2020-06-13, 04:01
Medlem
Hoppas den kommer i all black. Ser ut som Star wars klon dräkt ju
Citera
2020-06-13, 13:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj

nja vit tycker jag är mer stilren, precis som ps4 slim vit, sjukt snygg. xboxen är mörk det får den vara..
Citera
2020-06-13, 13:32
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Eller ungefär så här:
https://ibb.co/PwK22fq
Citera
2020-06-15, 08:03
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Annat om konsolen är att jag inte gillar två olika utgåvor. Ena med fysiska spel och den andra bara digitalt. Gillar inte tanken att jag måste spendera mer på min konsol för att jag gillar mina fysiska utgåvor. Konsolens utseende skiter jag ärligt talat i. Får vänta en del ytterligare på priset. Men presentationen var tillräckligt bra för att jag står fast vid att PS5 är det som gäller nästa konsol och inte nya xbox. Sen blir det nog och vänta kanske ett år innan man köper då jag ändå har så mycket på ps4 och spela och då man säkert får vänta på alla bra spel.

Jag tror inte du betalar mer för att du köper en PS5 med BluRay, utan det är det som är standard priset.
Du kan betala mindre om du vill, om du köper digital-versionen.
Det är så jag tror dom tänker...
Citera
2020-06-15, 14:15
Medlem
swebarbs avatar
Hoppas den inte blir för dyr bara, ps3 var jävligt dyr vid launch och det skrämde iväg väldigt många köpare då vill jag minnas.
Citera
2020-06-15, 14:21
Medlem
JosinaSousas avatar
Maste ha, finns det nagot datum? Kan man boka?
Citera
2020-06-15, 15:25
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hoppas den inte blir för dyr bara, ps3 var jävligt dyr vid launch och det skrämde iväg väldigt många köpare då vill jag minnas.
Ja PS3:an var klart dyr, dock slås den av 3DO konsolen som 1993 kostade $699 (~$1266 i dagens värde). Tror nog Sony lärde sig en läxa och PS4:an var inte lika dyr vid släpp.

Tror själv att PS5:an kommer hamna på runt 6000 kr för den med läsare och den digitala blir lite billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av JosinaSousa
Maste ha, finns det nagot datum? Kan man boka?
Finns inget releasedatum mer än "holiday 2020" vilket brukar betyda runt november/december. Klart som korvspad du kan boka! Kolla med din lokala spelbutik så bör de kunna kirra de det (har själv förbokat hos Webhallen).
Senast redigerad av mog 2020-06-15 kl. 15:34.
Citera
2020-06-15, 15:40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Ja PS3:an var klart dyr, dock slås den av 3DO konsolen som 1993 kostade $699 (~$1266 i dagens värde). Tror nog Sony lärde sig en läxa och PS4:an var inte lika dyr vid släpp.

Tror själv att PS5:an kommer hamna på runt 6000 kr för den med läsare och den digitala blir lite billigare.

Finns inget releasedatum mer än "holiday 2020" vilket brukar betyda runt november/december. Klart som korvspad du kan boka! Kolla med din lokala spelbutik så bör de kunna kirra de det (har själv förbokat hos Webhallen).
3DO var det ju ingen som köpte, av just den orsaken. Inget fel.på hårdvaran annars, bra för sin tid osv. Plus att Panasonic alltid har gjort bra skit.

Hur som helst, det vore ett misstag av Sony att kräva 6 lax för PS5:an med läsare. En bättre strategi vore 4 tusen kr för den med läsare och säg, 3 tusen eller liknande för den digitala. Hela orsaken till att PS3:an hade det kämpigt med att klassa ut Xbox 360 beror just på att den kostade 6500 kr när den lanserades i Sverige, vilket var löjligt dyrt jämfört med andra länder, men PS3:an kostade mycket överallt. Microsoft har betydligt djupare fickor än Sony och de kan kränga billiga konsoler och gå förlust och vänta på att Sony inte klarar av konkurrensen av att Xbox säljs billigare osv.
Citera
2020-06-15, 16:23
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
3DO var det ju ingen som köpte, av just den orsaken. Inget fel.på hårdvaran annars, bra för sin tid osv. Plus att Panasonic alltid har gjort bra skit.
Ha ha, ja 3DO var för lyxlirare (samma med Neo Geo konsolen och spelen till den).

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur som helst, det vore ett misstag av Sony att kräva 6 lax för PS5:an med läsare. En bättre strategi vore 4 tusen kr för den med läsare och säg, 3 tusen eller liknande för den digitala. Hela orsaken till att PS3:an hade det kämpigt med att klassa ut Xbox 360 beror just på att den kostade 6500 kr när den lanserades i Sverige, vilket var löjligt dyrt jämfört med andra länder, men PS3:an kostade mycket överallt. Microsoft har betydligt djupare fickor än Sony och de kan kränga billiga konsoler och gå förlust och vänta på att Sony inte klarar av konkurrensen av att Xbox säljs billigare osv.
Ja, jag tycker personligen att det vore för dyrt om konsolen skulle hamna på 6000 kr, hoppas ju såklart på 5000 kr max, men tror ändå den kommer hamna någonstans i den dyrare klassen. Detta mest pga. Sveriges ruttna idiotskatter som ska läggas på.
Citera
2020-06-15, 16:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Ha ha, ja 3DO var för lyxlirare (samma med Neo Geo konsolen och spelen till den).

Ja, jag tycker personligen att det vore för dyrt om konsolen skulle hamna på 6000 kr, hoppas ju såklart på 5000 kr max, men tror ändå den kommer hamna någonstans i den dyrare klassen. Detta mest pga. Sveriges ruttna idiotskatter som ska läggas på.
6000kr för ps5 kommer aldrig hålla. Finns inte. 3400kr möjligen.

PS3 hade ju fördelen att många köpte den eftersom den gick att jailbreaka.

PS5 kommer inte ha den möjligheten.
Senast redigerad av Uncorruptable 2020-06-15 kl. 16:40.
Citera
2020-06-15, 17:26
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Säg inte det, PS4:an blev hackad (krävs dock en låg firmware för att det ska gå). Körde själv ett "jailbreak" på den ett tag, att PS5:an kan hackas är ingen omöjlighet. Allt går att hacka, det handlar bara om att hitta en väg in.
Citera
2020-06-15, 17:38
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
6000kr för ps5 kommer aldrig hålla. Finns inte. 3400kr möjligen.

PS3 hade ju fördelen att många köpte den eftersom den gick att jailbreaka.

Du har helt fel. Varför skulle folk bry sig om jailbreak nu för tiden? Du är ständigt uppkopplad. Du vill kunna spela online, ladda ned spel, få tillgång till uppdateringar, användad den som mediaspelare, osv.
Jag tror åtminstone 6k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in