2020-06-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
och om personen dog av ett självmord eller mord skall ju absolut inte spela någon roll ;-)

Hur menar du nu??
Ironi...
Citera
2020-06-15, 15:29
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är väl då vi hamnar på griftefridsbrottet. Man får inte hantera en död kropp på ett respektlöst sätt och man måste ringa 112 inom rimlig tid om jag begripit rätt. Hon har avlidit i lägenheten utan hans medverkan, kanske man kommer fram till, och därefter har han styckat kroppen. Blir kanske varken mord eller dråp här. Självmord (kastat sig sönder och samman i väggen och själv skvätt blod överallt). Herregud - det här verkar bli en fars.
Försvaret behöver ju inte förklara någonting, inte presentera alternativa förklaringar, tyvärr. Frågan blir om rätten anser att det är rimligt att tro att T är ansvarig för Ws död. Eller om det är rimligt att tvivla på det.
Jag skulle säga att det inte är rimligt att tvivla på att T är ansvarig för hennes död och att han lagt hennes huvud i sin väska tillsammans med sina kalsonger och nått han gjort i slöjden.
Citera
2020-06-15, 15:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ja vem som helst kan ju ha fått vildaste ideer härifrån. Men åkl ska inte glömma att T var hemma hela tiden. För BÅDE självmord och komplott är för mycket!

Det är just det. HUR kan någon ha gjort en sådan utstuderad komplott emot T? På exakt dessa tider han har varit en kort stund ute och ätit med vänner, åkt tåg och polisbil samt jobbat ett fåtal timmar? Och inga grannar har märkt NÅGOT av att okänt folk har travat iväg med W's kropp eller hur de har kommit in i lägenheten och dessutom städat - fast lite slarvigt och lagt in resväskan i garderoben. OCH - sett till att W's smink, tandborste, handväska med mobil och bankkort finns åter i lägenheten.

Allt detta känns som att T och försvaret vill delge oss en Ny version av Kafka a la år 2020.
Citera
2020-06-15, 15:32
Medlem
- Nej. Jag pysslar med fakta, objektiv och kunskap. Där kan man inte rymma in vittnesmål, säger Sonny Björk. Sysslar med objektiv? Vi märker det!!
Citera
2020-06-15, 15:33
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Hemma betyder inte att han varit i lägenheten hela tiden..?
Nej, mobilen går väl på hemmamasten även om man sitter på vinden.
Men tillsammans med hans utsaga att han var hemma betyder det att han var i lägenheten.
Citera
2020-06-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det är just det. HUR kan någon ha gjort en sådan utstuderad komplott emot T? På exakt dessa tider han har varit en kort stund ute och ätit med vänner, åkt tåg och polisbil samt jobbat ett fåtal timmar? Och inga grannar har märkt NÅGOT av att okänt folk har travat iväg med W's kropp eller hur de har kommit in i lägenheten och dessutom städat - fast lite slarvigt och lagt in resväskan i garderoben. OCH - sett till att W's smink, tandborste, handväska med mobil och bankkort finns åter i lägenheten.

Allt detta känns som att T och försvaret vill delge oss en Ny version av Kafka a la år 2020.

Dessutom har han använt hennes bankkort för att köpa en ungdomsbiljett.. till Gbg.
Citera
2020-06-15, 15:35
Medlem
Citat:
och om personen dog av ett självmord eller mord skall ju absolut inte spela någon roll ;-)

Hur menar du nu??

Ja, om du inte förstod det så var hela mitt inlägg ironiskt och raljant.
Dvs alltså att jag överhuvudtaget inte höll med ursprungs-skribentens inlägg :-)
Citera
2020-06-15, 15:36
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossiFan46
- Nej. Jag pysslar med fakta, objektiv och kunskap. Där kan man inte rymma in vittnesmål, säger Sonny Björk. Sysslar med objektiv? Vi märker det!!

Vilken paradox - då han SJÄLV säger att han är objektiv. Det kan man inte säga själv - för det är en subjektiv bedömning.
Citera
2020-06-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Med tanke på allt blod bör ju då någon annan kommit in med det huvudet, sedan sparat blod från mordet som då skett på okänd plats, som de kladdat ut överallt inklusive vävnader så det liknar släpmärken från hår bland annat, samt gjort två kroppsliknande avtryck på sängen utan kroppen tillgänglig, allt medan T var på jobbet, fast han kom hem upprepade gånger under den tiden, sedan fått T att gå barfota i blodet utan att märka det, sedan städat upp allt utan att T märkte det samt möblerat om. Ja, det låter ju helt rimligt.

Men i Sonny Björks resonemang ingår att man inte kan fastställa hur gammalt blodet är (dvs att det t ex kan vara flera månader gammalt blod) OCH att mängden blod inte behöver vara så stor som BlueStar-undersökningen visar (dvs att det t ex kan vara en liten mängd blod som är utsmetat)
Citera
2020-06-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Försvaret behöver ju inte förklara någonting, inte presentera alternativa förklaringar, tyvärr. Frågan blir om rätten anser att det är rimligt att tro att T är ansvarig för Ws död. Eller om det är rimligt att tvivla på det.
Jag skulle säga att det inte är rimligt att tvivla på att T är ansvarig för hennes död och att han lagt hennes huvud i sin väska tillsammans med sina kalsonger och nått han gjort i slöjden.

Påstår du att hans kalsonger fanns i väskan?
Vissa saker ska inte bli trådsanning??
Citera
2020-06-15, 15:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
P4 Väst:
Men om jag ska förstå dig rätt har du en allmän syn på NFC:s bedömningar och uppställningar av hypoteser? säger åklagare Jim Westerberg.
- Jag har en allmänt kritik mot det. Det går att manipulera resultatet genom hur man ställer sina hypoteser, säger Sonny Björk.
- Det innebär väl att du kommer ha samma kritik oavsett vilken slutsats NFC har? säger åklagare Jim Westerberg.
- Ja det händer ju ibland att NFC ändrar sig när de lyssnar på mitt vittnesmål. Den dagen de låter försvaret utforma den alternativa hypotesen, då har jag ingen invändning, säger Sonny Björk.

Han för en kampanj mot NFC i pågående rättsprocesser!!
Skandal
Citera
2020-06-15, 15:43
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Påstår du att hans kalsonger fanns i väskan?
Vissa saker ska inte bli trådsanning??
Ja hans kalsonger låg i väskan, fler saker också som ett gosedjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in