2020-06-15, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Blir fristende å repetere meg selv.

I mer enn ett år har folk her inne brukt det at TH ikke utlover dusør som et bevis på at han er skyldig. (Som om det er et bevis.)

Jeg har sagt at TH er såpass smart at han forstår at dusør ikke vil stanse kjeften på folket som roper «Korsfest! Korsfest!»

Det har jeg aldri sagt, at han ikke har utlovd dusør, er et bevis på at han er skyldig, så det får stå for andres regning. At han kommer med dusør-kortet nå forteller for meg at han er skyldig.
Citera
2020-06-15, 22:16
Medlem
Jørn Lier Horst sa nettopp på Åsted Savnet at TH ved å utlove dusør på 10 millioner nå, sannsynligvis vil motta alle tipsene som politiet allerede har fått.

Og at TH dermed kan skaffe seg innsyn i tipsene etterforskningen har mottatt. Kjøpe seg informasjon som han ellers ikke ville ha fått tilgang til. Og at det kan skade etterforskningen.

Spesielt. Endelig kom en dusør, men så skal tipsene siles av TH og Holden før politiet eventuelt vil motta tipset.

Jeg bare rister på hodet.
Citera
2020-06-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det har jeg aldri sagt, at han ikke har utlovd dusør, er et bevis på at han er skyldig, så det får stå for andres regning. At han kommer med dusør-kortet nå forteller for meg at han er skyldig.

Jeg har heller ikke skrevet at du har skrevet det. Men dusøren er verken bevis på det ene eller det andre.
Citera
2020-06-15, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har heller ikke skrevet at du har skrevet det. Men dusøren er verken bevis på det ene eller det andre.

Det gir en pekepinn på at han prøver å påvirke politiet.
Citera
2020-06-15, 22:27
Medlem
Lurer på om Åsted Savnet avslørte en detalj dem ikke skulle?

Hovedhypotesen deres tidligere var at hun ble fraktet bort i livet eller neddopet?

Ja neddopet kan jo være mulig, men har de funnet noe som tyder på at hun kan ha vært dopet?

Også konkludert deretter at hun er drept etter på.

Kan det ikke være kveling, kan hun ha død av dop/spy? Kan hun ha blitt kvelt av dop?
Senast redigerad av Idasma 2020-06-15 kl. 22:30.
Citera
2020-06-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Påtaleledr sier Haris Hrenovica følgende:
«Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppfølging.»

Denne uttalelsen er i seg selv syltynn. Hadde dette tipset vært grundig etterforsket kunne Haris gitt noen ledetråder der han f.eks. hadde sagt ; " Kvinnens opplysninger ble grundig etterforsket. Vi fikk identifisert bilen med de som befant seg der. Hendelsen har sine helt naturlige forklaringer, uten at vi kan gå mer inn på dette. Men impliserte parter er forlengst sjekket ut av denne saken ".

.

Jeg er SÅ enig med deg.

I forsetet i den bilen sitter de to karene vi har sett på film, på full fart ut av Norge.

De vet de må komme seg over Svinesund eller Ørje fort som fy, og langt inn i Øst Europa før norsk politi reagerer.

Når Haris sier: «Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppfølging», snakker han helt sant.

Det var ingen vits i å følge opp det tipset, for den dagen norsk politi offentliggjorde saken, hadde de allerede bestemt seg for at dette var et konedrap.

Egentlig var de litt skuffet over seg selv over at de ikke hadde greid å ta ham allerede.
Citera
2020-06-15, 22:33
Medlem
Synes det var en meget troverdig vitneobservasjon av dama som mener å ha observert AEH i baksetet på den rød BMW X3 i Ås.. veldig rart at politiet ikke har gjort mer for å ettergå dette tipset...
Citera
2020-06-15, 22:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et viktig skritt. Som jeg skrev i går kan dette føre til en bevegelse i saken.

Det legges ingen betingelser for dusøren. Det er ingen krav om at skyldige må bli identifisert.
Hovedfokuset er å få opplysninger som fører til AEH blir funnet.

Kommer det tips eller opplysninger som gjør at AEH blir funnet, vil dusøren på 10 millioner kroner bli utbetalt.
Barna i familien kommer også med en appell i kveld til de som måtte vite noe.

Man skulle jo nesten tro Hagen familien har fulgt med her,siden våre undrende etterspørsler blir etterfulgt nå ? Dette skulle kommet i fjor vår eller tidligere,men endelig gjøres noe fornuftig og naturlig.
Merkelig at ikke det er mer om mld. han sendte motparten om løsepenger for 2 uker siden?
Citera
2020-06-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.muffins
Synes det var en meget troverdig vitneobservasjon av dama som mener å ha observert AEH i baksetet på den rød BMW X3 i Ås.. veldig rart at politiet ikke har gjort mer for å ettergå dette tipset...

Hun virket meget troverdig. I tillegg hadde hun fortalt det til flere andre. Alt stemmer. Det er sensasjonelt dårlig av politiet å bare gjøre et telefonintervju og siden legge sporet til side. Irene er den siste som har sett AEH i live. Liten tvil om det. Og noen burde få sparken ASAP!
Citera
2020-06-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jørn Lier Horst sa nettopp på Åsted Savnet at TH ved å utlove dusør på 10 millioner nå, sannsynligvis vil motta alle tipsene som politiet allerede har fått.

Og at TH dermed kan skaffe seg innsyn i tipsene etterforskningen har mottatt. Kjøpe seg informasjon som han ellers ikke ville ha fått tilgang til. Og at det kan skade etterforskningen.

Spesielt. Endelig kom en dusør, men så skal tipsene siles av TH og Holden før politiet eventuelt vil motta tipset.

Jeg bare rister på hodet.

Ingen grunn til å riste på hodet. Dette er jo helt genialt. Det er jo rimelig opplagt, at skal denne saken løses så må den løses av noen som er opptatt av å oppklare den, og ikke bare opptatt av å bevise at blindsporet de har jobbet med likevel ikke er et blindspor. Nå får TH/Holden inn alle tips, deretter kan de ringe Sherlock Holmes.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-15 kl. 22:41.
Citera
2020-06-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Hun virket meget troverdig. I tillegg hadde hun fortalt det til flere andre. Alt stemmer. Det er sensasjonelt dårlig av politiet å bare gjøre et telefonintervju og siden legge sporet til side. Irene er den siste som har sett AEH i live. Liten tvil om det. Og noen burde få sparken ASAP!

Så så, ro ned nå.

Det er flere mennesker som ferdes i Ås sentrum. Blant annet sjåføren av den hvite bilen som nesten kolliderte med rød BMW x3. Og en hel del andre.

Vi får håpe at det kommer inn mange tips fra personer som har sett den røde bilen.
Citera
2020-06-15, 22:42
Medlem
Jeg regner med at det vil komme en kraftig reaksjon fra politiet nå, at eventuelle bevis i saken skal siles av TH og Holden er uhørt, og i verste fall så er det lovstridig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in