2020-06-15, 23:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Holden sa vel rett ut i Åsted Norge at dusøren var en appell til "kidnapperne" om å si fra hvor AE er, og at man kan tipse via en kryptert kanal.

Skulle ikke undre meg om det kommer et tips på den krypterte kanalen og at dusøren utbetales i Monero.

The show must go on.
Du har rätt, VG skriver:

” – Dusøren er ikke avhengig av at noen stilles for retten og blir dømt, det er bare en belønning for de som kan gi opplysninger som kan føre til at Anne-Elisabeth Hagen blir funnet, sier Kihle.”

I princip handlar det om att finna liket efter AEH. Ingen behöver bli utpekad eller lagförd men barnen behöver få begrava sin mor.
Citera
2020-06-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hallo. Mannen er jo siktet for drap eller medvirkning til drap.

Gubben har motarbetat polisen från dag ett. Varför är han inte mer samarbetsvillig? Han är motsträvig. Och nu prövar Tema TH att få allmänhetens hjärtan och sympati för hur illa han och familjen har upplevt den här saken från polisens sida.
Polisen jobbar med att få veta vad som har hänt med AEH, klart dom har massor med bevis och önskar klarhet från THs sida.

Ska bli den första som säger Sorry jag tog fel.
Citera
2020-06-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken

Merkelig at ikke det er mer om mld. han sendte motparten om løsepenger for 2 uker siden?

Jo, det ble nevnt helt i slutten av intervjuet med Holden. Journalisten spør om de har fått svar på meldingen om å betale hele beløpet. Da ser Holden ut som om han krymper minus to størrelser før han usikkert ser inn i kameraet og sier nei.
Det var et snodig øyeblikk. Var det bare jeg som la merke til det?

TH bruker nå det eneste han har, nemlig penger. Tror det kommer til å skje mye nærmeste to uker.
Citera
2020-06-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag tolkar det som att familjen känner desperation över att fokus har riktats mot Hagen
när familjen är klara över att det är en kidnappning av utomstående.
Försök sätt dig in deras situation.
Ni som hela tiden är så övertygande över att maken är skyldig-det är inte logiskt alls.
Vad exakt får er att tro att får er att tro att Hagen fört bort eller mördat frun?
Jeg har vinglet frem og tilbake og til tider helt klart hatt tunellsyn selv, ingen tvil om det. Jeg undrer på om denne bilen virkelig er sjekket ut. Ordlyden til politiet er ikke helt overbevisende på meg.
Citera
2020-06-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag tolkar det som att familjen känner desperation över att fokus har riktats mot Hagen
när familjen är klara över att det är en kidnappning av utomstående.
Försök sätt dig in deras situation.
Ni som hela tiden är så övertygande över att maken är skyldig-det är inte logiskt alls.
Vad exakt får er att tro att får er att tro att Hagen fört bort eller mördat frun?
Det är ett svar som polisen sitter på. Det är inte för inte han blev häcktad.
Citera
2020-06-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Er det ikke noe spesielt å observere dette uten å si ifra til politiet? Hun skal ha spurt sin ektemann senere på dagen om det har stått noe i avisen ang. kidnapping. Så hun har altså på selve dagen at hun tror hun har sett noe så alvorlig og sjeldent som en kidnapping. Allikevel gjør hun ingenting med det før det kommer i media 3 mnd etterpå.

Det er for meg veldig høyst unormalt. Enten har hun omgjort minnene sine til å samsvare med mediaoppslag eller så er hun skremmende passiv med tanke på hva hun beskriver å ha opplevd.
Kan være som andre har nevnt; hun har observert en nestenkollisjon, varer har falt fra seter og damen i baksetet har strevet med å rydde opp. «Hjelp meg da!» - kan hun ha sagt til de to som satt foran.

Omentrent like spesielt som at en forsvinningssak blir holdt hemmelig av politiet i nesten 3 mnd....
Citera
2020-06-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
" Det er å undergrave, nærmest, hele etterforskningsorganet, sier Lier Horst.
Han peker også på at Hagen nå setter seg i en posisjon der han kan sortere tips og velge hva som skal sendes videre til politiet eller ikke. " ( Ref. VG i dag )
----
Det er det også. Ingen fatter vel hvorfor at TH først på dette tidspunkt kommer med dusør. Det etter han ble siktet.
Han kan forstå at politiet nå sitter på ytterligere bevis som TH ennå ikke er konfrontert med. Dette da han nekter /motsetter seg avhør.
Dersom man har rent mel i posen så virker dette på meg merkelig. Det virker jo på mange måter som om TH er i en veldig kinkig situasjon og ønsker tilgang til informasjon som ikke er publisert for heller ham.
Merkelig å bli " desperat " i iveren å finne igjen sin kone på et så sent tidspunkt.
MEN, her er det mye vi ikke vet og som igjen gir spekulasjoner.

La meg prøve meg på litt psykologi her.

Jeg er ikke så sikker på om det er så viktig for TH å finne igjen sin kone fordi han savner henne eller ligger våken om natten og grubler på hva som er hendt henne, men:

• Jeg tror det er viktig for TH å være en god far, og jeg tror at barna er opptatt av å finne mamma.

• TH ble oppriktig overrasket over å bli mistenkt og arrestert. Nå har han tilbrakt mange netter i Oslos eldste fengselscelle og oppdaget at det faktisk er viktig å få oppklart denne saken.

Med andre ord, er det logisk at det er først nå at TH utlover dusør.

PS. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at TH er skyldig, men jeg håper han er det.

Slik saken står nå heier jeg på TH og Holden.

Jeg håper med andre ord at Brøske, Haris og VG går på et skikkelig nederlag.
Citera
2020-06-15, 23:33
Medlem
Citat:
Kjære FlashBaronen, jeg er ikke ute etter deg. Jeg vil bare bruke innlegget ditt som et god eksempel på «nordmenns rekordhøye tiltro til politiet».

Sandemose, jeg er ikke ute etter deg. Jeg vil bare bruke innlegget ditt som et eksempel på å markedsføre konspirasjonsteorier.
Citera
2020-06-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jørn Lier Horst sa nettopp på Åsted Savnet at TH ved å utlove dusør på 10 millioner nå, sannsynligvis vil motta alle tipsene som politiet allerede har fått.

Og at TH dermed kan skaffe seg innsyn i tipsene etterforskningen har mottatt. Kjøpe seg informasjon som han ellers ikke ville ha fått tilgang til. Og at det kan skade etterforskningen.

Spesielt. Endelig kom en dusør, men så skal tipsene siles av TH og Holden før politiet eventuelt vil motta tipset.

Jeg bare rister på hodet.
Jag håller 100% med på ditt resonemang.
Det jävliga är, än om det är långsökt så finns det folk som är villig att fabricera vad som helst för den typ av summor. Det finns det bevis för i Palme mordet.
Det undergräver hela rättssystemet.
Citera
2020-06-15, 23:36
Medlem
Citat:
La meg prøve meg på litt psykologi her.

Jeg er ikke så sikker på om det er så viktig for TH å finne igjen sin kone fordi han savner henne eller ligger våken om natten og grubler på hva som er hendt henne, men:

• Jeg tror det er viktig for TH å være en god far, og jeg tror at barna er opptatt av å finne mamma.

• TH ble oppriktig overrasket over å bli mistenkt og arrestert. Nå har han tilbrakt mange netter i Oslos eldste fengselscelle og oppdaget at det faktisk er viktig å få oppklart denne saken.

Med andre ord, er det logisk at det er først nå at TH utlover dusør.

PS. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at TH er skyldig, men jeg håper han er det.

Slik saken står nå heier jeg på TH og Holden.

Jeg håper med andre ord at Brøske, Haris og VG går på et skikkelig nederlag.

TH er bare interessert i seg selv.
Citera
2020-06-15, 23:39
Medlem
Jeg regner med at politiet allerede har jurister på saken for å utrede lovligheten av betingelsene for dusør.
Citera
2020-06-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Utlyser ikke dusør= Galskap, tydelig tegn på skyld
Utløser dusør= prøver åpenbart å undergrave etterforskningen, soleklart tegn på skyld

You're either with us, or against us?

Hagen kunne fint utlovet dusør for hva som helst uten betingelsen om at tipset først må godkjennes før videresending fra hans private tipsmottak, ikke sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in