citera
2020-06-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Fast det var inte bara det han skrev. Han, liksom alla andra, måste tänka sig liiite för hur han uttrycker sig. Om han t.ex. hade skrivit nåt i stil med...

"Rasism är självklart alltid fel. Men alla människor, även svarta, har ett eget ansvar för sina liv. Skyll inte bara på samhället och på människor med annan hudfärg. Sköt dig, studera, skaffa ett arbete, sluta knarka och ta ansvar!"

...så hade han knappast fått sparken från TV4 eller blivit hudflängd på sociala medier. Kritiserad, absolut, för det blir alla som på något sätt försöker nyansera skeenden en smula, men inte avsatt och rullad i virtuell tjära och fjädrar.

Precis så! Just DEN skillnaden är det väldigt många som har svårt att se. Föga förvånande brukar det vara samma människor som brukar gapa om att "man får inte säga någonting längre i det här förbannade landet".
Citera
2020-06-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Precis så! Just DEN skillnaden är det väldigt många som har svårt att se. Föga förvånande brukar det vara samma människor som brukar gapa om att "man får inte säga någonting längre i det här förbannade landet".
Jag tror Bard medvetet, precis som jag, är förbannat trött på folk = liberaler/zozzar/feminazis etc. som har åsikter om HUR man bör uttrycka sig & ”var gränser går”. Så skitnödigt. & dessa åsiktspoliser är hela anledningen att sverige går fullständigt åt h-e...
Citera
2020-06-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jag tror Bard medvetet, precis som jag, är förbannat trött på folk = liberaler/zozzar/feminazis etc. som har åsikter om HUR man bör uttrycka sig & ”var gränser går”. Så skitnödigt. & dessa åsiktspoliser är hela anledningen att sverige går fullständigt åt h-e...

Ok, håller inte med dig.
Låt mig gissa! Du är en av dom som tror att yttrandefrihet innebär att man får säga precis vad som helst utan eftergifter?
Det är mycket möjligt att Bard resonerar precis som du gör. Det gör det dock inte mer rätt.
Citera
2020-06-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Ok, håller inte med dig.
Låt mig gissa! Du är en av dom som tror att yttrandefrihet innebär att man får säga precis vad som helst utan eftergifter?
Det är mycket möjligt att Bard resonerar precis som du gör. Det gör det dock inte mer rätt.
Självklart är fullständig yttrandefrihet att säga precis vad man vill. Vad skulle det annars vara? Låt höra vad södertörn lär ut? Självklart är det rätt att säga precis vad man vill. (Om det är ”lämpligt” är en helt annan sak men förändrar ej faktum.) Någon annan åsikt är inget annat än hjärntvättad, påtvingad konsensus...
Senast redigerad av Raven2.0 2020-06-16 kl. 08:44.
Citera
2020-06-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Fast nu är det inte det han skriver har du svårt att läsa? För det första så har hans eget horande inget med dagen att göra. Vi pratar om Bianca. Ja, Bianca gör allt för pengar och hennes moral är ytterst tvivelaktig. Det är hela innebörden av "hora".
Citera
2020-06-16, 09:23
Medlem
orrecrists avatar
Vad skall Bard ta sig till nu utan tv4 tror ni? Eller har han så mycket pengar undanstoppat att han kan ta pension?
Citera
2020-06-16, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0

Jo visst, men tonalitet har betydelse. George Bernard Shaw's Pygmalion eller varför inte filmen Pretty Woman behandlar just det här med att talar du som gatuslödder har du inte tillträde till vissa sammanhang. Bard har fel när han säger att hur du uttrycker dig saknar betydelse.

Att kalla sin kollega för hora offentligt är en par kliv över socialt accepterade gränser, tycker du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in