2020-06-14, 17:06
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen? det är inte "verkliga behov" att ex. föda barn? ta hand om barn, sjuka, gamlingar etc?
utan rörmokerI! är det ENDA som samhället behöver av utförda jobb?

ja du...i vissa fall så skulle det iofs behövas lite rörmokeri bakom pannloben.'
'

var ligger "smärje"?
De smenska kinnorba gör uselt jobb, då PISA går åthelvete lång åthelvete, mycket längre än något västland någonsinn fallit. Borde retroaktivt ge tillbaka varje lön ni någonsinn tagit. Föda barn, wow, vilken bedrift, det gör inget annat djur i hela världen.
Ta hand om gamlingar, kanske, verkar ju dock som att kminnorda gör ett uselt jobb även där, Smärke har usla coronasiffror. Failure.

Ni smenska kvinnor är fel-knullade. Fel knullade både i huvud och resten.
Citera
2020-06-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
De smenska kinnorba gör uselt jobb, då PISA går åthelvete lång åthelvete, mycket längre än något västland någonsinn fallit. Borde retroaktivt ge tillbaka varje lön ni någonsinn tagit. Föda barn, wow, vilken bedrift, det gör inget annat djur i hela världen.
Ta hand om gamlingar, kanske, verkar ju dock som att kminnorda gör ett uselt jobb även där, Smärke har usla coronasiffror. Failure.

Ni smenska kvinnor är fel-knullade. Fel knullade både i huvud och resten.

Antingen har du svår dyslexi, utöver att vara dum i huvudet, eller också har du haft en extremt dålig svensklärare....måste varit en man du.
Citera
2020-06-14, 18:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Du verkar lite kränkt. Jag upplever illojalitet som något naturligt för kvinnor. Vilket - ifall det är sant - är väldigt intressant. Världsreligionerna tycks ha varit inne på samma spår. Om du dessutom tror jag har rätt, borde det inte ens vara kontroversiellt.

Skulle du kunna förklara med hjälp av exempel vad det är män i allmänhet uppvisar som är lojaliteten personifierad?
Lojalitet kan nämligen gälla i många situationer, små som stora. Man kan vara väldigt lojal mot sin familj och sina vänner, men man kanske inte är lojal mot sin Stefan Löfven för det. Är man illojal då?
Mycket svepande TS.
Citera
2020-06-14, 20:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skulle du kunna förklara med hjälp av exempel vad det är män i allmänhet uppvisar som är lojaliteten personifierad?
Lojalitet kan nämligen gälla i många situationer, små som stora. Man kan vara väldigt lojal mot sin familj och sina vänner, men man kanske inte är lojal mot sin Stefan Löfven för det. Är man illojal då?
Mycket svepande TS.
Bra inlägg.

Jag uppfattar många kvinnor som väldigt lojala och toleranta vänner i ur och skur, och det är mycket fina egenskaper. Däremot är bristande lojalitet och uselt tålamod vanliga problem i dagens samhälle i stort. Jag har inget svar på om män eller kvinnor är värst, och kan tycka att det inte är så intressant att spekulera i det.

Sedan är det väl som så att man alltså ska förtjäna en annan människas lojalitet, samt vårda relationer med personer vars sällskap man uppskattar. Tycker man att en person visar missriktad lojalitet går det så klart att försöka ändra på, t.ex. genom att vara en riktig jävla hedersknyffel själv.

Det är lättare att få andra människor att lyssna då än det är om man spottar på dem. Ett elegant argument är ett elegant argument.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-06-14 kl. 20:39.
Citera
2020-06-15, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok så låt oss nu anta att i stort sett alla kvinnor från mänsklighetens begynnelse har blivit våldtagna och fått sina egna män/pojkar mördare av fiendeklanen. Så till den milda grad att detta har satt sig i kvinnors arvsmassa och därmed lett till att kvinnor är oförmögna att känna lojalitet annat än till sin egen avkomma.

Och så sitter du här nu x tusen år senare. Då är ju förfan kvinnor riktigt JÄVLA BAD ASS. Och du borde ligga på dina knän och kyssa marken efter varje kvinna som passerar dig.

Och om nu män mördat kvinnornas män och pojkar om vartannat genom hela historien varför skulle då kvinnor känna minsta sympati eller medkänsla för män? Om nu män genom hela historien betett sig som mördande kallblodiga svin.

Det här är en fruktansvärt korkad ts som troligen kommer att hamna i papperskorgen så fort någon av moderatorerna vaknat och fått i sig lite kaffe.

Det där är faktiskt ett riktigt bra argument. Gäller uppenbarligen bara på de breddgrader / kulturer som har den kulturen men är synnerligen begrundansvärt. Bra gjort.
Citera
2020-06-15, 22:40
Medlem
Jag är inte emot kvinnlig rösträtt på något sätt, och inte heller att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, men när det kommer till politik verkar inte de flesta kvinnor vilja göra det som krävs för att skydda ett land. Kvinnor är väldigt empatiska mot alla, vilket är en vacker egenskap och något jag gillar. Men det är inte en bra egenskap att ha som ledare för ett land. Det är till och med farligt.

Jag vill inte dra alla kvinnor över en kam. Visst finns det kvinnor som har de egenskaper jag anser att en makthavare bör ha. Ebba Busch Thor är nog den enda jag känner till i Sverige som jag tycker är okej, men i USA finns det flera stycken, som tex Candace Owens, Tomi Lauren och Ann Coulter. Men det känns som om de flesta kvinnor är i stil med Annie Lööv, Isabella Lövin och Veronica Palm, dvs kvinnor som bara drivs av att framstå som "goda människor" utan en enda kontroversiell åsikt. Bra ledare måste ha kontroversiella åsikter, då det är omöjligt att bekämpa ondska och samtidigt vara politiskt korrekt. PK-människor är enkla att manipulera, då de är förutsägbara.
Citera
2020-06-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Antingen har du svår dyslexi, utöver att vara dum i huvudet, eller också har du haft en extremt dålig svensklärare....måste varit en man du.
Låt inte din fascistiska sida lysa igenom.

Förakt för dysfunktioner check, manshat check. Men annars verkar du ju kul. Vem ska du hata härnäst?
Citera
2020-06-16, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Låt inte din fascistiska sida lysa igenom.

Förakt för dysfunktioner check, manshat check. Men annars verkar du ju kul. Vem ska du hata härnäst?

Fast är det inte du som gillar normala människor utan diagnoser för att det ger harmoni och trygghet?

"Låy oss säga diagnosfri, och kvalar inte in på diagnos via ktiterier. Ska du nu gå helt aspiebananaspostmodernistisk och gapa i 7 sidor om att normalitet inte existerar?

Normalitet är bra, skapar balans och harmoni, det har vi glömt bort i "normkritiska" Sverige.

Det är normalt för män att vilja knulla kvinnofittor. Det är onormalt av män att vilja knulla pojkstjärtar. Där, ett konkret exempel."

Sorry "balans och harmoni" ska det vara.
Senast redigerad av Jenny9 2020-06-16 kl. 01:55.
Citera
2020-06-16, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatisma
Jag är inte emot kvinnlig rösträtt på något sätt, och inte heller att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, men när det kommer till politik verkar inte de flesta kvinnor vilja göra det som krävs för att skydda ett land. Kvinnor är väldigt empatiska mot alla, vilket är en vacker egenskap och något jag gillar. Men det är inte en bra egenskap att ha som ledare för ett land. Det är till och med farligt.

Jag vill inte dra alla kvinnor över en kam. Visst finns det kvinnor som har de egenskaper jag anser att en makthavare bör ha. Ebba Busch Thor är nog den enda jag känner till i Sverige som jag tycker är okej, men i USA finns det flera stycken, som tex Candace Owens, Tomi Lauren och Ann Coulter. Men det känns som om de flesta kvinnor är i stil med Annie Lööv, Isabella Lövin och Veronica Palm, dvs kvinnor som bara drivs av att framstå som "goda människor" utan en enda kontroversiell åsikt. Bra ledare måste ha kontroversiella åsikter, då det är omöjligt att bekämpa ondska och samtidigt vara politiskt korrekt. PK-människor är enkla att manipulera, då de är förutsägbara.

Vad tycker du om Stefan Löfven och Ulf Kristersson då? De är inte mediatränade apor som resten av packet?

Du ska nog inte blanda ihop kvinnor med våra "folkvalda".
Citera
2020-06-16, 02:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det där är faktiskt ett riktigt bra argument. Gäller uppenbarligen bara på de breddgrader / kulturer som har den kulturen men är synnerligen begrundansvärt. Bra gjort.

Tydligen förstår inte TS vad som skiljer oss från djuren och gjort oss framgångsrika.

Samarbetsförmåga är överkurs för honom.

Han verkar inte förstå att Homo sapiens hade dött ut om flickorna/kvinnorna regelbundet blev våldtagna och satta i slaveri och männen mördade om vartannat.

De tyska kvinnorna begick självmord på löpande band liksom de yazidiska, kvinnorna i Kongo vill döda sin avkomma som kommit ur våldtäkt, bara som exempel.
Citera
2020-06-16, 12:29
Medlem
Citat:
Vad tycker du om Stefan Löfven och Ulf Kristersson då? De är inte mediatränade apor som resten av packet?

Du ska nog inte blanda ihop kvinnor med våra "folkvalda".
Det finns givetvis många män som också är PK-drivna. Men jag kan komma på betydligt fler män än kvinnor, som inte är det. Jag menar heller inte enbart politiker, utan makthavare i övrigt. Som jag ser det har män generellt sett bättre ledaregenskaper. Det är ingen slump att de flesta inom den populistiska rörelsen är män, då många kvinnor helt enkelt inte vågar utrycka åsikter som gör att människor inte tycker om dem.
Citera
2020-06-16, 14:11
Medlem
Citat:
Tydligen förstår inte TS vad som skiljer oss från djuren och gjort oss framgångsrika.

Samarbetsförmåga är överkurs för honom.

Han verkar inte förstå att Homo sapiens hade dött ut om flickorna/kvinnorna regelbundet blev våldtagna och satta i slaveri och männen mördade om vartannat.

De tyska kvinnorna begick självmord på löpande band liksom de yazidiska, kvinnorna i Kongo vill döda sin avkomma som kommit ur våldtäkt, bara som exempel.

Fast det hade ingenting med våldtäkt att göra, att kvinnorna begick självmord. Kvinnor brukar vara ganska bra på att leda kollektiva självmords-lämmeltåg utför stupet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in