Citat:
Ursprungligen postat av
Akeleye
" Det er å undergrave, nærmest, hele etterforskningsorganet, sier Lier Horst.
Han peker også på at Hagen nå setter seg i en posisjon der han kan sortere tips og velge hva som skal sendes videre til politiet eller ikke. " ( Ref. VG i dag )
----
Det er det også. Ingen fatter vel hvorfor at TH først på dette tidspunkt kommer med dusør. Det etter han ble siktet.
Han kan forstå at politiet nå sitter på ytterligere bevis som TH ennå ikke er konfrontert med. Dette da han nekter /motsetter seg avhør.
Dersom man har rent mel i posen så virker dette på meg merkelig. Det virker jo på mange måter som om TH er i en veldig kinkig situasjon og ønsker tilgang til informasjon som ikke er publisert for heller ham.
Merkelig å bli " desperat " i iveren å finne igjen sin kone på et så sent tidspunkt.
MEN, her er det mye vi ikke vet og som igjen gir spekulasjoner.
La meg prøve meg på litt psykologi her.
Jeg er ikke så sikker på om det er så viktig for TH å finne igjen sin kone fordi han savner henne eller ligger våken om natten og grubler på hva som er hendt henne, men:
• Jeg tror det er viktig for TH å være en god far, og jeg tror at barna er opptatt av å finne mamma.
• TH ble oppriktig overrasket over å bli mistenkt og arrestert. Nå har han tilbrakt mange netter i Oslos eldste fengselscelle og oppdaget at det faktisk er viktig å få oppklart denne saken.
Med andre ord, er det logisk at det er først nå at TH utlover dusør.
PS. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at TH er skyldig, men jeg håper han er det.
Slik saken står nå heier jeg på TH og Holden.
Jeg håper med andre ord at Brøske, Haris og VG går på et skikkelig nederlag.