2020-06-15, 07:27
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
VI vet ju hur du agerat tidigare i tråden också. Jo det finns fortfarande bara ett spår! KP hade specifikt uppdrag att se på det så varför skulle man förvänta att de skulle haka på foliehattarna som konstruerar spår?

Spåret är samma som det t ex LGWPs och efter presentationen tro 80% inte på KP. Vem gjorde pannkaka. Vem hade fel. Vad hade de för särskilda intsruktionern för 3 år sedan? Just det... mina spår och där har de slarvat bort allt. Det läcker inte till pressen vilka som förhörs där. Först efter kritiken kryper det fram från KP kryper det egentliga uppdraget fram. Så vem hade rätt?

Var är dina sakargument! Tramsa inte. PÅ vilket sätt har man hanterat de direktiv man fick att utreda vissa saker om WT, Barbrogrupper och Narkotikapoliser? Jag visste till skilnad från trollen att man hade sådana direktiv grundat på vad Dag kommit fram till och helt i linje med vad jag krävt med granskningar av namngivna personer, identifierade vapen och hemliga uppgifter fast alla troll förnekade det och lanserade SE, CA och Sydafrika mm som säkra med tekniska bevis. Det var de spåren man begärde ut must register om och inte sydafrika eller SE. Hur kunde jag veta det tror du?

Så inte i ens fantasins land vann SE-pårsföreträdarna. Då är man inte riktigt förankrad i verkligheten. Resultatet av redovisningen blev ju att Filter stod där med kuken i näven.
Det blev slutligt avklädda och utredarna evigt förnedrade. Alla som med energi stöttat dem och utfäst avgörande bevis blev avklädda. De yngre har förmodligen noll karriär att se fram emot. Privata säkerhetsbranschen?

Intill presskonferensen startade var det 50/50 mellan SE(drivet av Filterkillarna) och Sydafrika drivet av luft och falska källor rakt in i regeringskansliet ingen nämnde ens att de skulle jobbat med andra spår utifrån Donalds sagor. Men så var det men de valde att inte göra sitt jobb!

Har man inte sett KP och dennes stammande och darrningar på presskonferensen där det för nästan alla som satt sig in i saken kom som en shock vad man presenterade förstår man inte att det nog var illa förberett. Sjukt illa förberett avslut av historiens största mordutredning utan att gå till botten med eller ratt redovisa det man fått särskilt uppdrag att utreda.

Va fan säger man. Dömt att misslyckas för nu framstår det både att PU mörkar sammingen och i vilket härad den hör hemma.

Allt försnack var lögn. Man hade inte fått ihop något hållbart scenario, inget vittnesmål hade gett något trots manipulerande upplägg. Det fanns inga dnaspår och inget mordvapen bara illa genomtänkt hastigt hopkomponerat svammel.

Minns att jag sa att oavsett vad de presenterar kommer vi att vinna och det är sant. Särskilt om sådana som du som inte någonsin tillfört något konstruktivt i tråden ger upp sina försök att avleda och avspisa allt seriöst forskande.

OK du vill inte att man skall se på Knarkspan, SB och underrättelsevärlden. Det tar vi ingen hänsyn till. Det var det KP hade till uppdrag att göra och vad gjorde han?

Du behöver inte vara delaktig i det arbetet då vi klarar oss ändå. Identiteter, vapeninnehav, faktisk närvaro och uppdrag. Ingen kommer att tveka när det blir publikt vad som skedde och vad för konkreta tips PU misslyckades att följa upp.

Ett problem är att avgörande saker i form av bevis innehåller inslag av andra hemliga uppgifter utan relevans för mordet med med stor relevans för rikets säkerhet och vissas heder och eftermäle som skulle vara nödvändigt att göra publika om man väljer den vägen.... men det kanske övergår din horisont?

Det var ju lägligt att presentera SE mannen nu, efter mer än 30 år, när han han gått ur tiden och inte kan försvara sig. Också i en tid när det blir försvårande att utnyttja rätten att demonstrera och mer. Kan vi kalla detta för Corona-spåret?

Jag läste ( tror det var Dahlsten som sagt det) att LP utnyttjats syniskt av personer, för att snabbt kunna lägga PU under mattan ( då i fallet med CP).
Jag känner att man närmat sig kärnan i MOP när man ringat in dessa mörker-krafter.
Vilka är/har varit de mest pådrivande?
Citera
2020-06-15, 07:27
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
""Uwe Barschel, Olof Palme and William Colby had something in common," Baab explained. "All three were involved in one way or another in international arms trade in the context of the Iran-Contra scandal, and connected in some way with the CIA and NATO's 'Stay Behind' secret army network." The Stay Behind network, designed to carry out resistance, assassination and provocation operations during the Cold War, would have been activated in case of a Soviet invasion of Western Europe, or if far left parties ever came to power in democratic elections."
Här tror jag sanningen ligger. Iran-Contras var förra århundradets värsta cancer som aldrig slutade eka i konsekvenser.

"On the night of February 28, 1986, Swedish Prime Minister Olof Palme was assassinated in central Stockholm. In the thirty years since, a wide number of theories have circulated about who was behind the murder.
According to Baab , Palme was a victim of the CIA. "We have at our disposal the protocol from a December 15, 1985 meeting of the staff of the headquarters for the planning of secret operations operating under the leadership of NATO's secret Stay Behind army. From this we can conclude that the CIA and the MI6, with the participation of Stay Behind, ordered Palme's murder," Baab explained.
According to the journalist, the agencies used a former Iranian agent with CIA training for the operation. The presumed motive behind the assassination was NATO's concern that Palme was looking for ways to normalize relations with the Soviet Union, and given his stance regarding a nuclear-free Europe.

"We're talking about a specific kind of operation by the intelligence services," Baab noted. "This is about secret special operations. Palme, Barschel, Colby. To use CIA slang, these were 'targeted killings'. Often such tasks were given to subcontractors…Those who pulled the strings sought to remove themselves as much as possible from these actions to prove that they have nothing to do with them and never heard about them.""

Baab explained that Colby was the man largely responsible for the creation of the NATO Stay Behind army in Sweden in early post-WWII Europe, notwithstanding the country's formal neutrality. "Therefore, until his death, he kept his own contacts in Sweden. One of them was a member of the CIA and of the secret army, and also the first head of the investigation into Palme's murder [HH]," the journalist noted.
Baab och Harkavy är judiska informationsvindlare som pekar på NATO/Stay-behind-CIA.
Tillåt mig att le.
Inte de första i den här utredningen.
Citera
2020-06-15, 07:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det där är en så märklig teori för att den kräver en stat som har total kontroll och nollkoll samtidigt.

En stat som skulle vilja lägga locket på vem som är GM har naturligtvis redan gjort det för hundra år sen. Allt som syns utåt är bara en kuliss, "åklagaren" är en nickedocka som bara är där för syns skull, i själva verket är narrativet om mordet redan spikat och låtsasutrett.

Samma superkontrollerande skräckstat kan ju liksom inte SAMTIDIGT sätta in en superrutinerad åklagare som i lugn och ro har fritt fram att utreda ärendet i flera år, med full tillgång till allt material och stora resurser och därmed chans att hitta gärningsmannen, och när han sen gör det så skulle staten säga "Oh shit! Du har ju HITTAT honom. Nänänä det där får du inte släppa vettu, nu får du skynda dig koka ihop nåt annat på en kvart. Här, läs den här tidningen Filter vetja. Hejdå!"

Vad som hände är sannolikt att man hade byggt ett case kring alla vittnesmål och detaljer kring SE, och att man hade stort hopp om att backa upp det med teknisk bevisning via provskjutningen av vapnet från SEs vapensamlande bekant, samt DNA-träffar på de mystiska breven som kom under CP-rättegången (de kan ha luktat SE lång väg på andra sätt, genom språkanalys osv).

Sen halvsket sig provskjutningen genom att man fick resultat 0, alltså att det ej kan uteslutas, vilket är lovande givet att väldigt många andra vapen fått resultat på minusskalan, men det är inte konklusivt och måste därför utelämnas. Och brev-DNA sket sig fastän man kanske "vet" ändå att det högst sannolikt är han.

OK, tuff skit men eftersom man ansåg att det är enda lösningen som ligger i FU så ändras ju ingenting. Man kan liksom inte ställa in och fortsätta för att den samlade bevisningen blev vagare än man hoppats. Det uppstår ju inte en annan lösning då efter 34 års ältande.
"Vad som hände är sannolikt att man hade byggt ett case kring alla vittnesmål och detaljer kring SE."

Det har man inte gjort. Man har inte koll på så enkla saker som att SE stämplade ut före samtalet med vakten och att LJ är osäker på keps och att AB är säker på mössa och att YN uppfattade att väskan var hård i sin form och att något som uppfattas som en väska kan vara något annat och att YN inte såg mannens ansikte och att mannen inte hade halsduk och att SE högst sannolikt bara kunde se LJ från mordplatsen och att SE berättade en korrekt sammanfattning för väktarna tjugo minuter efter mordet och att SE sa att LP sagt att GM hade blå täckjcka och att LP sagt blå täckjacka och att SE sagt att han ville vända på OP och att AH sagt att någon var framme och ville vända på OP och att ingen reagerat på SE efter att han visat upp sig offentligt och att SE beskrivs av närstående som en feg person som ville stå i centrum och kunde ta till lögner för att uppnå detta.

"...stort hopp om att backa upp det med teknisk bevisning via provskjutningen av vapnet från SEs vapensamlande bekant..."

Det fanns ingen anledning att överhuvudtaget ha något hopp om det.

"...samt DNA-träffar på de mystiska breven som kom under CP-rättegången (de kan ha luktat SE lång väg på andra sätt, genom språkanalys osv)."

Om minsta lilla antytt att SE skrivit breven hade man påtalat det.
Citera
2020-06-15, 07:38
Medlem
Joe Blows avatar
Minns någon om någon kring mordplatsen uppfattat Lisbeth utföra någonting för att rädda sin mans liv efter att han blivit skjuten?
Citera
2020-06-15, 07:43
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Förmodligen är det så enkelt att man har hittat gärningsmannen.

Varför utlovar man annars att presentera hur mordet gick till och vem som är ansvarig? Varför tvärvänder man och kommer med en i det närmaste efterbliven presentation?
Ja du.

Jag hade onda aningar inför presentationen. Som jag skrev i tråden. Men jag kunde inte tro mina ögon och öron när den väl kom. Enligt mig blev resultatet genomuselt. Så där är vi helt överens.

Jag tror däremot, som jag skrev, att man inte hittat gärningsmannen. Utan att jag kan bevisa att du har fel. Man är luttrad vid det här laget.

Bevisligen så har man jobbat med en del saker in i det sista. Utan att komma någonvart. Så SE blev nödutgången. För min tro är att allt syftat till att lägga ner förundersökningen. Och så blev det.
Citera
2020-06-15, 07:43
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Kan de vara så att Leif nämner skandiamannen i efterhand då han blev "misstänkt" efter att boken släpptes. Varför skulle han ens nämna skandiamannen innan han blev skandiamannen? Stämmer att Lars var osäker på klädsel pga av ljuset i butiken men han säger ju specifikt samma mössa som Jack Nicholson hade i gökboet och de var ingen keps utan en mössa, kolla upp de själv. I samma intervju säger han ju att gm stod där och väntade i cirka 5 min. Hur får du ihop det om skandiamannen stämplade ut 23:19 och palme mördades 23:20? Tiden går inte ihop hur du än vrider och vänder på det. Kolla på videon där skandiamannen själv visar hur han springer och lyssna på vad leif säger i en annan intervju "mördaren sprang som en elefant" de gjorde helt klart inte skandiamannen i videon. Dessutol nämner mer än 1 vittne att gm inte springer från platsen utan typ joggar lungt från platsen

På it demokrati finns nästan alla vittnesförhör samt mycket mycket mer. därIfrån får man mycket kött på benen
Citera
2020-06-15, 07:44
Medlem
Citat:
"Vad som hände är sannolikt att man hade byggt ett case kring alla vittnesmål och detaljer kring SE."

Det har man inte gjort. Man har inte koll på så enkla saker som att SE stämplade ut före samtalet med vakten och att LJ är osäker på keps och att AB är säker på mössa och att YN uppfattade att väskan var hård i sin form och att något som uppfattas som en väska kan vara något annat och att YN inte såg mannens ansikte och att mannen inte hade halsduk och att SE högst sannolikt bara kunde se LJ från mordplatsen och att SE berättade en korrekt sammanfattning för väktarna tjugo minuter efter mordet och att SE sa att LP sagt att GM hade blå täckjcka och att LP sagt blå täckjacka och att SE sagt att han ville vända på OP och att AH sagt att någon var framme och ville vända på OP och att ingen reagerat på SE efter att han visat upp sig offentligt och att SE beskrivs av närstående som en feg person som ville stå i centrum och kunde ta till lögner för att uppnå detta.

Inga av de irrelevanta detaljer du räknar upp kommer upp till ribban som krävs för att vräka ur sig en så fräck anklagelse som att de "inte hade koll". Om du staplar dina smulor till argument ovanpå varandra har de lika långt kvar upp till ribban som SE påstod sig ha avstånd kvar till mordplatsen när skotten föll, dvs 20 meter.

"Stoppa ALLT och börja från scratch!!! YN uppfattade att väskan var hård i sin form!!!!"

Herregud vilken idioti.
Citera
2020-06-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Samtidigt är det ju helt sjuka saker de tar upp i presentationen. Som att SE hånade polisen. Varför är det ens en punkt i deras usla PowerPoint?

Dels är det inte relevant om SE skulle ha "hånat" polisen, dels är det en tolkning.

Hade de skrivit det så det visades? Jag var ju i chock så jag såg inte allt.
O det är väl isf det om att polisen är dåliga på att lägga pussel?
Citera
2020-06-15, 07:50
Medlem
Citat:

"...stort hopp om att backa upp det med teknisk bevisning via provskjutningen av vapnet från SEs vapensamlande bekant..."

"...samt DNA-träffar på de mystiska breven som kom under CP-rättegången (de kan ha luktat SE lång väg på andra sätt, genom språkanalys osv)."

Så sant.

För mig är det absurt bara att tro att SE skulle kunna vara mördaren.

Ingen, jag upprepar ingen, kunde morddagen veta att paret Palme skulle passera Skandia på kvällen. Beslutet att promenera hem togs efter biobesöket. Plus mycket annat som du själv nämner en del av.

SE var urtypen av personer som vill göra sig viktigare än de är. Och vill hamna i rampljuset. Få sina 15 minuter. Och här fick SE sin chans genom en slump. Men de avslöjas alltid av sina lögner. Och att deras berättelse växer med tiden. Vi har alla träffat på denna personlighetstypen genom livet.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-15 kl. 07:54.
Citera
2020-06-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Så sant.

För mig är det absurt bara att tro att SE skulle vara mördaren.

Ingen, jag upprepar ingen, kunde morddagen veta att paret Palme skulle passera Skandia på kvällen. Beslutet att promenera hem togs efter biobesöket. Plus mycket annat som du själv nämner en del av.
Om kravet för mördaren är att han måste ha vetat att paret Palme skulle passera Skandia, och "ingen, jag upprepar ingen" kunde veta att de skulle passera Skandia, så följer logiskt av ditt eget påstående att Palme aldrig blev mördad. Stoppa pressarna!!!
Citera
2020-06-15, 07:56
Medlem
Citat:

Klart dom hade koll på detaljerna, Det har ju alla. En massa bladder om oväsentligheter som bara var ägnade att angripa honom på det personliga planet. Resten lögner och vantolkningar av vittnesmålen. En stor blomsterkrans bör nerläggas på mordplatsen tillägnad Stig Engström.
Citera
2020-06-15, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om kravet för mördaren är att han måste ha vetat att paret Palme skulle passera Skandia, och "ingen, jag upprepar ingen" kunde veta att de skulle passera Skandia, så följer logiskt av ditt eget påstående att Palme aldrig blev mördad. Stoppa pressarna!!!
Grejen med SE är att han bevisligen jobbade över. Inne på Skandia. Utan att någon har kunnat bevisa att han visste om att OP skulle passera Skandia.

Din logik innebär att anledningen till att SE jobbade över var att kunna skjuta Palme när han passerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in