2020-06-13, 14:01
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Har länge varit arbetslös under skitiga perioder av mitt liv och har en ekonomi som är helt katastrofal.

Funderar på att ta ett jobb som operatör på CW, har nog inte några problem att chatta med stackars kåta gubbar och en ypperlig metod att tjäna pengar och få skriva lite.

Men ni som jobbat där ett tag, hur är det med beskattning osv? Hur gör man smartast för att undvika detta om det går? t.ex, om man tar betalt via paypal.

Andra tips uppskattas - måste ha pengar för att inte bli av med förstahandskontrakt osv samt hamna i socialtjänstens händer.

Etik och allt vad det innebär kan man ju kasta åt sidan när man jobbar med att simulera en sexig tjej på bekostnad av en ensam herres desperata försök att slippa vara ensam.
Först och främst måste du veta att det inte är guld och gröna skogar i början. Du kommer ta tid på dig och du kommer köra efter regelboken för du vill imponera på arbetsgivaren.

När du blivit varm i kläderna kan du skriva lite fortare, du har även sett hur andra operatörer skrivit och du blir kreativare i sättet att arbeta på.

Vad gäller betalning så vet jag inte hur PayPal är. Men väljer du att få utbetald till bitsafe eller Revolut eller vad CW har för utbetalningsmetoder, så är det inget som Skatteverket kommer få nys om. Man Vill du skatta på detta så blir det inte mycket kronor över. Har jobbat med detta i tre år utan problem med diverse myndigheter.
2020-06-13, 14:18
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Först och främst måste du veta att det inte är guld och gröna skogar i början. Du kommer ta tid på dig och du kommer köra efter regelboken för du vill imponera på arbetsgivaren.

När du blivit varm i kläderna kan du skriva lite fortare, du har även sett hur andra operatörer skrivit och du blir kreativare i sättet att arbeta på.

Vad gäller betalning så vet jag inte hur PayPal är. Men väljer du att få utbetald till bitsafe eller Revolut eller vad CW har för utbetalningsmetoder, så är det inget som Skatteverket kommer få nys om. Man Vill du skatta på detta så blir det inte mycket kronor över. Har jobbat med detta i tre år utan problem med diverse myndigheter.

Givetvis inställd på att det inte kommer vara någon räkmacka men det brinner lite ekonomiskt och har problem med arbetslivet pga div orsaker. Har länge varit sjukskriven och har inga besparingar, skulder som börjar hopa sig och en framtid att försöka göra någorlunda hållbar.

Arbetet i sig är jag tämligen säker på att det kommer gå bra, kanske inte omgående, men jag tror att tjänsten skulle lämpa sig i dagsläget.

Det är just detta med sjukskrivning, skatteverket, etc som jag vill undvika problem med till varje pris.

Arbetar du själv på något annat företag? Isåfall; vilket? att kunna undvika skatt en period vore guld värt. T.ex något liknande men där utbetalning kan ske via bitsafe eller Revolut?
2020-06-13, 16:25
Medlem
Citat:
Givetvis inställd på att det inte kommer vara någon räkmacka men det brinner lite ekonomiskt och har problem med arbetslivet pga div orsaker. Har länge varit sjukskriven och har inga besparingar, skulder som börjar hopa sig och en framtid att försöka göra någorlunda hållbar.

Arbetet i sig är jag tämligen säker på att det kommer gå bra, kanske inte omgående, men jag tror att tjänsten skulle lämpa sig i dagsläget.

Det är just detta med sjukskrivning, skatteverket, etc som jag vill undvika problem med till varje pris.

Arbetar du själv på något annat företag? Isåfall; vilket? att kunna undvika skatt en period vore guld värt. T.ex något liknande men där utbetalning kan ske via bitsafe eller Revolut?

De här företagen rapporterar ingenting till skatteverket, du jobbar som frilansare och ansvarar för din egen skatt. Jag vet inte riktigt hur många företag det finns, men det är väl 5-6 st åtminstone, säkert flera.
2020-06-13, 16:44
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

Är du high på engelska och kan skriva fort med korrekt grammatik på engelska, så rekommenderar jag dig att söka till engelska avdelningar. Mer trafik och mer ruljans. Sverige är ett litet land med rätt få betalande kåtbockar i jämförelse med andra länder.
2020-06-13, 20:33
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Är du high på engelska och kan skriva fort med korrekt grammatik på engelska, så rekommenderar jag dig att söka till engelska avdelningar. Mer trafik och mer ruljans. Sverige är ett litet land med rätt få betalande kåtbockar i jämförelse med andra länder.

Skall göra detta, Engelska har alltid varit intressant skriver pratar och läser engelska obehindrat och regelbundet.

Men vilka aktörer vågar man lita på fullt ut som kan erbjuda betalning som kan lyckas gå obemärkt från skatteverket.
Seriösa (eller ah - sånär seriösa) som kan betala genom bitsafe eller Revolut som utbetalning.
CW känns för riskabelt då jag vet att jag har utredare som har koll på mig pga div. anledningar..

Verkligen en ekonomisk knipa som behöver lösas.
2020-06-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Snittar Ca 11,5 tusen meddelanden hos CW!

Hur får du ihop de passen kollade schemat fanns typ 5 pass.
2020-06-14, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
De enda som finns kvar på CW är gurkan och hans vapendragare Sebbe. Enda anledningen till att de är kvar är för att de lever i förnekelse, de platsade helt enkelt inte. Nej Gurkis ett mess tar inte 5s, du talar i nattmössan gubben.

Gurkis och sebbe är wolves of CW håll käften, ingen smattrar mess som de.
Diggar inte att du kommer in här och näthatar på the OG gubbrunkers.
2020-06-14, 08:36
Medlem
Gurkan har taggat ner lite, börjar närma mig pensionsålder känner jag.

Efter alla dessa sidor i tråden så verkar folk fortfarande inte fatta grejen..alltså det är en krona per mess, upprepar igen, per mess alltså, du får inte timlön. Tid är pengar har inte varit mer gällande än i detta fallet. Att sitta och knepa och knåpa och logga hår på fittan eller ej osv är inte en bra metodik för att fixa en inkomst. Det spelar ingen roll om runkgubben blir jätteglad, lite glad, eller frustrerad när du skriver. Huvudsaken är att du följer dom viktigaste riktlinjerna och håller en lägstanivå som inte gör att du får sparken. Fan ni är som tidningsbud som läser tidningen noga först och knackar på och rekommenderar vilka artiklar kunden ska läsa och sen ger tidningen i handen istället för att langa ner i lådan och kuta vidare.
2020-06-14, 09:47
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111

Efter alla dessa sidor i tråden så verkar folk fortfarande inte fatta grejen..alltså det är en krona per mess, upprepar igen, per mess alltså, du får inte timlön. Tid är pengar har inte varit mer gällande än i detta fallet. Att sitta och knepa och knåpa och logga hår på fittan eller ej osv är inte en bra metodik för att fixa en inkomst. Det spelar ingen roll om runkgubben blir jätteglad, lite glad, eller frustrerad när du skriver. Huvudsaken är att du följer dom viktigaste riktlinjerna och håller en lägstanivå som inte gör att du får sparken. Fan ni är som tidningsbud som läser tidningen noga först och knackar på och rekommenderar vilka artiklar kunden ska läsa och sen ger tidningen i handen istället för att langa ner i lådan och kuta vidare.

Vad ska man säga.. Talets gåva.
2020-06-14, 13:12
Medlem
Ni som har Revolut och Bitsafe. Går det att föra över från Bitsafe till Revolut direkt?
2020-06-14, 14:35
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111

Om vi talar klarspråk vad drar du ut per månad?
2020-06-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Ni som har Revolut och Bitsafe. Går det att föra över från Bitsafe till Revolut direkt?

Om du menar direkt som på samma sätt som med swish, nej. Men det går att göra en överföring, det kostar 0,75€ och tar kanske en dag. Jag gjorde från Bitsafe och det tog nån timme bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in