2020-06-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Åklagaren vet att bevisningen inte räcker för mord (iallafall inte i hovrätten). Därför tror jag på rättspsyk på obestämd tid. Då kan man hålla honom precis hur många år man vill.

Ett skräckscenario för åklagaren är ju att han döms till 3 års fängelse för brott mot griftefrid. Ute redan nästa år. Får ju inte bara hända

Ett annat scenario är att han döms för mord i tingsrätt. Överklagar och frias för mord i hovrätt.

Kan åklagaren överklaga ?
Eller är det bara den åtalade som kan göra det?
Citera
2020-06-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Båda kan överklaga.
Citera
2020-06-15, 23:04
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Åklagaren kan överklaga också.
Citera
2020-06-15, 23:10
Medlem
Citat:

Överklagar den tilltalade så gör åklagaren i regel en s.k "anslutningsöverklagan".
Anledningen är enkel: Endast det som överklagas kan ändras.

Dvs överklagar endast den tilltalade (dömde) så riskerar de inte högre straff, påföljden de fick i tingsrätten är därmed taket. Överklagar däremot även åklagaren är det en "ny process" om man så vill.
Citera
2020-06-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, fynden på huvud och ansikte talar sitt tydliga språk, hur gärna SB vill så tvivel. Man kan försöka slå blå dunster i ögonen genom bortförklaringar, men upprepat trubbigt våld samt brott i ögonhålan, blir svårt att vifta bort. Jag hoppas verkligen att man dömer efter den sammantagna bilden och dömer T till livstids fängelse. För nån allvarlig psykisk störning tror åtminstone inte jag på. Förutom att han har en jävligt kort stubin som kommer ställa till det för honom när han skakar galler så tror jag han är fullt "frisk".

Skulle vara en skandal om han inte döms och beviskraven allt för höga. Vad tröttsamt med inköpta sk experter till ingen nytta öht kan jag tycka. Visserligen är det underinstans men ju högre målet vandrar ju mer sannolikhetsbedömningar görs och då är det ganska osannolikt att en sån här avdankad inköpt idiot kan så några tvivel genom att konfrontera expertisen på området nämligen rättsmedicinska läkarna.
Nu börjar jag tycka att försvaret är en riktig konspirationsteoretiker och visar upp en jävla cirkus i domstolen.
Citera
2020-06-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://sverigesradio.se/artikel/7493378

Vad är detta för en pellejöns? Palmespanare vilket i sig tappar allt förtroende redan innan han ens öppnat sin mun. Sen när är en fd Plamespanare mer expert än rättsmedicinska läkare? Nej, ett desperat försök av försvaret som köpt in den sk experten. Dessutom säger han att det kan ha varit en fallskada. Nej, inte med den blodbilden och dom avtrycken på mordplatsen alltså i lägenheten. Vill inte Tisko förklara något så är det inte konstigt om han döms för mord.

Det viktigaste pellejönsen säger är att Wilma dog i lägenheten.
Tack pellejöns. Nu är alla eniga om att hon dog i lägenheten.
Citera
2020-06-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skulle vara en skandal om han inte döms och beviskraven allt för höga. Vad tröttsamt med inköpta sk experter till ingen nytta öht kan jag tycka. Visserligen är det underinstans men ju högre målet vandrar ju mer sannolikhetsbedömningar görs och då är det ganska osannolikt att en sån här avdankad inköpt idiot kan så några tvivel genom att konfrontera expertisen på området nämligen rättsmedicinska läkarna.
Nu börjar jag tycka att försvaret är en riktig konspirationsteoretiker och visar upp en jävla cirkus i domstolen.

Mycket åsikter om honom som person men har ännu inte sett vad han sagt som är så uppseendeväckande.

Skulle du kunna upplysa mig?
Citera
2020-06-15, 23:25
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Så här står det i polisrapporten:

"28PM-Kontroll på E6 av man gåendes på motorvägenSignerad avSignerad datumEnhetPolisregion Väst, -----------------------
"Ljungskilemotet och Lerbomotet och då ropade jag till då en mörkklädd man gick i vägrenen på väg norrut. Vi stannade bilen och slog på blåljusen så att vi inte ........"

Alltså T hade hunnit till ca halvvägs mellan dessa ställen, säger polisen i sin rapport.

Tack
Men jag blir inte klok på varför han gick på E6 och han inte tagit av på uddevallavägen tidigare ?
Hade han tillgång till båt (vännerna) ?
Citera
2020-06-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Det viktigaste pellejönsen säger är att Wilma dog i lägenheten.
Tack pellejöns. Nu är alla eniga om att hon dog i lägenheten.

Var trodde du att hon dog? Ute kanske och sedan släpades hon in igen för att ligga som kadaver i sängen? Blodstänken på väggar och möbler och blodet i lägenheten är ju inte direkt näsblod. För att inte tala om alla knivmärken i plastmattan i duschen där han karvade och delade kroppen. Så pellejönsen i fråga är en fd polis inte rättsmedicinsk läkare som avger utlåtande om trubbigt våld innan döden och även våld efter döden i hennes ansikte. En sjuk jävel helt enkelt.
Citera
2020-06-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tack
Men jag blir inte klok på varför han gick på E6 och han inte tagit av på uddevallavägen tidigare ?
Hade han tillgång till båt (vännerna) ?

Ja, varför är frågan! Och just för att det är så konstigt så tror jag att att han var på väg till någon...? som eventuellt skulle köra honom hem utan att behöva bli igenkänd på tåget tex. Möjligen fler anledningar, vet inte?
Sedan så svänger den andra vägen innan dessa "vänner" (obs! inte alls säkert att de ens känner varann! ) och då skulle han behöva traska genom skog och ängar i mörkret, nej, då är det motorvägen som gäller. Har inte kollat terräng så noga, och bor också 70 mil därifrån själv så.... men men, en liten typ promenadväg ser ut att gå till deras hus, under motorvägen, ängar runt inte skog just där enligt google map. Stället heter Holmen om jag inte minns fel. Ska kolla mer....
Viltstängsel brukar ha öppningar lite här och var, kanske?
Citera
2020-06-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Tack hörrni! Tråden är intressant att följa, men onekligen trist när ett par individer envisas med att följa sina antaganden utan att ta hänsyn till andras antaganden eller faktiska uppgifter som påvisar att de tänker fel.

OnT: min gissning är att T ändå kommer att dömas för mord och brott mot griftefriden, även om försvaret tar till med hårdhandskarna och bjuder in Björk i debatten för att så tvivel. De tekniska bevisen är överväldigande och talar för att T är gärningsman. Och ja, jag har läst FUP! 😉

Klart att Tingrätten dömer han för mordet.
Det finns så mycket bevis mot honom.
Sen blir det säkert en runda i Hovrätten också!

Blir det endast 2 år för Griftefriden så får han nog ha skyddad identitet och får flytta någon annan ort. Det finns det säkert vissa som vill " Öga for öga tand för tand " Hur många vill vara med FIKK och Missing People och leta då ?
Citera
2020-06-16, 00:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, varför är frågan! Och just för att det är så konstigt så tror jag att att han var på väg till någon...? som eventuellt skulle köra honom hem utan att behöva bli igenkänd på tåget tex. Möjligen fler anledningar, vet inte?
Sedan så svänger den andra vägen innan dessa "vänner" (obs! inte alls säkert att de ens känner varann! ) och då skulle han behöva traska genom skog och ängar i mörkret, nej, då är det motorvägen som gäller. Har inte kollat terräng så noga, och bor också 70 mil därifrån själv så.... men men, en liten typ promenadväg ser ut att gå till deras hus, under motorvägen, ängar runt inte skog just där enligt google map. Stället heter Holmen om jag inte minns fel. Ska kolla mer....
Viltstängsel brukar ha öppningar lite här och var, kanske?

Tänkt villospår till polisen med tågresan och kanske rekat något ställe på hemvägen, kanske tänkte hämta upp någon bil, men blir avbruten av polisen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in