2020-06-15, 12:53
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Palme-sönerna säger sig vara säkra på att det var SE som mördade deras far. Hur ska ni CA-teoretiker få dem på andra tankar?
Citera
2020-06-15, 13:01
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiljonarInnan30
Tack! Att som ensam 50 åring på väg hem från jobbet ge sig på en grupp av flera killar i övre tonåren säger ändå något.

Djurmisshandeln och hotet var väl innan 1986? Dvs våldsamma tendenserna fanns i hela hans vuxna liv inte bara någon tillfällig mental svacka.

Läste din tidsgenomgång på bloggen, toppen! Yvonne borde ha sett om GM svängde vänster bakom dem på Johannes gata. Betyder det att du också avfärdar Claes B observation på Döbelsgatan som en möjlig GM?
Citera
2020-06-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Läste din tidsgenomgång på bloggen, toppen! Yvonne borde ha sett om GM svängde vänster bakom dem på Johannes gata. Betyder det att du också avfärdar Claes B observation på Döbelsgatan som en möjlig GM?

Svårt att säga. Tycker inte sigmalementet i övrigt stämmer så bra. Och att personen är såpass långt västerut och svänger österut igen tycker jag stämmer dåligt med min åsikt att han måste sprungit ända ner till Regeringsgatan på David bagares. Framförallt om man tänker sig Stig E eller Christer A som GM (med tanke på deras slutdestination).

Men det kan ju varit blåljus som tvingat GM att göra märkliga vägval. I Stigs fall blir det ju till slut svårt att få honom tillbaka till Skandia vid 23:40. Men i Christers fall skulle han ju kunnat kryssa fram en rejäl omväg hem till Hälsingegatan.
Citera
2020-06-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Palme-sönerna säger sig vara säkra på att det var SE som mördade deras far. Hur ska ni CA-teoretiker få dem på andra tankar?

Palme sönerna har förstås fått förhandsinformation om att man inte kan lösa fallet, den meningslösa och kostsamma utredningen måste avslutas. Sönerna ser ingen anledning att bråka om det. Dock onödigt av Mårten P i tv intervju reklamera att han kan köpa SE som gärningsman men kan varit önskemål av etablissemang att han bör stötta utredarnas slutsats så att även svenska folket kan acceptera det och det nationella såret helas. Plus att man slipper avsluta utredningen tomhänt, nu kan man låtsas att man faktiskt löste fallet,
Citera
2020-06-15, 14:31
Medlem
Citat:
Dom - Huddinge Tingsrätt 2005
https://easyupload.io/rh160g

Nämn inte målsägarens namn i tråden som då blir sökbart.
Snyggt!

Brottet begicks alltså 2002?
Varför står det att han är ostraffad?

Det vore intressant att kontakta brottsoffret (han har Facebook-konto såg jag) och fråga om han känner till att CA var misstänkt för Palmemordet och tog livet av sig. Eller vore det osmart eller oetiskt?
Citera
2020-06-15, 14:48
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Snyggt!

Brottet begicks alltså 2002?
Varför står det att han är ostraffad?

Det vore intressant att kontakta brottsoffret (han har Facebook-konto såg jag) och fråga om han känner till att CA var misstänkt för Palmemordet och tog livet av sig. Eller vore det osmart eller oetiskt?

Du gör som du vill. En dom i Tingsrätten är en allmän offentlig handling. Flashback är flashback jag lägger ingen värdering i vem som vill göra vad. Försök bara att inte göra uppgifter om honom sökbara på Google. Tycker att det kan vara intressant att höra hans bild av CA. De har ju mötts i en rättegång. Kanske Södertälje-kids. Troligen inte så oskyldiga har nog provocerat honom en del. Allmänt intryck, beskrivning av personen, signalement något särskilt som sticker ut? - Med hans blick/ögonen, gångstil - kan vara intressant. Låt honom berätta själv först, ställ frågorna sedan. Your call.
Senast redigerad av omiga 2020-06-15 kl. 14:57.
Citera
2020-06-15, 15:37
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
.

De kanske har rätt. Men förutom Den osannolike mördaren, så finns även den sannolike mördaren att överväga.

Den där datorbilden som togs fram i anslutning till mordet med ledning av Mårten Palmes uppgifter, är den offentlig?
Citera
2020-06-15, 15:47
Medlem
Har läst domen får taga honom lite i Försvar Christer
Det är ju inte bra att Christer smäller på. Men having said that
Trött på väg hem från jobbet .. kanske lite slitna nerver
Säger man ¨åt dom vänligt --- kan ni vara en smula tystare
säger dom vanligtvis Prrtt.... tt ( Viss typ tonåringar på den tiden )
Driver det vidare " Gubbaj..l " och vad annat som brukar användas
Hånskrattar
Sedan kastas det papper efter en .. Det är klart man kan bli förbannad.

Han har klivit in med sin stora fysik vad man hör delar ut en " Dagssedel "
som Ingo skulle säga .

Rodnad + Svullnad på vänster Ögonlock ..Intrycket är att han har inte gått " All in "
Tänder näsben osv oskadat .Hållit igen som det verkar inga bestående men.
Inte matat slag. Han besinnar sig och går av vagnen. ( Så det har ju inte brunnit fullständigt mellan Öronen )

Visst det är inte bra men å andra sidan så gör det inte honom till en Palmemördare av det skälet.
I mina ögon.
han verkar vara introvert vill sköta sig själv Sådana killarna börjar inte slåss om man inte provocerar dom vanligen. " Icke ringa " " Fängelse " aeehh ...det vete fan detta hette " Uppfostran " långt in på 70 talet.
Känns som att om man ställer till bråk får en snyting får man skylla sig själv. En man i 50 års åldern kan man inte förutsätta är aggressorn med 4 ynglingar när mannen är på väg hem från jobbet.
Jag ser inte det.
Utan det är snorungarna som ställt till det. Provocerat bråk. Åkte på stryk oväntat. 5 siffror är för dyrt . En spark på sätesmuskeln med försvinn hade varit lämpligare. Då inkluderar jag 14 is åklagaren

Då är det värre han säljer Pistolen .Det är inget som händer i hastigt mod.
Citera
2020-06-15, 15:58
Medlem
Citat:
.

Mmm... sönerna ja.
Varför skulle deras inställning ha någon som helst bäring på det som diskuteras i denna tråd? Är dessa tre någon form av nyckelvittnen?

Att LPs utpekande av CP var problematisk kan jag förstå. Men sönerna...

De gav stöd åt sin mors utpekande av CP. Nu stödjer de utpekandet av SE. Imorgon stödjer de..?
Citera
2020-06-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har läst domen får taga honom lite i Försvar Christer
Det är ju inte bra att Christer smäller på. Men having said that
Trött på väg hem från jobbet .. kanske lite slitna nerver
Säger man ¨åt dom vänligt --- kan ni vara en smula tystare
säger dom vanligtvis Prrtt.... tt ( Viss typ tonåringar på den tiden )
Driver det vidare " Gubbaj..l " och vad annat som brukar användas
Hånskrattar
Sedan kastas det papper efter en .. Det är klart man kan bli förbannad.

Han har klivit in med sin stora fysik vad man hör delar ut en " Dagssedel "
som Ingo skulle säga .

Rodnad + Svullnad på vänster Ögonlock ..Intrycket är att han har inte gått " All in "
Tänder näsben osv oskadat .Hållit igen som det verkar inga bestående men.
Inte matat slag. Han besinnar sig och går av vagnen. ( Så det har ju inte brunnit fullständigt mellan Öronen )

Visst det är inte bra men å andra sidan så gör det inte honom till en Palmemördare av det skälet.
I mina ögon.
han verkar vara introvert vill sköta sig själv Sådana killarna börjar inte slåss om man inte provocerar dom vanligen. " Icke ringa " " Fängelse " aeehh ...det vete fan detta hette " Uppfostran " långt in på 70 talet.
Känns som att om man ställer till bråk får en snyting får man skylla sig själv. En man i 50 års åldern kan man inte förutsätta är aggressorn med 4 ynglingar när mannen är på väg hem från jobbet.
Jag ser inte det.
Utan det är snorungarna som ställt till det. Provocerat bråk. Åkte på stryk oväntat. 5 siffror är för dyrt . En spark på sätesmuskeln med försvinn hade varit lämpligare. Då inkluderar jag 14 is åklagaren

Då är det värre han säljer Pistolen .Det är inget som händer i hastigt mod.

Tror inte att någon i denna tråd ser denna misshandelsdom som ett avgörande bevis, snarare som ett komplement till porträttet av CA och dennes personlighet.
Tror att de allra flesta 53-åringar drar sig rejält för ge sig i handgemäng med ett gäng stökiga 20åringar.

För mig säger domen att CA var någon man inte jävlades med ostraffat. -Inte att han per automatik var GM på sveavägen.
Citera
2020-06-15, 17:16
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Du gör som du vill. En dom i Tingsrätten är en allmän offentlig handling. Flashback är flashback jag lägger ingen värdering i vem som vill göra vad. Försök bara att inte göra uppgifter om honom sökbara på Google. Tycker att det kan vara intressant att höra hans bild av CA. De har ju mötts i en rättegång. Kanske Södertälje-kids. Troligen inte så oskyldiga har nog provocerat honom en del. Allmänt intryck, beskrivning av personen, signalement något särskilt som sticker ut? - Med hans blick/ögonen, gångstil - kan vara intressant. Låt honom berätta själv först, ställ frågorna sedan. Your call.

Hans dialekt vore intressant, om han tilltalade dem på Hallandsmål.
Om han gjorde det, och kvinnan på Grand som frågar en observerande man efter klockan och får till svar "det har inte du med att göra" uppger att denne talade Halländska, så kan det vara en indikation.
Citera
2020-06-15, 17:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
För vad det är värt, anser Leif GW att det var en mycket god skytt. Ca 10 minuter in i klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=FDzDeZV0_e8
Stånk & Pust är bara en snackskalle, ingen professionell skytt typ militär, polis, underrättelsetjänst skulle skjuta ett skott på varje person. Du litar inte på turen, du skjuter både i kropp och huvud för att vara säker.
Dessutom lämnar du inte Lisbeth som vittne.
Tvärtom tyder snarare att det bara skjuts två skott på att det inte är ett proffs i farten. 4-7 sekunder till så hade Lisbeth haft ett skott i bröstet och ett i huvudet. Palme hade fått ett skott till i huvudet och ett till i bålen. Ett proffs hade dessutom haft ett backupvapen så en liten fördröjning hade denne lätt kunnat klara av om någon vågat gripa in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in