2020-06-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tänkt villospår till polisen med tågresan och kanske rekat något ställe på hemvägen, kanske tänkte hämta upp någon bil, men blir avbruten av polisen ?

Tänkt också på det, faktiskt det första jag tänkte att nån kompis skulle komma och plocka upp han men polisen kom före - eller kompisen svek, kom aldrig som avtalats???
Jackan hans borde iallafall ligga slängd någonstans på den sträckan, tjejerna såg honom i Ljungkile med jacka, polisen hitta honom utan jacka!?
Citera
2020-06-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll

OBJEKTIV???

"- Varför ville du inte höras som vittne i det här ärendet? säger åklagare Jim Westerberg.
- Det blir ju lite fel. Jag ska ju biträda försvaret. Det är försvaret som styr mig och jag rådgjorde med försvaret och advokaterna rådde mig att inte ställa upp på förhör i och med att de inte fick höra kriminalteknikerna, säger Sonny Björk.
- Har du tagit betalt för det här utlåtandet?
- (skrattar) finns det någon som jobbat gratis i den här förundersökningen?
. Jag tycker du ska hålla dig till min fråga.
- Jag tycker det är en oförskämd fråga. Jag har lagt ner mellan 40 och 50 timmar på det här, jag kommer debitera för tio timmar. 10.000 kr plus moms, säger Sonny Björk.
Frida Grönholm, P4 Väst"

Där ser man, så han kunde även tänka sig att "pruta" på sina tjänster för att få såga denna utredning. Så väldigt generöst av honom.
Varför tar han inte betalt för de 40-50 h jobb han lagt ner kan jag undra?
Visste man inte bättre om denne expert hade man ju nästan kunnat tro att han har ett väldigt gott öga till Advokat B...
Citera
2020-06-16, 00:39
Medlem
Vilket klagande över försvaret "ragatan Rämsell/Rang-sell" med sin "pellejöns till expertvittne" ? Det är väl bra att de är så dåliga då 😏 ?
Citera
2020-06-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Där ser man, så han kunde även tänka sig att "pruta" på sina tjänster för att få såga denna utredning. Så väldigt generöst av honom.
Visste man inte bättre om denne expert hade man ju nästan kunnat tro att han har ett väldigt gott öga till Advokat B...

Jag misstänker att han kan vara korrupt och gjort ett utlåtande som han blivit tillsagd av misstänkte gärningsmannens advokat att säga, någonting vill säga mig att detta är ett solklart fall för att kunna ligga bra till hos kurderna i det svenska samhällssystemet.
För övrigt så anser jag och ganska säkert många med mig med logiskt tänkande att det finns hur mycket bevis som helst som förknippar killen till det här mordet, mer än vad det finns motbevis.
Citera
2020-06-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det är just det. HUR kan någon ha gjort en sådan utstuderad komplott emot T? På exakt dessa tider han har varit en kort stund ute och ätit med vänner, åkt tåg och polisbil samt jobbat ett fåtal timmar? Och inga grannar har märkt NÅGOT av att okänt folk har travat iväg med W's kropp eller hur de har kommit in i lägenheten och dessutom städat - fast lite slarvigt och lagt in resväskan i garderoben. OCH - sett till att W's smink, tandborste, handväska med mobil och bankkort finns åter i lägenheten.

Allt detta känns som att T och försvaret vill delge oss en Ny version av Kafka a la år 2020.

Glöm inte passet!

Den där experten borde ha fått en uppmaning att svara på ställda frågor.
Citera
2020-06-16, 01:05
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123

Hade velat se den fakturan sen, hade inte förvånat mig om han stod och ljög i rätten ?

Han kanske tyckte det skulle svida i Svenssons öron om han sagt 50 plus moms 😃
Citera
2020-06-16, 01:09
Medlem
Från Bohuslänningen:

"Det är väldigt anmärkningsvärt som jag ser det om man har huvudet i en väska där man definitivt kan avgöra vems väskan är, om det är ett sånt utpekande. Det låg en träbit med XX(pojkvännens) namn på i väskan", berättar Sonny Björk.

Vad har den utsagan med tekniska bevis att göra? Objektiv...not!

Förstår inte att inte domaren ingrep, eller får han som expertvittne på teknisk analys verkligen sitta och tro och tycka om sådant som inte rör bevisen han kallats för att ge alternativa förklaringar på utifrån faktiska fynd?
Citera
2020-06-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Glöm inte passet!

Den där experten borde ha fått en uppmaning att svara på ställda frågor.

Tja passet alla w saker fram och tillbaka..

Grannarna eller ingen har ju ens sett T vara hemma med bilen 5 gånger på samma dag.

T har snapchat kartan på.
Väldigt många kan se precis när han går hemifrån och var han är.
Om man funderar konspirationsteorier..

Hur var det nu..

Har för mig det var en härva med många inblandade i nära relationer till w och t..

Finns massor av luckor i utredningen.

Detta kanske aldrig blir ett fall som rent juridiskt blir uppklarat..
Citera
2020-06-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tja passet alla w saker fram och tillbaka..

Grannarna eller ingen har ju ens sett T vara hemma med bilen 5 gånger på samma dag.

T har snapchat kartan på.
Väldigt många kan se precis när han går hemifrån och var han är.
Om man funderar konspirationsteorier..

Hur var det nu..

Har för mig det var en härva med många inblandade i nära relationer till w och t..

Finns massor av luckor i utredningen.

Detta kanske aldrig blir ett fall som rent juridiskt blir uppklarat..

Om det nu vore som du säger i sista meningen så får vi ju hoppas att det inte blir så, det vore mer förödande än vad det redan är för w:s föräldrar, men det är väldigt bra valarbete för Sverigedemokraterna!
Citera
2020-06-16, 02:20
Medlem
Åklagaren sparar ju allt till slutpläderingen. Många som hela tiden undrar varför han inte smattrat på mer under förhören.
Sitter nog vaken än och formulerar innan klockan ringer för honom snart.
Sen blir det en lina till frukost och sen maaatar han ur sig sitt livs slutplädering 🙌
Citera
2020-06-16, 02:23
Medlem
Knut-Annes avatar
Nu vet vi i alla fall varför Palmemordet inte löstes.
Nej detta kommer inte rädda mördaren, han kommer att hamna i finkan.
Citera
2020-06-16, 06:22
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tack
Men jag blir inte klok på varför han gick på E6 och han inte tagit av på uddevallavägen tidigare ?
Hade han tillgång till båt (vännerna) ?
Ts GPS sa åt honom att gå på E6:an. Den dagen var han nog mindre smart än vanligt, och han hade ju inte mycket intelligens från början.
Han hade lagt ut villospåret för W, nu hade han bråttom hem och städa. En liten del av honom kanske hoppades på att bli påkörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in