Citat:
Ursprungligen postat av
R4hu7
Först och främst måste du veta att det inte är guld och gröna skogar i början. Du kommer ta tid på dig och du kommer köra efter regelboken för du vill imponera på arbetsgivaren.
När du blivit varm i kläderna kan du skriva lite fortare, du har även sett hur andra operatörer skrivit och du blir kreativare i sättet att arbeta på.
Vad gäller betalning så vet jag inte hur PayPal är. Men väljer du att få utbetald till bitsafe eller Revolut eller vad CW har för utbetalningsmetoder, så är det inget som Skatteverket kommer få nys om. Man Vill du skatta på detta så blir det inte mycket kronor över. Har jobbat med detta i tre år utan problem med diverse myndigheter.
Givetvis inställd på att det inte kommer vara någon räkmacka men det brinner lite ekonomiskt och har problem med arbetslivet pga div orsaker. Har länge varit sjukskriven och har inga besparingar, skulder som börjar hopa sig och en framtid att försöka göra någorlunda hållbar.
Arbetet i sig är jag tämligen säker på att det kommer gå bra, kanske inte omgående, men jag tror att tjänsten skulle lämpa sig i dagsläget.
Det är just detta med sjukskrivning, skatteverket, etc som jag vill undvika problem med till varje pris.
Arbetar du själv på något annat företag? Isåfall; vilket? att kunna undvika skatt en period vore guld värt. T.ex något liknande men där utbetalning kan ske via bitsafe eller Revolut?